• Anonym (N.)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust. 

Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten. 

Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd. 

Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
  • Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-16 04:04:43 följande:
    Kan du länka till något sådant rättsfall, eller uppge domstol och målnummer? Jag vill kolla in det i så fall, för det är väldigt illa om det går att få en partner dömd för våldtäkt utan konkreta bevis. Det är illa nog att det numera p.g.a. samtyckeslagen går att få en vän som sover över dömd för våldtäkt utan konkreta bevis. När ord står mot ord och ingen utomstående kan veta vad som hände i lägenheten. Det är inte rättssäkert. 
    Bara att höra med domstolen och gå igenom alla våldtäktdomar i Sverige. Kan säkert ta sin lilla tid. Men om du vill så är du säkerligen motiverad. 

Varför skulle man anmäla sin partner för en våldtäkt som inte ägt rum? Eller för den delen en kompis som sover över?
  • Tow2Mater
    EpicF skrev 2024-06-16 04:33:26 följande:
    Bara att höra med domstolen och gå igenom alla våldtäktdomar i Sverige. Kan säkert ta sin lilla tid. Men om du vill så är du säkerligen motiverad. 

Varför skulle man anmäla sin partner för en våldtäkt som inte ägt rum? Eller för den delen en kompis som sover över?
    Var inte så naiv. En hel del kvinnor vill och kan då använda det om hämnd, ett sätt att få ensam vårdnad om barn, etc. Det kan finnas många anledningar. Som Cathariina säger, det vore inte rättssäkert om det funkade så. Du tror inte kvinnor kan ljuga? haha.
  • Anonym (Kvinna ...)
    Tow2Mater skrev 2024-06-16 07:16:24 följande:
    Var inte så naiv. En hel del kvinnor vill och kan då använda det om hämnd, ett sätt att få ensam vårdnad om barn, etc. Det kan finnas många anledningar. Som Cathariina säger, det vore inte rättssäkert om det funkade så. Du tror inte kvinnor kan ljuga? haha.
    Ett annat scenario, mannen har varit otrogen och kvinnan är förbannad. Finns många hemska kvinnor precis som många hemska män.

Nej, en anmälan i detta fall skulle möjligen kunna leda till något OM mannen erkänner sig skyldig till brott. I annat fall kommer troligen ingen åklagare gå vidare med detta efter polisutredning. 
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-15 23:01:29 följande:
    Det samhälle vi redan har. Och skyll inte på mig, jag har röstat på det parti som försökte stoppa förvandlingen av vårt öppna rättssamhälle i över 20 år...
    Men tror du det kommer att bli bättre om vi slutar anmäla alla brott?
    Och har du någon bättre lösning på problemet?

Och du svarade inte på frågan. Tycker du vi ska sluta anmäla andra slags brott också? För förövaren "kan" ju vara en gängkriminell.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-16 00:33:30 följande:
    Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.

Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...
    Där har du fel.
    Jag har själv varit tillsammans med en svensk kille som misshandlade och försökte strypa mig.
    Jag har även råkat ut för ett sexuellt övergrepp av en svensk kille.
    Så jo,det finns även svenska killar som beter sig som svin.
    Ska inte heller dessa anmälas,tycker du?
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2024-06-16 07:16:24 följande:
    Ehh...va? 

Ja, självklart finns det idioter till kvinnor som vill hämnas av olika anledningar precis som det finns idioter till män som också vill hämnas av olika anledningar. Men det var inte poängen. Poängen är att man kan anmäla utan att ha konkreta bevis (oavsett om det är våld/våldtäkt i nära relation eller från random personer) och man kan bli dömd utan konkreta bevis. 

Och har man blitt utsatt våld eller misshandel i sin relation så SKA man anmäla oavsett om det finns ko kreta bevis. Samma gäller om det är en okänd. Sedan är det upp till åklagare att bedöma om det ska tas vidare och domaren/nämndemännen som dömer om det ta vidare.

Och nej, rättsväsendet är inte perfekt. Det består av människor som kan göra misstag, pga att de är just människor. Människor gör misstag. Ibland små och ibland stora.

Men oavsett så ska man inte hålla på med skrämselpropaganda för att få kvinnor att inte anmäla våld och våldtäkter i nära relationer  
  • EpicF
    molly50 skrev 2024-06-16 14:06:07 följande:
    Där har du fel.
    Jag har själv varit tillsammans med en svensk kille som misshandlade och försökte strypa mig.
    Jag har även råkat ut för ett sexuellt övergrepp av en svensk kille.
    Så jo,det finns även svenska killar som beter sig som svin.
    Ska inte heller dessa anmälas,tycker du?
    Jag hoppas du var stark och anmälde. 

Mina förövare var också svenskar. Våldtäktsdom, svensk kille, var lite bekant med honom. Misshandelsdom/mordförsök, svensk kille, var i relation med honom (tyvärr). 
  • molly50
    EpicF skrev 2024-06-16 14:19:44 följande:
    Jag hoppas du var stark och anmälde. 

Mina förövare var också svenskar. Våldtäktsdom, svensk kille, var lite bekant med honom. Misshandelsdom/mordförsök, svensk kille, var i relation med honom (tyvärr). 
    Nej,jag var tyvärr inte det.
    Och det är något jag ångrar.
    Speciellt som jag fick veta att de båda har betett sig på liknande,eller t om värre,sätt med andra tjejer efter mig.
    Man kan bara hoppas att andra har varit starkare än vad jag var och att ingen försökte skrämma dem till tystnad.

Jag kan ha förståelse för att man väljer att inte anmäla om man inte har några bevis.
    Men att inte våga anmäla pga att någon har använt ssig av skrämselpropaganda tycker jag är hemskt.
  • Anonym (Moa)
    EpicF skrev 2024-06-16 01:26:34 följande:
    Så du tror att svenska killar aldrig skulle kunna våldta eller misshandla sin flickvän eller andra tjejer? Eller vara respektlös? Seriöst, i vilket värld lever du i?

Män som våldtar och misshandla kvinnor gör det oberoende på vilket etnisk tillhörighet det har. Och även de som inte har någon psykisk störning.

Det var först i 1965 (!) som våldtäkt inom äktenskap för jäds i Sverige. Misshandla inom äktenskap förbjöds ca 100 år tidigare. 

Och först i 1984 så kom den första domen i våldräkt i äktenskap. 

Och detta var i Sverige, men svenska män. 

1982 så blev misshandel i hemmet under allmänt åtal. Också detta i Sverige. Och du tror att svenska män inte kan vara respektlösa, misshandla eller våldta sin kvinna. 
    Naiv med huvudet i sanden?
  • EpicF
    Anonym (Moa) skrev 2024-06-16 15:07:49 följande:
    Naiv med huvudet i sanden?
    Naiv? 

Snarare naivt att tro att svenska killar aldrig skulle kunna misshandla och våldta sin kvinnor, och om det gud förbjude skulle förekomma så är det pga de har en psykisk störning. 

Då finna det många svenska killar därute med en "psykisk störning". 

För jo, de män som misshandlar och våldtar kvinnor gör detta oberoende av vilken etnisk tillhörighet det har. 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller