-
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust.Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten.Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd.Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
-
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
-
Så du anser att våldtäkt inte ska anmälas för risken att någon random person letar upp domen?Cathariiina skrev 2024-06-14 15:00:53 följande:Jag tror att skadan även för henne själv blir större, om allt detta ska avhandlas inför åhörare i en rättssal, och hamna i offentliga handlingar som vem som helst kan få tag i bara genom att söka på hennes personnummer, samt diskuteras på diverse forum. Jag skulle som sagt själv inte tycka att det var värt det. Huvudsaken är att killen försvinner ur hennes liv.
Och våldtäkt i relationer/äktenskap inte existerar för att det redan finns ett "generellt samtycke" som alltid gäller....
Lite märkligt av dig att anse det.
Vem som helst kan få tag i alla domar som är offentliga men det innebär inte att man ska låta bli att anmäla brott.
Personligen skiter jag fullständigt i om någon random person hade fått tag i en dom där jag är involverad som målsägande. -
Man kan få domen sekretessbelagda efter åtal och dom just pga många intima detaljer.Cathariiina skrev 2024-06-14 15:10:52 följande:Fast du är ju inte kvinna att döma av ditt nick. Du fattar inte hur det är att behöva få det mest intima, som rör underlivet, uthängt till alla människor. Du kanske kan närma dig att förstå det, om det skulle vara DU som blev utsatt för en homosexuell våldtäkt? Och alla människor du känner fick reda på detta, läste FUP:en med alla dess smaskiga detaljer och pratade, skrattade, hånade och var skadeglada?
Dessutom om random folk tycker det är så kul att diskutera andras våldtäcksdomar på nätet så får de göra det. Något vidare liv verkar de inte ha iallfall. -
Och då åker killen dit för ännu mera brott.Cathariiina skrev 2024-06-14 15:13:44 följande:Hur kan du garantera att killen inte hämnas, menar du? Du känner ju inte honom. Det är dessutom väldigt svårt att få skyddad identitet, skyddad bostad eller ens ett larmpaket idag. Och allting ska utredas och tar väldigt lång tid.
Vi vet inte ens om killen är svensk. Är han inte det, så kan han skicka hela klanens män att misshandla och staffkn*lla henne som hämnd.
Nej, man ska absolut inte låta bli att anmäla pga att killen kan hämnas. Det straffar bara ens själv i slutändan.
Sluta sprid skrämselpropaganda! -
va fan
snart får man väl skriva knullavtal först och signera med bank-id så inget blir fel -
Eller så fortsätter man men vanligt heldig "ja" eller "nej".Anonym (J. Mascis) skrev 2024-06-14 18:58:06 följande:
va fan
snart får man väl skriva knullavtal först och signera med bank-id så inget blir fel
-
Men det är väl knappast något som händer alla som vågar anmäla?Cathariiina skrev 2024-06-14 15:07:36 följande:Och hur vet du att han inte hämnas på något sätt, om hon anmäler? Ibland måste man vara lite fiffig. Feministerna skriker alltid "anmäl!", men sedan vill de inte ta något ansvar för följderna.
Jag hade t.ex. en arbetskamrat ett tag, vi kom nära varandra då vi ofta arbetade tillsammans ensamma på nätterna. Hon berättade att hon hade blivit misshandlad av sin exman, rätt länge sedan då. Hon ville bara ut ur förhållandet. Men då hade alla hennes väninnor skrikit "anmäl!", pratat med henne om att det är viktigt för alla kvinnors skull att sådana brott anmäls, att det är osolidariskt mot hela kvinnosaken att inte anmäla o.s.v..
Detta slutade med att min arbetskamrat mycket motvilligt anmälde. Mannen blev som galen och misshandlade henne värre än någonsin tidigare. Och då fanns det INTE EN ENDA av dessa väninnor som uppmanat henne att anmäla, som erbjöd henne att komma och bo hos henne, tills hon hittade en egen bostad. INTE EN ENDA. Då var det plötsligt inte viktigt med solidaritet kvinnor emellan längre... Min arbetskamrat sa, att hon aldrig kommit över det sveket.
Så varför försöka skrämma TS?
Tycker du verkligen att sådana svin ska komma undan straff? -
Men vad är det som säger att just det ska hända? Vad baserar du det då?Cathariiina skrev 2024-06-14 15:10:52 följande:Fast du är ju inte kvinna att döma av ditt nick. Du fattar inte hur det är att behöva få det mest intima, som rör underlivet, uthängt till alla människor. Du kanske kan närma dig att förstå det, om det skulle vara DU som blev utsatt för en homosexuell våldtäkt? Och alla människor du känner fick reda på detta, läste FUP:en med alla dess smaskiga detaljer och pratade, skrattade, hånade och var skadeglada?
Du kan ju inte bilda din uppfattning på vad några du känner har utsatts för. -
Meddelande borttaget
-
Anonym (Ergo) skrev 2024-06-14 21:55:10 följande:Kan inte du snälla bara hålla käften? Såna som du borde inte få ha tillgång till internet och riskera att skada folk på det där sättet som du gör. Bort, försvinn, schas!
Förstår inte vad som är den människans problem. Varför ska hon hålla på och försöka övertala TS att inte anmäla , hur påverkar det ens henne? Och allt tjat om Flashback, det är verkligen inte alla brott som diskuteras där , tror inte det här har så högt nyhetsvärde .. Och med den logiken skulle man väl aldrig kunna anmäla nått man har blivit utsatt för.
Visst, jag har full förståelse för om man inte känner att man orkar men TS har all rätt i världen att anmäla och det är ett brott oavsett vad nån här säger. Jag ångrar själv ibland att jag inte vågade anmäla när jag blev våldtagen. Nästan alla våldtäkter är svåra att bevisa , även om en kille våldtar mig när jag har däckat på en fest eller om jag är vaken och han håller fast mig är det svårt att bevisa att vi inte hade sex frivilligt om jag inte har skador eller det finns vittnen. Det gäller verkligen inte bara om man är tillsammans med personen.
Dessutom skulle TS kunna diskutera det på sms eller spela in, då har hon bevis om hon vill anmäla. Plus att hon kan bevisa att hon har starka sömntabletter utskrivna. Jag tror till och med hon har större chans att få honom dömd än många andra som har blivit utsatta.. om hon väljer att anmäla alltså.
-
Man kan ha åsikter om TS borde anmäla, eller inte. Sedan kan TS ta till sig de åsikter hon vill, eller inte. Era toxiska personpåhopp är tröttsamma.