BIM Augusti 2024
Annpor, fy så hemskt. Beklagar sorgen 🧡 Vilken oerhörd förlust!
Annpor, fy så hemskt. Beklagar sorgen 🧡 Vilken oerhörd förlust!
Vi fortsätter försöka med barn nr 2, har försökt i snart 1,5 år. Två missfall tidigare i år. Tar progresterontillskott nu efter ÄL.
Jag brukar ha sen ägglossning (runt dag 22-27) men nu har jag fått fertilt sekret och har låg samt mjuk livmodertapp redan på dag 11. Så kanske är ÄL på gång snart? Men sambon ska iväg och resa mellan cykeldag 15-20 så tyvärr kanske ägglossningen tajmar värdelöst, så vi får se vad som händer...
Maximalt dålig tajming. Positivt ägglossningstest idag, min man är bortrest till imorgon natt 😑
I natt kom min partner hem och vi hade såklart sex direkt 😆 Tempen hade faktiskt inte höjts imorse så jag har visst hopp kvar om att ägglossningen kanske inte hunnit ske innan sexet! Däremot har vi ju inte kunnst fylla på och sexa alla dagar innan ägglossningen, som vi brukar göra och är det som funkat bäst vid våra tidigare graviditeter. Det är ju också olika när i relation till temperatursskiftet som ägglossningen sker, kanske har jag ägglossning två dagar innan tempskiftet och i så fall var det för sent. Jag hade enorma ägglossningssmärtor hela dagen igår (och lite i förrigpr) så jag misstänker egentligen att ägglossningen skedde under dagen igår, men man kan alltid hoppas att den inte kommer förrän idag ☺️
Jag har som sagt aldrig testat positivt med ältest och såhär ser det ut i augusti, det var blankt från början. Ser ni någon stegring? Mitt digitala visar bara rund ring hittills.
Som du ser på min bild så använder jag testlagrets stickor, jag upplever att de fungerar bra ändå. Vet inte om märket spelar så stor roll? Värdesätter ekonomi eftersom det går åt så många...
Förlåt för spam men behöver bars ventilera lite..
Fortfarande inget positivt ältest. Testar med testlagret och cb rosa digital men ingen glad gubbe. När jag har tagit ur stickan ur själva "avläsaren" har jag ju sett två streck, som på vanliga ältest. Det ena har alltid varit starkt (kontrollstrecket) men det andra har blivit starkare och starkare de senaste 3 dagarna. Borde väl ändå innebära att äl är på g eller?
Hat hört att man inte ska kolla på strecken på cb rosa för att utläsa ägglossning, utan vänta på den glada gubben, men strecken borde väl vara en bra fingervisning för att LH ökar eller?
Jag har nog halvt missat ÄL denna gång. Tror att min ÄL redan varit, typ igår.Trodde det var några dagar bort men ÄL flytningarna är borta och nu under kvällen har jag känt av ömma bröstvårtor och värk nere i magen som jag alltid får efter ÄL. Har bara haft sex en enda gång i förrgår (dagen innan förmodad ÄL) för jag trodde ju att vi skulle hinna få till det nån fler gång nu under veckan men jaaa, nu verkar det ju redan vara över för den här gången 😆 Inga höga förhoppningar med andra ord.