• Anonym (N.)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust. 

Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten. 

Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd. 

Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
  • Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
  • Cathariiina
    Anonym (Sara) skrev 2024-06-12 16:14:01 följande:

Jag tror inte det har så högt nyhetsvärde att det skulle diskuteras på Flashback om inte TS pojkvän är känd. 

Tror du att varenda våldstäktsdom diskuteras på Flashback? På riktigt? Mitt äldsta barns pappa blev dömd för att ha misshandlat mig (längesen men definitivt när Flashback fanns), jag har dessutom en familjemedlem som är känd men det diskuterades inte på Flashback. Har vänner som har anmält våldtäkter som inte har diskuterats heller.

Ja i princip alla mord diskuteras nog men våldtäkt och misshandel till exempel är mer om det antingen handlar om en känd person eller om det är något speciellt med det som gör att det har högre nyhetsvärde. 

Och som nån annan skrev så kan det bli så att FUP inte är offentlig. Så TS ska verkligen inte låta bli att anmäla på grund av det. 

De älskar att diskutera sexualbrott av alla slag på Flashback. Här är ett liknande fall som diskuterats där:

www.flashback.org/t2758855

"Hade sex med sovande kvinnor - frias"

Den gärningsmannen var inte känd.

• Anonym (Soca)
    Studentpappa skrev 2024-06-12 12:24:15 följande:
    Klart som fan han tänder på det, finns ju ingen normal människa som ligger med någon som sover.

Att han inte tycker det är någon stor grej visar ju bara på hur störd han faktiskt är. Det är ju egentligen ingen skillnad mot att droga någon för att sedan våldta personen när den däckat. TS bör ju inse det så går det nog upp ett ljus.
    Han kan ju sova också. 

Ligger man i samma säng som en annan kvinna får man räkna med att det kan sluta med sex. Allt annat är oerhört naivt att tro. Vaken eller i sömn är inte svart eller vitt utan det finns en stor gråzon. Har själv haft sex med min flickvän när jag halvsovit men hon varit vaken.
  • Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 18:20:59 följande:
    De älskar att diskutera sexualbrott av alla slag på Flashback. Här är ett liknande fall som diskuterats där:

www.flashback.org/t2758855

"Hade sex med sovande kvinnor - frias"

Den gärningsmannen var inte känd.

Ja det är väl att de vill diskutera att det var sjukt att han friades. Iallafall den som började diskussionen. Oavsett vad du säger så diskuteras inte alla våldtäktsfall på Flashback. 

Tycker att det är sjukt om man ska låta bli att anmäla brott för att det finns en liten risk att det diskuteras på Flashback. Har en vän som blev våldtagen av en känd kriminell (numera avliden) person, det diskuterades kan jag lova men hon är stolt över det (att hon anmälde alltså) och jag är stolt över henne. Eftersom hon anmälde vågade fler kvinnor som han hade våldtagit träda fram. Det är faktiskt inte kvinnan som har blivit våldtagen som ska skämmas.

Menar du isåfall att ingen nånsin ska anmäla ett brott? Vad har vi för samhälle då? Eller är det bara sexualbrott som inte ska anmälas? Gäller det pedofiler också? Hör du själv hur sjukt det låter? 

• Cathariiina
    Anonym (Sara) skrev 2024-06-12 19:46:46 följande:

Ja det är väl att de vill diskutera att det var sjukt att han friades. Iallafall den som började diskussionen. Oavsett vad du säger så diskuteras inte alla våldtäktsfall på Flashback. 

Tycker att det är sjukt om man ska låta bli att anmäla brott för att det finns en liten risk att det diskuteras på Flashback. Har en vän som blev våldtagen av en känd kriminell (numera avliden) person, det diskuterades kan jag lova men hon är stolt över det (att hon anmälde alltså) och jag är stolt över henne. Eftersom hon anmälde vågade fler kvinnor som han hade våldtagit träda fram. Det är faktiskt inte kvinnan som har blivit våldtagen som ska skämmas.

Menar du isåfall att ingen nånsin ska anmäla ett brott? Vad har vi för samhälle då? Eller är det bara sexualbrott som inte ska anmälas? Gäller det pedofiler också? Hör du själv hur sjukt det låter? 

Det finns inget "ska" i detta, det avgör brottsoffret själv. Jag råkar veta att det ÄR så, att just sexualbrottsoffer ofta upplever rättegången, där alla intima detaljer ska avhandlas, och där den åtalades advokat gör allt för att måla upp kvinnan som ett luder, som ytterligare ett övergrepp. För en man som utsatts för en homosexuell våldtäkt blir det ännu värre, för där är skammen ännu mycket större. Därför väljer män ofta att inte anmäla sådant, och sedan blir det svårt att förklara för frun eller flickvännen varför de smittats av en könssjukdom...

Och sedan är risken som sagt stor att det blir en FUP och en dom som blir offentlig handling, och som vem som helst kan få ut. Även fiender som vill gotta sig åt ens olycka. 

En pedofil måste naturligtvis stoppas, och då tas det mycket mera hänsyn till brottsoffret också, och hennes/hans personuppgifter maskas och blir icke-sökbara. 

Sedan känner jag även, att handlar det om en överfallsvåldtäkt så "bör" man också anmäla för att det är ett så oerhört svårt brott, och för att gärningsmannen måste stoppas från att begå fler brott. Det sker ofta automatiskt, eftersom man måste (eller bör) åka till sjukhus för att bli undersökt och få dagen efter-piller eller en spiral insatt, om man inte redan har ett preventivmedel. Och då anmäler ju personalen, polisen kommer direkt till våldtäktsmottagningen. I så fall kan ingen heller påstå att det var ens eget fel - ja om man inte bar sig VÄLDIGT dumt åt då, och raglade omkring full och halvnaken i stilettklackar på natten i ett utsatt område. Då kommer en del att skriva på Flashback, att det var ens eget fel. 

Men om det är inom en relation eller så kallat "date rape" - är det VÄRT det att anmäla? Jag skulle nog inte tycka det nu, men troligen när jag var en ung tjej. Dock skulle jag ta mig ur relationen omedelbums.
  • Anonym (T)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:15:33 följande:
    Det finns inget "ska" i detta, det avgör brottsoffret själv. Jag råkar veta att det ÄR så, att just sexualbrottsoffer ofta upplever rättegången, där alla intima detaljer ska avhandlas, och där den åtalades advokat gör allt för att måla upp kvinnan som ett luder, som ytterligare ett övergrepp. För en man som utsatts för en homosexuell våldtäkt blir det ännu värre, för där är skammen ännu mycket större. Därför väljer män ofta att inte anmäla sådant, och sedan blir det svårt att förklara för frun eller flickvännen varför de smittats av en könssjukdom...

Och sedan är risken som sagt stor att det blir en FUP och en dom som blir offentlig handling, och som vem som helst kan få ut. Även fiender som vill gotta sig åt ens olycka. 

En pedofil måste naturligtvis stoppas, och då tas det mycket mera hänsyn till brottsoffret också, och hennes/hans personuppgifter maskas och blir icke-sökbara. 

Sedan känner jag även, att handlar det om en överfallsvåldtäkt så "bör" man också anmäla för att det är ett så oerhört svårt brott, och för att gärningsmannen måste stoppas från att begå fler brott. Det sker ofta automatiskt, eftersom man måste (eller bör) åka till sjukhus för att bli undersökt och få dagen efter-piller eller en spiral insatt, om man inte redan har ett preventivmedel. Och då anmäler ju personalen, polisen kommer direkt till våldtäktsmottagningen. I så fall kan ingen heller påstå att det var ens eget fel - ja om man inte bar sig VÄLDIGT dumt åt då, och raglade omkring full och halvnaken i stilettklackar på natten i ett utsatt område. Då kommer en del att skriva på Flashback, att det var ens eget fel. 

Men om det är inom en relation eller så kallat "date rape" - är det VÄRT det att anmäla? Jag skulle nog inte tycka det nu, men troligen när jag var en ung tjej. Dock skulle jag ta mig ur relationen omedelbums.
    Fy, vilken människosyn. 
    Kläder eller brist på sådana, har inget med våldtäkt att göra.

Och ja, självklart är det värt att anmäla våldtäkt inom en relation.
  • Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:15:33 följande:

Och hennes pojkvän måste inte stoppas menar du? Herregud .. självklart väljer hon själv men han kan också utsätta andra, både kommande flickvänner och kanske fulla tjejer på fester.. Någon kanske blir gravid eller smittad av en sjukdom eller så traumatiserad så att hon inte vill leva. Jag har blivit utsatt för en sån våldtäkt (och en ?vanlig? när jag var vaken och killen höll fast). Jag anmälde inte någon av gångerna för att jag var rädd för killarna men kan ångra det ibland .. det var väldigt längesen nu.  Varför tycker du inte att en kille som våldtar sovande kvinnor behöver stoppas undrar jag? Varför är det så mycket bättre än en överfallsvåldtäkt? 

Och vadå bar sig väldigt dumt åt? Jag har sett dig skriva i andra trådar också och det är ingen trevlig kvinnosyn du har, oavsett om du är man eller kvinna.. 
  • Cathariiina
    Anonym (T) skrev 2024-06-12 20:18:45 följande:
    Fy, vilken människosyn. 
    Kläder eller brist på sådana, har inget med våldtäkt att göra.

Och ja, självklart är det värt att anmäla våldtäkt inom en relation.
    Klart att det har, sexig klädsel väcker lustar hos män, det är därför man har sexiga kläder när man vill förföra en man. På hemväg från krogen ensam är det mindre lyckat... På min tid lämnade jag alltid in en stor väska med löparskor, jeans och en tjock, lös tröja (som inte visar former) i garderoben, och behövde jag gå hem ensam genom stan så bytte jag om till detta först.
  • Cathariiina
    Anonym (Sara) skrev 2024-06-12 20:30:30 följande:
    Och hennes pojkvän måste inte stoppas menar du? Herregud .. självklart väljer hon själv men han kan också utsätta andra, både kommande flickvänner och kanske fulla tjejer på fester.. Någon kanske blir gravid eller smittad av en sjukdom eller så traumatiserad så att hon inte vill leva. Jag har blivit utsatt för en sån våldtäkt (och en ?vanlig? när jag var vaken och killen höll fast). Jag anmälde inte någon av gångerna för att jag var rädd för killarna men kan ångra det ibland .. det var väldigt längesen nu.  Varför tycker du inte att en kille som våldtar sovande kvinnor behöver stoppas undrar jag? Varför är det så mycket bättre än en överfallsvåldtäkt? 

Och vadå bar sig väldigt dumt åt? Jag har sett dig skriva i andra trådar också och det är ingen trevlig kvinnosyn du har, oavsett om du är man eller kvinna.. 
    Nu var ju detta inom en relation, TS låg i samma säng som killen frivilligt. Vi vet inte om han är kapabel att göra något mot en kvinna han inte är i relation med, och där det inte föreligger någon frivillighet alls från kvinnans sida. Jag säger inte att TS INTE ska anmäla, jag säger bara att det är bra att tänka igenom konsekvenserna för en själv först. För till skillnad från t.ex. ett ekonomiskt brott, så kan man inte ta tillbaka sin anmälan om man ångrar sig, då våldtäkt faller inom allmänt åtal.  
  • Anonym (T)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:32:15 följande:
    Klart att det har, sexig klädsel väcker lustar hos män, det är därför man har sexiga kläder när man vill förföra en man. På hemväg från krogen ensam är det mindre lyckat... På min tid lämnade jag alltid in en stor väska med löparskor, jeans och en tjock, lös tröja (som inte visar former) i garderoben, och behövde jag gå hem ensam genom stan så bytte jag om till detta först.
    Är du taliban? 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller