• Anonym (Sara)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Usch tycker verkligen du ska göra slut.. Jag har blivit våldtagen när jag sov (var väldigt ung och hade druckit mycket) , vaknade när han höll på.. hemskt. Det var inte min kille men att ni är tillsammans gör det egentligen inte mer ok när du har sagt nej. 

Träffade en kille för längesen också som frågade om jag kunde låtsas sova när vi hade sex.. Din kille kanske till och med tänder på att du gör det och inte är med på det. Tycker absolut inte du ska fortsätta vara tillsammans med honom och du skulle till och med kunna polisanmäla om du vill och känner att du orkar. 

• Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 12:34:01 följande:
    För att detta skulle bli just ett sådant smaskigt kriminalfall som de älskar att diskutera på Flashback.

Så gör domstolarna nästan bara när det gäller minderåriga brottsoffer (och förövare), och TS är troligen vuxen. Det är även så, att våldtäkt är ett brott som faller under allmänt åtal. Det gör att man inte själv kan dra tillbaka sin anmälan, när man upptäcker att det inte går som man vill. Utan man måste medverka - och sedan blir domen och FUP troligen offentliga.

Jag tror inte det har så högt nyhetsvärde att det skulle diskuteras på Flashback om inte TS pojkvän är känd. 

Tror du att varenda våldstäktsdom diskuteras på Flashback? På riktigt? Mitt äldsta barns pappa blev dömd för att ha misshandlat mig (längesen men definitivt när Flashback fanns), jag har dessutom en familjemedlem som är känd men det diskuterades inte på Flashback. Har vänner som har anmält våldtäkter som inte har diskuterats heller.

Ja i princip alla mord diskuteras nog men våldtäkt och misshandel till exempel är mer om det antingen handlar om en känd person eller om det är något speciellt med det som gör att det har högre nyhetsvärde. 

Och som nån annan skrev så kan det bli så att FUP inte är offentlig. Så TS ska verkligen inte låta bli att anmäla på grund av det. 

• Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 18:20:59 följande:
    De älskar att diskutera sexualbrott av alla slag på Flashback. Här är ett liknande fall som diskuterats där:

www.flashback.org/t2758855

"Hade sex med sovande kvinnor - frias"

Den gärningsmannen var inte känd.

Ja det är väl att de vill diskutera att det var sjukt att han friades. Iallafall den som började diskussionen. Oavsett vad du säger så diskuteras inte alla våldtäktsfall på Flashback. 

Tycker att det är sjukt om man ska låta bli att anmäla brott för att det finns en liten risk att det diskuteras på Flashback. Har en vän som blev våldtagen av en känd kriminell (numera avliden) person, det diskuterades kan jag lova men hon är stolt över det (att hon anmälde alltså) och jag är stolt över henne. Eftersom hon anmälde vågade fler kvinnor som han hade våldtagit träda fram. Det är faktiskt inte kvinnan som har blivit våldtagen som ska skämmas.

Menar du isåfall att ingen nånsin ska anmäla ett brott? Vad har vi för samhälle då? Eller är det bara sexualbrott som inte ska anmälas? Gäller det pedofiler också? Hör du själv hur sjukt det låter? 

• Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:15:33 följande:
    Det finns inget "ska" i detta, det avgör brottsoffret själv. Jag råkar veta att det ÄR så, att just sexualbrottsoffer ofta upplever rättegången, där alla intima detaljer ska avhandlas, och där den åtalades advokat gör allt för att måla upp kvinnan som ett luder, som ytterligare ett övergrepp. För en man som utsatts för en homosexuell våldtäkt blir det ännu värre, för där är skammen ännu mycket större. Därför väljer män ofta att inte anmäla sådant, och sedan blir det svårt att förklara för frun eller flickvännen varför de smittats av en könssjukdom...

Och sedan är risken som sagt stor att det blir en FUP och en dom som blir offentlig handling, och som vem som helst kan få ut. Även fiender som vill gotta sig åt ens olycka. 

En pedofil måste naturligtvis stoppas, och då tas det mycket mera hänsyn till brottsoffret också, och hennes/hans personuppgifter maskas och blir icke-sökbara. 

Sedan känner jag även, att handlar det om en överfallsvåldtäkt så "bör" man också anmäla för att det är ett så oerhört svårt brott, och för att gärningsmannen måste stoppas från att begå fler brott. Det sker ofta automatiskt, eftersom man måste (eller bör) åka till sjukhus för att bli undersökt och få dagen efter-piller eller en spiral insatt, om man inte redan har ett preventivmedel. Och då anmäler ju personalen, polisen kommer direkt till våldtäktsmottagningen. I så fall kan ingen heller påstå att det var ens eget fel - ja om man inte bar sig VÄLDIGT dumt åt då, och raglade omkring full och halvnaken i stilettklackar på natten i ett utsatt område. Då kommer en del att skriva på Flashback, att det var ens eget fel. 

Men om det är inom en relation eller så kallat "date rape" - är det VÄRT det att anmäla? Jag skulle nog inte tycka det nu, men troligen när jag var en ung tjej. Dock skulle jag ta mig ur relationen omedelbums.
    Och hennes pojkvän måste inte stoppas menar du? Herregud .. självklart väljer hon själv men han kan också utsätta andra, både kommande flickvänner och kanske fulla tjejer på fester.. Någon kanske blir gravid eller smittad av en sjukdom eller så traumatiserad så att hon inte vill leva. Jag har blivit utsatt för en sån våldtäkt (och en ?vanlig? när jag var vaken och killen höll fast). Jag anmälde inte någon av gångerna för att jag var rädd för killarna men kan ångra det ibland .. det var väldigt längesen nu.  Varför tycker du inte att en kille som våldtar sovande kvinnor behöver stoppas undrar jag? Varför är det så mycket bättre än en överfallsvåldtäkt? 

Och vadå bar sig väldigt dumt åt? Jag har sett dig skriva i andra trådar också och det är ingen trevlig kvinnosyn du har, oavsett om du är man eller kvinna.. 
  • Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:35:21 följande:
    Nu var ju detta inom en relation, TS låg i samma säng som killen frivilligt. Vi vet inte om han är kapabel att göra något mot en kvinna han inte är i relation med, och där det inte föreligger någon frivillighet alls från kvinnans sida. Jag säger inte att TS INTE ska anmäla, jag säger bara att det är bra att tänka igenom konsekvenserna för en själv först. För till skillnad från t.ex. ett ekonomiskt brott, så kan man inte ta tillbaka sin anmälan om man ångrar sig, då våldtäkt faller inom allmänt åtal.  
    Ett brott är ju ett brott. Vi vet inte om nån som har begått en överallsvåldtäkt kommer göra samma sak mot nån annan eller om det bara var just en speciell tjej. 
    Ett till exempel: En man mördar sin fru för att hon var otrogen. Han skulle antagligen inte mörda någon okänd kvinna. Ska han gå fri då enligt din logik?
    Och är det samma sak med en man som bara slår kvinnor han är i en relation med? Så länge han inte skulle slå random tjej som han går förbi på gatan så är det lugnt? Eller förlåt , så länge Catharina på Familjeliv inte tror att kan skulle slå en random tjej på gatan så är det lugnt.

Herregud säger jag bara.. 
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Ergo) skrev 2024-06-14 21:55:10 följande:
    Kan inte du snälla bara hålla käften? Såna som du borde inte få ha tillgång till internet och riskera att skada folk på det där sättet som du gör. Bort, försvinn, schas!

Förstår inte vad som är den människans problem. Varför ska hon hålla på och försöka övertala TS att inte anmäla , hur påverkar det ens henne? Och allt tjat om Flashback, det är verkligen inte alla brott som diskuteras där , tror inte det här har så högt nyhetsvärde .. Och med den logiken skulle man väl aldrig kunna anmäla nått man har blivit utsatt för.

Visst, jag har full förståelse för om man inte känner att man orkar men TS har all rätt i världen att anmäla och det är ett brott oavsett vad nån här säger. Jag ångrar själv ibland att jag inte vågade anmäla när jag blev våldtagen. Nästan alla våldtäkter är svåra att bevisa , även om en kille våldtar mig när jag har däckat på en fest eller om jag är vaken och han håller fast mig är det svårt att bevisa att vi inte hade sex frivilligt om jag inte har skador eller det finns vittnen. Det gäller verkligen inte bara om man är tillsammans med personen. 

Dessutom skulle TS kunna diskutera det på sms eller spela in, då har hon bevis om hon vill anmäla. Plus att hon kan bevisa att hon har starka sömntabletter utskrivna. Jag tror till och med hon har större chans att få honom dömd än många andra som har blivit utsatta.. om hon väljer att anmäla alltså. 

• Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-15 23:01:29 följande:
    Det samhälle vi redan har. Och skyll inte på mig, jag har röstat på det parti som försökte stoppa förvandlingen av vårt öppna rättssamhälle i över 20 år...

Vilket parti är det? Hoppas det inte är SD du menar för det går inte riktigt ihop med vad du skriver här ..

Jag röstar på SD och jag skulle aldrig uppmana nån att inte anmäla en våldtäkt..  En av anledningarna till att jag röstar på dom är att jag själv har varit utsatt för saker och att jag har döttrar. De pratar ju mycket om hårdare straff och hårdare tag mot kriminella osv, det går verkligen absolut inte ihop med att en våldstäktsman ska gå fri för att man är rädd för att det ska diskuteras på Flashback.. eller att man ska låta bli att anmäla för att nån kan ha kriminella kompisar (vilket vi iförsej inte har fått några indikationer på att TS kompis har). 

Att våldstäktsmän ska gå fria låter faktiskt mer som vänsterpolitik.. 

• Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-16 00:33:30 följande:
    Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.

Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...

Ja vänsterfolk brukar ju ofta tycka att det ska daltas med kriminella och att förövarna också är offer.. och du har ju skrivit flera gånger i princip att det här inte är så farligt för de är tillsammans och en massa sånt. 

Det finns inget som tyder på att han är gängkriminell eller tillhör nån klan.
    Och ja det du säger går helt emot vad SD och andra högerpartier tycker. Att man ska låta bli att anmäla brott vilket alltså leder till att brottslingar går fria för att man är rädd för gängkriminella. Isåfall kan man ju vara rädd för det om man blir rånad eller misshandlad också, då tycker du alltså att ingen nånsin ska anmäla något brott och vi ska ha ett helt laglöst samhälle där alla får göra precis som de vill? Det låter ju verkligen som nått SD skulle skriva under på.. eller absolut inte. 

Kanske du är anarkist då helt enkelt? 

• Anonym (Sara)
    Cathariiina skrev 2024-06-16 01:30:21 följande:
    Snarare så här: jag tror att det i förlängningen kommer att bli nödvändigt med anonyma vittnen, samt även att den öppna folkbokföringen, bilregistret och liknande som vem som helst kan titta i, måste tas bort. Det fungerar inte längre, när vi har så många element i det här landet som inte ställer upp på samhällskontraktet, inte följer normala regler (som att låta domstolar döma och sedan acceptera den domen och det straffet), och helt enkelt inte går att ha i ett öppet samhälle.

Nu är just detta inte relevant för den här tråden, då TS' sambo skulle förstå att det var hon som hade anmält, även om det gick att göra anonymt. Och självklart vet han redan vad hon heter och var hon bor...

Jag kan för övrigt även berätta för dig och andra, att detta brott inte skulle ses som så allvarligt av en åklagare, att TS' sambo skulle bli häktad fram till en ev. rättegång. Utan det som skulle hända, är att han skulle få en kallelse att inställa sig till polisförhör, där skulle han få veta varför och vem som anmält, och efter förhöret skulle han släppas. Troligen i rosenrasande tillstånd. Det är många som inte vet det här, de har bara sett polisarbete på film, och de tror att personen de anmäler omedelbart kommer att hämtas av polis, och sedan hållas inlåst många år framöver utan avbrott. Många säger också att de inte skulle ha anmält, om de hade vetat om detta.

Jag har själv anmält brott i nära relation.. vill inte gå in på alla detaljer här men det blev absolut inte som du beskriver. Det var mitt äldsta barns pappa, han blev dömd .. han erkände och ångrade sig och efter det var han inte våldsam mot sina flickvänner som han hade efter mig. Det har absolut varit konflikter även efter det men vi är vänner nu, kan har varit på mitt yngre barns dop, jag hat fikat och ätit middag med honom och hans tjej , jag har bra relation med hans familj. Att vi har haft kontakt efter är såklart för att vi har barn, TS behöver ju inte ha kontakt med sitt ex och även om man har barn förstår jag om man inte vill ha kontakt med sin förövare .. men för oss blev det så att vi kunde det. 

Det finns inget som säger att det måste bli som du säger .. Han kanske blir rädd om han blir anmäld och vågar absolut inte göra något mer.. Han kanske blir avskräckt och låter bli att utsätta andra tjejer för det. 
    Och nej det är inte många som tror att personen kommer hållas inlåst i många år framöver utan avbrott. 

Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller