-
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust.Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten.Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd.Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
-
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
-
Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.Anonym (Sara) skrev 2024-06-16 00:27:59 följande:
Vilket parti är det? Hoppas det inte är SD du menar för det går inte riktigt ihop med vad du skriver här ..
Jag röstar på SD och jag skulle aldrig uppmana nån att inte anmäla en våldtäkt.. En av anledningarna till att jag röstar på dom är att jag själv har varit utsatt för saker och att jag har döttrar. De pratar ju mycket om hårdare straff och hårdare tag mot kriminella osv, det går verkligen absolut inte ihop med att en våldstäktsman ska gå fri för att man är rädd för att det ska diskuteras på Flashback.. eller att man ska låta bli att anmäla för att nån kan ha kriminella kompisar (vilket vi iförsej inte har fått några indikationer på att TS kompis har).
Att våldstäktsmän ska gå fria låter faktiskt mer som vänsterpolitik..
Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej... -
Vad svamlar du om? Jo, det finns massa svenska killar som våldtar sin flickvän.Cathariiina skrev 2024-06-16 00:33:30 följande:Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.
Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...
Finns massvis med svenska killar/män som är jävligt respektlösa. -
Cathariiina skrev 2024-06-16 00:33:30 följande:Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.
Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...Ja vänsterfolk brukar ju ofta tycka att det ska daltas med kriminella och att förövarna också är offer.. och du har ju skrivit flera gånger i princip att det här inte är så farligt för de är tillsammans och en massa sånt.
Det finns inget som tyder på att han är gängkriminell eller tillhör nån klan.
Och ja det du säger går helt emot vad SD och andra högerpartier tycker. Att man ska låta bli att anmäla brott vilket alltså leder till att brottslingar går fria för att man är rädd för gängkriminella. Isåfall kan man ju vara rädd för det om man blir rånad eller misshandlad också, då tycker du alltså att ingen nånsin ska anmäla något brott och vi ska ha ett helt laglöst samhälle där alla får göra precis som de vill? Det låter ju verkligen som nått SD skulle skriva under på.. eller absolut inte.
Kanske du är anarkist då helt enkelt?
-
Så du tror att svenska killar aldrig skulle kunna våldta eller misshandla sin flickvän eller andra tjejer? Eller vara respektlös? Seriöst, i vilket värld lever du i?Cathariiina skrev 2024-06-16 00:33:30 följande:Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.
Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...
Män som våldtar och misshandla kvinnor gör det oberoende på vilket etnisk tillhörighet det har. Och även de som inte har någon psykisk störning.
Det var först i 1965 (!) som våldtäkt inom äktenskap för jäds i Sverige. Misshandla inom äktenskap förbjöds ca 100 år tidigare.
Och först i 1984 så kom den första domen i våldräkt i äktenskap.
Och detta var i Sverige, men svenska män.
1982 så blev misshandel i hemmet under allmänt åtal. Också detta i Sverige. Och du tror att svenska män inte kan vara respektlösa, misshandla eller våldta sin kvinna. -
Snarare så här: jag tror att det i förlängningen kommer att bli nödvändigt med anonyma vittnen, samt även att den öppna folkbokföringen, bilregistret och liknande som vem som helst kan titta i, måste tas bort. Det fungerar inte längre, när vi har så många element i det här landet som inte ställer upp på samhällskontraktet, inte följer normala regler (som att låta domstolar döma och sedan acceptera den domen och det straffet), och helt enkelt inte går att ha i ett öppet samhälle.Anonym (Sara) skrev 2024-06-16 00:56:26 följande:
Ja vänsterfolk brukar ju ofta tycka att det ska daltas med kriminella och att förövarna också är offer.. och du har ju skrivit flera gånger i princip att det här inte är så farligt för de är tillsammans och en massa sånt.
Det finns inget som tyder på att han är gängkriminell eller tillhör nån klan.
Och ja det du säger går helt emot vad SD och andra högerpartier tycker. Att man ska låta bli att anmäla brott vilket alltså leder till att brottslingar går fria för att man är rädd för gängkriminella. Isåfall kan man ju vara rädd för det om man blir rånad eller misshandlad också, då tycker du alltså att ingen nånsin ska anmäla något brott och vi ska ha ett helt laglöst samhälle där alla får göra precis som de vill? Det låter ju verkligen som nått SD skulle skriva under på.. eller absolut inte.
Kanske du är anarkist då helt enkelt?
Nu är just detta inte relevant för den här tråden, då TS' sambo skulle förstå att det var hon som hade anmält, även om det gick att göra anonymt. Och självklart vet han redan vad hon heter och var hon bor...
Jag kan för övrigt även berätta för dig och andra, att detta brott inte skulle ses som så allvarligt av en åklagare, att TS' sambo skulle bli häktad fram till en ev. rättegång. Utan det som skulle hända, är att han skulle få en kallelse att inställa sig till polisförhör, där skulle han få veta varför och vem som anmält, och efter förhöret skulle han släppas. Troligen i rosenrasande tillstånd. Det är många som inte vet det här, de har bara sett polisarbete på film, och de tror att personen de anmäler omedelbart kommer att hämtas av polis, och sedan hållas inlåst många år framöver utan avbrott. Många säger också att de inte skulle ha anmält, om de hade vetat om detta. -
Det är rätt många som vet det. Men det kan förövrigt också bli så att han blir häktad, om ts har tur. Brott i relationer tas faktiskt på allvar av både polis och åklagare.Cathariiina skrev 2024-06-16 01:30:21 följande:Snarare så här: jag tror att det i förlängningen kommer att bli nödvändigt med anonyma vittnen, samt även att den öppna folkbokföringen, bilregistret och liknande som vem som helst kan titta i, måste tas bort. Det fungerar inte längre, när vi har så många element i det här landet som inte ställer upp på samhällskontraktet, inte följer normala regler (som att låta domstolar döma och sedan acceptera den domen och det straffet), och helt enkelt inte går att ha i ett öppet samhälle.
Nu är just detta inte relevant för den här tråden, då TS' sambo skulle förstå att det var hon som hade anmält, även om det gick att göra anonymt. Och självklart vet han redan vad hon heter och var hon bor...
Jag kan för övrigt även berätta för dig och andra, att detta brott inte skulle ses som så allvarligt av en åklagare, att TS' sambo skulle bli häktad fram till en ev. rättegång. Utan det som skulle hända, är att han skulle få en kallelse att inställa sig till polisförhör, där skulle han få veta varför och vem som anmält, och efter förhöret skulle han släppas. Troligen i rosenrasande tillstånd. Det är många som inte vet det här, de har bara sett polisarbete på film, och de tror att personen de anmäler omedelbart kommer att hämtas av polis, och sedan hållas inlåst många år framöver utan avbrott. Många säger också att de inte skulle ha anmält, om de hade vetat om detta.
Och nej, han behöver inte få veta vem som anmält men förmodligen är han inte dum och förstår att det är ts. -
Cathariiina skrev 2024-06-16 01:30:21 följande:Snarare så här: jag tror att det i förlängningen kommer att bli nödvändigt med anonyma vittnen, samt även att den öppna folkbokföringen, bilregistret och liknande som vem som helst kan titta i, måste tas bort. Det fungerar inte längre, när vi har så många element i det här landet som inte ställer upp på samhällskontraktet, inte följer normala regler (som att låta domstolar döma och sedan acceptera den domen och det straffet), och helt enkelt inte går att ha i ett öppet samhälle.
Jag kan för övrigt även berätta för dig och andra, att detta brott inte skulle ses som så allvarligt av en åklagare, att TS' sambo skulle bli häktad fram till en ev. rättegång. Utan det som skulle hända, är att han skulle få en kallelse att inställa sig till polisförhör, där skulle han få veta varför och vem som anmält, och efter förhöret skulle han släppas. Troligen i rosenrasande tillstånd. Det är många som inte vet det här, de har bara sett polisarbete på film, och de tror att personen de anmäler omedelbart kommer att hämtas av polis, och sedan hållas inlåst många år framöver utan avbrott. Många säger också att de inte skulle ha anmält, om de hade vetat om detta.Jag har själv anmält brott i nära relation.. vill inte gå in på alla detaljer här men det blev absolut inte som du beskriver. Det var mitt äldsta barns pappa, han blev dömd .. han erkände och ångrade sig och efter det var han inte våldsam mot sina flickvänner som han hade efter mig. Det har absolut varit konflikter även efter det men vi är vänner nu, kan har varit på mitt yngre barns dop, jag hat fikat och ätit middag med honom och hans tjej , jag har bra relation med hans familj. Att vi har haft kontakt efter är såklart för att vi har barn, TS behöver ju inte ha kontakt med sitt ex och även om man har barn förstår jag om man inte vill ha kontakt med sin förövare .. men för oss blev det så att vi kunde det.
Det finns inget som säger att det måste bli som du säger .. Han kanske blir rädd om han blir anmäld och vågar absolut inte göra något mer.. Han kanske blir avskräckt och låter bli att utsätta andra tjejer för det.
Och nej det är inte många som tror att personen kommer hållas inlåst i många år framöver utan avbrott. -
Ja men det finns ju inga bevis. TS har vad jag har förstått inte ens varit på sjukhus och fått läkarintyg. Och fanns det inga skador, så fanns det inte heller något för en läkare att dokumentera. Om det fanns sperma, är det inte konstigt när de bodde ihop och delade säng, liksom... Bevisläget (alltså obefintliga bevis) räcker inte för att hålla karl'n inlåst fram till en eventuell rättegång. Och tur är väl det, då skulle folk kunna påstå vad som helst, och få sina partners inlåsta i månader och år bara för att jävlas...EpicF skrev 2024-06-16 01:43:39 följande:Det är rätt många som vet det. Men det kan förövrigt också bli så att han blir häktad, om ts har tur. Brott i relationer tas faktiskt på allvar av både polis och åklagare.
Och nej, han behöver inte få veta vem som anmält men förmodligen är han inte dum och förstår att det är ts. -
Inte ens säkert det hade uppkommit skador. Kondom, hört talas om det?Cathariiina skrev 2024-06-16 01:58:07 följande:Ja men det finns ju inga bevis. TS har vad jag har förstått inte ens varit på sjukhus och fått läkarintyg. Och fanns det inga skador, så fanns det inte heller något för en läkare att dokumentera. Om det fanns sperma, är det inte konstigt när de bodde ihop och delade säng, liksom... Bevisläget (alltså obefintliga bevis) räcker inte för att hålla karl'n inlåst fram till en eventuell rättegång. Och tur är väl det, då skulle folk kunna påstå vad som helst, och få sina partners inlåsta i månader och år bara för att jävlas...
Våldtäkter i nära relationer tas på stort allvar i rättsväsendet och det kan visst leda till att förövaren är häktad i väntan på rättegång. Och man kan bli dömt utan konkreta bevis.
Tror du på allvar att folk anmäler sina partners för att jävlas?
Finns fler som INTE anmäler våld/våldtäkt i nära relationer för att de helt enkelt inte vågar eller har blivit så manipulerade att de tror de förtjänar det. Och din skrämselpropaganda hjälper inte direkt till att få folk att anmäla. -
Kan du länka till något sådant rättsfall, eller uppge domstol och målnummer? Jag vill kolla in det i så fall, för det är väldigt illa om det går att få en partner dömd för våldtäkt utan konkreta bevis. Det är illa nog att det numera p.g.a. samtyckeslagen går att få en vän som sover över dömd för våldtäkt utan konkreta bevis. När ord står mot ord och ingen utomstående kan veta vad som hände i lägenheten. Det är inte rättssäkert.EpicF skrev 2024-06-16 02:54:37 följande:Inte ens säkert det hade uppkommit skador. Kondom, hört talas om det?
Våldtäkter i nära relationer tas på stort allvar i rättsväsendet och det kan visst leda till att förövaren är häktad i väntan på rättegång. Och man kan bli dömt utan konkreta bevis.
Tror du på allvar att folk anmäler sina partners för att jävlas?
Finns fler som INTE anmäler våld/våldtäkt i nära relationer för att de helt enkelt inte vågar eller har blivit så manipulerade att de tror de förtjänar det. Och din skrämselpropaganda hjälper inte direkt till att få folk att anmäla.