• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-08-06 20:06:41 följande:

MEN vad kul att du antecknar!! Man borde kanske göra det! roligt att följa dig! Har du någon dag då du bestämt dig för att testa? 

Har ocksp drömt sjukt konstigt sista dagarna, är det ett symptom? Aldrig reflekterat över det 😁

Jaa jag tänker att det kan vara bra att hålla kolla hur det än går😃 
    Alltså har ju BIM på fredag, kommer ingen mens då blir det test på lördagsmorgonen, så spännande!! hihi. 

Jasså du med?! :D Alltså när jag blev kemiskt gravid i vintras var det så med + har för mig att jag läst det någonstans här på FL att andra upplevt samma. Hormonerna som spelar sitt lilla spratt hehe

• EJT
    Annpor skrev 2024-08-06 13:03:58 följande:

Har någon av er svar på detta? Jag har en cykel som är regelbunden 32-34 dagars cykel, alltid ägglossning kring dag 22-25, dvs sen ägglossning och en kortare luteal fas. Alltid 10 dagar. Är någon här kunnig på om det kan påverka mina chanser till befruktning? Fick mens idag så hoppet är kört även denna månad?Vi som verkligen skulle behöva få plussa med en regnbåge efter all sorg, den nästan äter upp oss inifrån.

Bekräftar ägglossning med Lh-stickor samt temp och fertilt sekret. Hoppas någon har svar 😊. 

Den låter väldigt lik min, men jag kan ha så sen ägglossning som dag 27-28 ibland och lutealfasen har varit mellan 9-10 dagar. 

Jag tog progresterontest dag 7 efter ägglossning, som visade låga nivåer (18-19), så pass låga att det indikerade att jag knappt haft ägglossning - men det hade jag haft (konstaterad). Gynekolog skrev ut ut vaginala progresterontillskott som jag kan understödja lutealfasen med. Tror forskningen kring det varken säger bu eller bä, men sen jag började med dem har jag varit gravid två ggr av tre cykler (tyvärr missfall båda gångerna, ev ena pga jag slutade för tidigt med progresteronet då jag inte fattade att jag var gravid). Innan dess hade vi försökt bli gravida i ett år utan ett enda plus. 

Så för mig känns det som att den korta lutealfasen (pga för lågt progresteron, som väl i sin tur hänger ihop med ngt annat) har ställt till det. 

Jag hade längre lutealfas och tidigare ägglossning när jag blev gravid med mitt första barn. När man googlar tycker jag dock folk verkar ha kunnat bli gravida även mer kort lutealfas, så jag vet eg inte hur mkt det spelar in. Med min första fick jag dock nidblödning (när ägget fäster) 10 dagar efter ägglossningen, och om det varit nu hade ju redan min mens börjat så jag undrar isf hur ett ägg skulle hunnit fästa... 
  • EJT
    EJT skrev 2024-08-06 20:30:13 följande:
    Den låter väldigt lik min, men jag kan ha så sen ägglossning som dag 27-28 ibland och lutealfasen har varit mellan 9-10 dagar. 

Jag tog progresterontest dag 7 efter ägglossning, som visade låga nivåer (18-19), så pass låga att det indikerade att jag knappt haft ägglossning - men det hade jag haft (konstaterad). Gynekolog skrev ut ut vaginala progresterontillskott som jag kan understödja lutealfasen med. Tror forskningen kring det varken säger bu eller bä, men sen jag började med dem har jag varit gravid två ggr av tre cykler (tyvärr missfall båda gångerna, ev ena pga jag slutade för tidigt med progresteronet då jag inte fattade att jag var gravid). Innan dess hade vi försökt bli gravida i ett år utan ett enda plus. 

Så för mig känns det som att den korta lutealfasen (pga för lågt progresteron, som väl i sin tur hänger ihop med ngt annat) har ställt till det. 

Jag hade längre lutealfas och tidigare ägglossning när jag blev gravid med mitt första barn. När man googlar tycker jag dock folk verkar ha kunnat bli gravida även mer kort lutealfas, så jag vet eg inte hur mkt det spelar in. Med min första fick jag dock nidblödning (när ägget fäster) 10 dagar efter ägglossningen, och om det varit nu hade ju redan min mens börjat så jag undrar isf hur ett ägg skulle hunnit fästa... 
    Kan också tillägga att progresterontillskottet bidragit till att jag sedan får tidigarelägga ägglossning cykeln därpå. Som att hormonerna stabiliseras och påverkar varandra. Nu har jag ÄL runt dag 17-18, som när jag blev gravid med vårt förra barn. 
  • EJT

Hittar förresten ingen lista tråden. Är ett trevligt sätt att hålla lite koll på er, er resa osv.

Startar en lista nedan! 

15/7 EJT, 35 år gammal, 1 barn född 2020. Är nu på 10:onde försöket efter två missfall tidigare i år. 

• mothertotwo
    TrueResolution skrev 2024-08-06 20:11:25 följande:

vet du när du skulle kunna haft ägglossning? Jag har lång cykel denna och hade mensens sista dag 6/7, därefter försökte kroppen ägglossa ett par gånger (först vanlig tid) och sedan en andra gång 30/31/7, så har BIM först nu i mitten på augusti. Bara en tanke att du faktiskt kanske haft sen ägglossning eller något och du fått negativa test då för att du testat före BIM? 😁 
    sexat i slutet på juli skulle ju avsolut vara rimligt med tanke på befästningsperiod tex.

är bara vild gissare men allt hamnar ju på gravid-korten nu när man känner efter & räknar 😂

Men har du använt dig av ägglossningstest? Tänkte på att du ägglossat fler gånger i din cykel. Mycket möjligt att det kan ha hänt mig med i så fall. Ibland känner jag av min ägglossning, men det händer inte varje månad. Vet inte om det var en ägglossnings grej som hände mig igår, men så ont brukar det inte göra att man svettas av smärta. Kan inte beskriva den smärtan.. Eller jo.. Kraftig sammandragning när man ska föda. En sådan smärta. Har fött två barn och har aldrig upplevt nidationsblödning med någon av dem två. Inte den allra första heller som jag tog bort som 16 åring. Det verkar inte vara alla som får det. Det återstår att se hur det ligger till haha. Men den här menssmärtan är galen. Det känns som jag har min period nu, men blöder inte. Vet om att jag var låg hormonare med min 11 åring. Plussade där i vecka 8-9 något och inget innan det. Med min lille på 7 år plussade jag redan i vecka 4+4. Jag tyckte något var konstigt, men kände inte mig gravid utan hade bara en humörsvägning. Blev så arg att jag kastade i väg en tallrik på min sambo. Det var det som fick mig att testa den gången hihi. Tänkte att jag skulle ta grav test igen om två dagar om inte mensen kommit innan dess. Funderade på att ringa gyn men kände också att det var löjligt eftersom smärtan gick över, trots återstående menssmärtor. Bara underligt det där med lukten. Inget jag reagerat på innan, inte ens under tiden jag varit gravid med mina andra två. Sen smakade inte coca cola för coca cola längre. Morgon ciggen i morse var inte "njutningfull" Rökare kan nog relatera till det haha. Nej! Jag är skengravid! Annars hamnar jag i chock!😂 
  • trefaldigmästareikärlek

Hej på er!
    Jag hoppar in jag med (kommer dock inte vara super aktiv pga barn som tar all tid från mig) och följs åt i den eeeeviga väntan på mensen. 
    Jag har haft min första mens efter att ha fött en liten gosse i februari, han är nu ett halvår och vi önskar ett syskon tätt så har nu haft vårt första försök till detta 😊 Hade mensen 18-24/7 och hade förra v på cd 16 en liten blödning tillsammans med äggviteflytning, därefter äggviteflytning i två dagar ytterligare. Sexade loss på cd 16 endast så vi får se hur det går. Har lite svårt att räkna ut bim iom blödning + äv-sekret men utgår från att äl var sista dagen med äv-sekret. 

15/7 EJT, 35 år gammal, 1 barn född 2020. Är nu på 10:onde försöket efter två missfall tidigare i år.
    16/8 trefaldigmästareikärlek 30+, två barn född 15 & 24, första försöket efter lillebror som kom i februari. 

• Anonym (A.O)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-08-05 23:11:08 följande:
    Lycka till med testandet 😄 Jag har bara plussat efter BIM, men har inte testat före BIM mina andra graviditeter, är bara nu jag är halvt testnarkoman 😆 

hahaha ?halvt testnarkoman? 😂

• Anonym (A.O)
    EJT skrev 2024-08-06 08:00:09 följande:
    Med första barnet testade jag svagt, svagt positivt på ÄL+11 efter att jag haft en nidblödning Äl+10. Minns inte om jag hade tidigt graviditetstest då eller inte. 

Spännande! hade du symptom då?

• Anonym (A.O)
    Anonym (A.O) skrev 2024-08-06 23:57:37 följande:

hahaha ?halvt testnarkoman? 😂

Ska inte vara massa frågetecken, skriver från mobilen, ingen aning varför det blev så haha
  • mothertotwo

Så här har mina menstruationer sett ut dem senaste månaderna. Därför misstänker jag att man bara är skengravid 😅. Jag väntar på moster röd i några dagar till. 🙂 Vet inte med min ägglossning överhuvudtaget 😇. 
Svar på tråden BIM Augusti 2024