• Siripiri

BIM Augusti 2024

Jahopp, snart är det augusti så tänkte det var dags att starta en ny tråd för oss som hoppas på att plussa i augusti☺️ 

Själv har man ÄL i helgen och BIM blir då 9/8. Vårt andra försök, första barnet, senast var i december 2023 och det slutade i kemisk graviditet. Inga nya försök av diverse anledningar sen dess.  

• Svar på tråden BIM Augusti 2024
  • Nanathalie
    Annpor skrev 2024-07-27 15:15:35 följande:

Hej hej
    Hoppar in här också. Vi försöker få bli gravida igen efter en tung förlust tidigare i år. Förlorade vårt första barn i v39 i vintras i IUFD. En fullt frisk bebis som bara dog? En fruktansvärd upplevelse där livet blir så mörkt. Nu är vi redo att bli gravida igen med ett vad vi hoppas syskon. En regnbågsbebis. Vi har försökt någon månad bara, hoppas få ett plus snart igen och få känna lite hopp igen. Hade ÄL 23/7, BIM 2/8. 

Kul att få följa andra i resan också!
    Hoppas vi är flera som får plussa snart 😊

Åh herregud beklagar av hela mitt hjärta. Vilken mardröm. Önskar er all lycka denna månad!
  • EJT

Annpor, fy så hemskt. Beklagar sorgen 🧡 Vilken oerhörd förlust! 

• EJT

Vi fortsätter försöka med barn nr 2, har försökt i snart 1,5 år. Två missfall tidigare i år. Tar progresterontillskott nu efter ÄL. 

Jag brukar ha sen ägglossning (runt dag 22-27) men nu har jag fått fertilt sekret och har låg samt mjuk livmodertapp redan på dag 11. Så  kanske är ÄL på gång snart? Men sambon ska iväg och resa mellan cykeldag 15-20 så tyvärr kanske ägglossningen tajmar värdelöst, så vi får se vad som händer... 

• Siripiri

Hej hej
    Hoppar in här också. Vi försöker få bli gravida igen efter en tung förlust tidigare i år. Förlorade vårt första barn i v39 i vintras i IUFD. En fullt frisk bebis som bara dog? En fruktansvärd upplevelse där livet blir så mörkt. Nu är vi redo att bli gravida igen med ett vad vi hoppas syskon. En regnbågsbebis. Vi har försökt någon månad bara, hoppas få ett plus snart igen och få känna lite hopp igen. Hade ÄL 23/7, BIM 2/8. 

Men herregud vad hemskt! beklagar  💕 
    Vi håller en tumme för er! 
  • Nanathalie
    EJT skrev 2024-07-29 00:25:26 följande:

Vi fortsätter försöka med barn nr 2, har försökt i snart 1,5 år. Två missfall tidigare i år. Tar progresterontillskott nu efter ÄL. 

Jag brukar ha sen ägglossning (runt dag 22-27) men nu har jag fått fertilt sekret och har låg samt mjuk livmodertapp redan på dag 11. Så  kanske är ÄL på gång snart? Men sambon ska iväg och resa mellan cykeldag 15-20 så tyvärr kanske ägglossningen tajmar värdelöst, så vi får se vad som händer... 

Spermierna kan ju leva Några dagar i dig trots att han är iväg så passa på nu innan han åker! Håller tummarna!
  • Anonym (Trean)
    Siripiri skrev 2024-07-26 15:10:48 följande:
    Va tråkigt att höra? 
    Det får vi hoppas! du tempar inte eller något sånt? 😊
    kan ju kanske ta ett tag för cykeln att komma igång efter något sånt 
    Tack. Ja det har varit en omvälvande tid. 
    Nej jag började aldrig tempa pga infektionsrisken (har alltid tempst i vagina då jag oftast sover med öppen mun) och nu känns det som jag är för långt in i cykeln för att börja. Har dock listat ut att jag tror jag hade äl för ca 7 dagar sedan för just nu är cx stängd, hård och långt ner. 
  • Anonym (Trean)
    Siripiri skrev 2024-07-26 15:10:48 följande:
    Va tråkigt att höra? 
    Det får vi hoppas! du tempar inte eller något sånt? 😊
    kan ju kanske ta ett tag för cykeln att komma igång efter något sånt 
    Tack. Ja det har varit en omvälvande tid. 
    Nej jag började aldrig tempa pga infektionsrisken (har alltid tempst i vagina då jag oftast sover med öppen mun) och nu känns det som jag är för långt in i cykeln för att börja. Har dock listat ut att jag tror jag hade äl för ca 7 dagar sedan för just nu är cx stängd, hård och långt ner. 
  • Anonym (Trean)

Hej hej

Beklagar förlusten! Skickar er massor av tur i bebis verkstaden! ❤️
  • MalinBud

Hallå! 

Jag hoppar in i denna tråd också! Har egentligen inte ?försökt på riktigt? ännu utan mer att vi skippar kondomen denna gång så får vi se. Har ÄL idag enligt Flo men har inte testat med tester. 

Det är första oskyddade sedan vi blev gravida med fyraåringen i oktober 2019. 

har BIM 14/8 så vi får se. 

• Nanathalie

Jag har idag solklart äl-sekret men negativt ägglossningstest. Hur är det möjligt? Någon som vet?

Svar på tråden BIM Augusti 2024