-
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust.Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten.Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd.Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
-
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
-
Men vänta lite.Tow2Mater skrev 2024-06-15 07:20:34 följande:
Man kan ha åsikter om TS borde anmäla, eller inte. Sedan kan TS ta till sig de åsikter hon vill, eller inte. Era toxiska personpåhopp är tröttsamma.
Det sitter en person i tråden som försöker övertala och skrämma TS till att inte anmäla.
Det är självklart upp till TS att ta till sig av de åsikter hon vill.
Men det är inte personpåhopp att säga emot de som försöker övertala/skrämma henne att agera på ett visst sätt. -
TS,hur går det?
-
Det är förstås aldrig bra att brottslingar kommer undan straff, men ibland måste man tänka på sig själv också, och vara lite fiffig. Jag kan t.ex. förstå människor som gör vad de kan för att komma undan att vittna i en rättssal, t.ex. genom att spela psykiatriska diagnoser för att få läkarintyg på att de inte kan närvara vid rättegången. Det är inte BRA - men om alternativet är att den dömdes klanmedlemmar misshandlar, straffkn*llar eller mördar dem eller deras barn eller mor om de vittnar, eller spränger deras hus i luften? Hur mycket ska man offra för den goda sakens skull?molly50 skrev 2024-06-14 20:55:09 följande:Men det är väl knappast något som händer alla som vågar anmäla?
Så varför försöka skrämma TS?
Tycker du verkligen att sådana svin ska komma undan straff?
Det är ju också lätt att säga att man alltid ska offra allt, men när det är en själv eller ens egna anhöriga det gäller, så är man ofta inte lika kaxig... -
Det tillhör knappast vanligheterna i Sverige.Cathariiina skrev 2024-06-15 13:56:49 följande:Det är förstås aldrig bra att brottslingar kommer undan straff, men ibland måste man tänka på sig själv också, och vara lite fiffig. Jag kan t.ex. förstå människor som gör vad de kan för att komma undan att vittna i en rättssal, t.ex. genom att spela psykiatriska diagnoser för att få läkarintyg på att de inte kan närvara vid rättegången. Det är inte BRA - men om alternativet är att den dömdes klanmedlemmar misshandlar, straffkn*llar eller mördar dem eller deras barn eller mor om de vittnar, eller spränger deras hus i luften? Hur mycket ska man offra för den goda sakens skull?
Det är ju också lätt att säga att man alltid ska offra allt, men när det är en själv eller ens egna anhöriga det gäller, så är man ofta inte lika kaxig...
Offra för den goda sakens skull? Man offrar ingenting. Man anmäler gör att man själv har blivit utsatt för Ett brott. Man anmäler för sin egen skull. Om personen, ex våldtäktsmannen sedan blir dömd så har man förmodligen indirekt även räddad många andra kvinnor (/män) från att utsättas för samma sak.
Även i misshandelsfall, där förövaren blir dömd.
Det du håller på med är skrämselpropaganda och så långt ifrån vanligheterna man kan komma. -
Läser du aldrig tidningarna? Detta har jag för övrigt ofta undrat när det gäller dig. Det är ju ett JÄTTEproblem vi har i Sverige nu, med kriminella klaner. De skjuter och spränger varenda natt, även anhöriga mördas och inte bara de personer som de har något otalt med. Medelålders mammor och pappor, systrar och bröder, barn i magen på gravida kvinnor som mördas.EpicF skrev 2024-06-15 14:11:44 följande:Det tillhör knappast vanligheterna i Sverige.
Offra för den goda sakens skull? Man offrar ingenting. Man anmäler gör att man själv har blivit utsatt för Ett brott. Man anmäler för sin egen skull. Om personen, ex våldtäktsmannen sedan blir dömd så har man förmodligen indirekt även räddad många andra kvinnor (/män) från att utsättas för samma sak.
Även i misshandelsfall, där förövaren blir dömd.
Det du håller på med är skrämselpropaganda och så långt ifrån vanligheterna man kan komma.
Det är ju därför det har varit uppe med anonyma vittnen t.ex., men hittills har remissinstanserna sagt nej, då det kan missbrukas åt andra hållet i stället. Dessutom har det förekommit en massa "fel", där man trott att man skjutit en anhörig, men det varit någon helt oskyldig person med samma namn. Samma med bostadssprängningarna, många oskyldiga har drabbats. Dessa klaner är inavlade (kusiner gifts bort med varandra generation efter generation) och har därför en IQ långt under genomsnittet.
Nu vet vi inte om TS' kille tillhör en sådan klan, men jag får sådana vibbar. -
Det tillhör fortfarande vanligheterna. Inte i den grad att alla ska låta bli att anmäla.Cathariiina skrev 2024-06-15 14:18:17 följande:Läser du aldrig tidningarna? Detta har jag för övrigt ofta undrat när det gäller dig. Det är ju ett JÄTTEproblem vi har i Sverige nu, med kriminella klaner. De skjuter och spränger varenda natt, även anhöriga mördas och inte bara de personer som de har något otalt med. Medelålders mammor och pappor, systrar och bröder, barn i magen på gravida kvinnor som mördas.
Det är ju därför det har varit uppe med anonyma vittnen t.ex., men hittills har remissinstanserna sagt nej, då det kan missbrukas åt andra hållet i stället. Dessutom har det förekommit en massa "fel", där man trott att man skjutit en anhörig, men det varit någon helt oskyldig person med samma namn. Samma med bostadssprängningarna, många oskyldiga har drabbats. Dessa klaner är inavlade (kusiner gifts bort med varandra generation efter generation) och har därför en IQ långt under genomsnittet.
Nu vet vi inte om TS' kille tillhör en sådan klan, men jag får sådana vibbar.
Tillhör en sådan "klan"? Lite mycket fördomar här. -
Jag tycker du drar det till ytterligheter.Cathariiina skrev 2024-06-15 13:56:49 följande:Det är förstås aldrig bra att brottslingar kommer undan straff, men ibland måste man tänka på sig själv också, och vara lite fiffig. Jag kan t.ex. förstå människor som gör vad de kan för att komma undan att vittna i en rättssal, t.ex. genom att spela psykiatriska diagnoser för att få läkarintyg på att de inte kan närvara vid rättegången. Det är inte BRA - men om alternativet är att den dömdes klanmedlemmar misshandlar, straffkn*llar eller mördar dem eller deras barn eller mor om de vittnar, eller spränger deras hus i luften? Hur mycket ska man offra för den goda sakens skull?
Det är ju också lätt att säga att man alltid ska offra allt, men när det är en själv eller ens egna anhöriga det gäller, så är man ofta inte lika kaxig...
Hur vanligt är det egentligen att allt detta händer? -
Precis. Vi vet inte om TS kille tillhör något kriminellt gäng.Cathariiina skrev 2024-06-15 14:18:17 följande:Läser du aldrig tidningarna? Detta har jag för övrigt ofta undrat när det gäller dig. Det är ju ett JÄTTEproblem vi har i Sverige nu, med kriminella klaner. De skjuter och spränger varenda natt, även anhöriga mördas och inte bara de personer som de har något otalt med. Medelålders mammor och pappor, systrar och bröder, barn i magen på gravida kvinnor som mördas.
Nu vet vi inte om TS' kille tillhör en sådan klan, men jag får sådana vibbar.
Så varför dra det till sådana ytterligheter?
Ska man resonera på samma sätt när det gäller alla slags brott,tycker du?
Att man ska inte anmäla för att förövaren kan vara en gängkriminell?
Vilket samhälle kommer vi att få då,tror du? -
Det samhälle vi redan har. Och skyll inte på mig, jag har röstat på det parti som försökte stoppa förvandlingen av vårt öppna rättssamhälle i över 20 år...molly50 skrev 2024-06-15 16:21:52 följande:Precis. Vi vet inte om TS kille tillhör något kriminellt gäng.
Så varför dra det till sådana ytterligheter?
Ska man resonera på samma sätt när det gäller alla slags brott,tycker du?
Att man ska inte anmäla för att förövaren kan vara en gängkriminell?
Vilket samhälle kommer vi att få då,tror du? -
Cathariiina skrev 2024-06-15 23:01:29 följande:Det samhälle vi redan har. Och skyll inte på mig, jag har röstat på det parti som försökte stoppa förvandlingen av vårt öppna rättssamhälle i över 20 år...
Vilket parti är det? Hoppas det inte är SD du menar för det går inte riktigt ihop med vad du skriver här ..
Jag röstar på SD och jag skulle aldrig uppmana nån att inte anmäla en våldtäkt.. En av anledningarna till att jag röstar på dom är att jag själv har varit utsatt för saker och att jag har döttrar. De pratar ju mycket om hårdare straff och hårdare tag mot kriminella osv, det går verkligen absolut inte ihop med att en våldstäktsman ska gå fri för att man är rädd för att det ska diskuteras på Flashback.. eller att man ska låta bli att anmäla för att nån kan ha kriminella kompisar (vilket vi iförsej inte har fått några indikationer på att TS kompis har).
Att våldstäktsmän ska gå fria låter faktiskt mer som vänsterpolitik..