• Anonym (N.)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust. 

Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten. 

Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd. 

Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
  • Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
  • Cathariiina
    olof 45 skrev 2024-06-14 11:04:30 följande:

Så om TS vill dra det hela till polis/domsol så är det hennes fulla rätt. Och det beslutet måste hon få fatta - och det gör mig irriterad att sådana som du försöker manipulera henne till att tänka "det här är inte så farligt!", för det är precis så farligt som TS känner att det är! 

Så vad DU Cathariina skulle göra känns synnerligen icke-relevant i frågan. Även om detta är ett diskussionsforum, så kan man skada andra människor med icke genomtänka "råd". Tänk på det är du snäll!
    Jag tror att skadan även för henne själv blir större, om allt detta ska avhandlas inför åhörare i en rättssal, och hamna i offentliga handlingar som vem som helst kan få tag i bara genom att söka på hennes personnummer, samt diskuteras på diverse forum. Jag skulle som sagt själv inte tycka att det var värt det. Huvudsaken är att killen försvinner ur hennes liv. 
  • Cathariiina
    molly50 skrev 2024-06-14 12:49:45 följande:
    Ja,men oavsett detta så har man inte sex med sin partner om h*n har tagit sömntabletter och knappt är vid medvetande.
    Det måste du väl ändå hålla med om?

Jag tycker inte man ska slippa undan med sådana här saker.
    Därför tycker jag att man ska anmäla.
    Det är något som kan förstöra hela ens liv,om man blir utsatt för ett övergrepp.
    Jag har själv blivit det en gång och ångrar att jag aldrig anmälde.
    Speciellt när jag fick veta hur han har behandlat andra tjejer efter den händelsen.
    Även om min anmälan inte hade lett till en fällande dom så hade den kanske kunnat hjälpa någon annan.
    Och hur vet du att han inte hämnas på något sätt, om hon anmäler? Ibland måste man vara lite fiffig. Feministerna skriker alltid "anmäl!", men sedan vill de inte ta något ansvar för följderna.

Jag hade t.ex. en arbetskamrat ett tag, vi kom nära varandra då vi ofta arbetade tillsammans ensamma på nätterna. Hon berättade att hon hade blivit misshandlad av sin exman, rätt länge sedan då. Hon ville bara ut ur förhållandet. Men då hade alla hennes väninnor skrikit "anmäl!", pratat med henne om att det är viktigt för alla kvinnors skull att sådana brott anmäls, att det är osolidariskt mot hela kvinnosaken att inte anmäla o.s.v..

Detta slutade med att min arbetskamrat mycket motvilligt anmälde. Mannen blev som galen och misshandlade henne värre än någonsin tidigare. Och då fanns det INTE EN ENDA av dessa väninnor som uppmanat henne att anmäla, som erbjöd henne att komma och bo hos henne, tills hon hittade en egen bostad. INTE EN ENDA. Då var det plötsligt inte viktigt med solidaritet kvinnor emellan längre... Min arbetskamrat sa, att hon aldrig kommit över det sveket.
  • olof 45
    Cathariiina skrev 2024-06-14 15:00:53 följande:
    Jag tror att skadan även för henne själv blir större, om allt detta ska avhandlas inför åhörare i en rättssal, och hamna i offentliga handlingar som vem som helst kan få tag i bara genom att söka på hennes personnummer, samt diskuteras på diverse forum. Jag skulle som sagt själv inte tycka att det var värt det. Huvudsaken är att killen försvinner ur hennes liv. 
    Men herregud, du fortsätter...

Ibland finns åsikter som man bör hålla för sig själv. 

Att få en fällande dom mot våldtäcksmannen kan också ha en positiv effekt! Det är BARA upp till TS att avgöra. 
  • Anonym (men va)
    Cathariiina skrev 2024-06-14 15:07:36 följande:
    Och hur vet du att han inte hämnas på något sätt, om hon anmäler? Ibland måste man vara lite fiffig. Feministerna skriker alltid "anmäl!", men sedan vill de inte ta något ansvar för följderna.

Jag hade t.ex. en arbetskamrat ett tag, vi kom nära varandra då vi ofta arbetade tillsammans ensamma på nätterna. Hon berättade att hon hade blivit misshandlad av sin exman, rätt länge sedan då. Hon ville bara ut ur förhållandet. Men då hade alla hennes väninnor skrikit "anmäl!", pratat med henne om att det är viktigt för alla kvinnors skull att sådana brott anmäls, att det är osolidariskt mot hela kvinnosaken att inte anmäla o.s.v..

Detta slutade med att min arbetskamrat mycket motvilligt anmälde. Mannen blev som galen och misshandlade henne värre än någonsin tidigare. Och då fanns det INTE EN ENDA av dessa väninnor som uppmanat henne att anmäla, som erbjöd henne att komma och bo hos henne, tills hon hittade en egen bostad. INTE EN ENDA. Då var det plötsligt inte viktigt med solidaritet kvinnor emellan längre... Min arbetskamrat sa, att hon aldrig kommit över det sveket.
    Sluta med skrämselpropaganda! 

TS har bett om råd. Det har hon fått. Folk här har validerat (!) hennes känslor av att det killen gjorde var grovt FEL. Det räcker så.

Hon behöver inte manipuleras till att tro att anmälan är dumt, farligt etc., eller att "det räcker" med att göra slut.

Du är helt enkelt INTE hjälpsam! 
  • Cathariiina
    olof 45 skrev 2024-06-14 15:07:45 följande:
    Men herregud, du fortsätter...

Ibland finns åsikter som man bör hålla för sig själv. 

Att få en fällande dom mot våldtäcksmannen kan också ha en positiv effekt! Det är BARA upp till TS att avgöra. 
    Fast du är ju inte kvinna att döma av ditt nick. Du fattar inte hur det är att behöva få det mest intima, som rör underlivet, uthängt till alla människor. Du kanske kan närma dig att förstå det, om det skulle vara DU som blev utsatt för en homosexuell våldtäkt? Och alla människor du känner fick reda på detta, läste FUP:en med alla dess smaskiga detaljer och pratade, skrattade, hånade och var skadeglada?
  • Cathariiina
    Anonym (men va) skrev 2024-06-14 15:10:44 följande:
    Sluta med skrämselpropaganda! 

TS har bett om råd. Det har hon fått. Folk här har validerat (!) hennes känslor av att det killen gjorde var grovt FEL. Det räcker så.

Hon behöver inte manipuleras till att tro att anmälan är dumt, farligt etc., eller att "det räcker" med att göra slut.

Du är helt enkelt INTE hjälpsam! 
    Hur kan du garantera att killen inte hämnas, menar du? Du känner ju inte honom. Det är dessutom väldigt svårt att få skyddad identitet, skyddad bostad eller ens ett larmpaket idag. Och allting ska utredas och tar väldigt lång tid. 

Vi vet inte ens om killen är svensk. Är han inte det, så kan han skicka hela klanens män att misshandla och staffkn*lla henne som hämnd. 
  • olof 45
    Cathariiina skrev 2024-06-14 15:10:52 följande:
    Fast du är ju inte kvinna att döma av ditt nick. Du fattar inte hur det är att behöva få det mest intima, som rör underlivet, uthängt till alla människor. Du kanske kan närma dig att förstå det, om det skulle vara DU som blev utsatt för en homosexuell våldtäkt? Och alla människor du känner fick reda på detta, läste FUP:en med alla dess smaskiga detaljer och pratade, skrattade, hånade och var skadeglada?
    Jag reagerade först mest på det (otroligt korkade enligt mig) uttalanden om "generellt samtycke" och att det hela ska vara mer ok på något sätt pga att det är inom en relation.

Du har så fel, och är helt ute och cyklar.

Därför tycker jag itne att du ska skriva mera här. Du må ha åsikter om TS ska anmäla eller itne, men du väver också in värderingen att "det itne var så farligt", det hela.

Dina värderingar är helt uppåt väggarna fel! Och jag skulle uppskatta om du läste igenom dina inlägg, tänker till, och sedan skriver en urskt till TS.

Det finns INGET D-A "GENERELLT SAMTYCKE inom en relation, särskilt inte om en kvinna SAGT TYDLIGT NEJ. 
  • Meddelande borttaget
  • olof 45
    Cathariiina skrev 2024-06-14 15:10:52 följande:
    PS. "skrattade, hånade och var skadeglada" ?? Intressant syn du har på medmänniskor.

Skulle jag bli våltagen av en man så skulle jag anmäla den mannen, utan tvekan. Skulle folk sedan håna MIG, så skulle jag anse att de var helt vrickade i huvudet.
  • EpicF
    Cathariiina skrev 2024-06-14 03:42:47 följande:
    Som sagt, det finns ett generellt samtycke inom en fast relation, att man har sex med varandra. Självklart behöver detta inte avhandlas inför varje samlag. Vore ju märkligt. Och jag upprepar att jag också anser att den här mannen har varit fruktansvärt respektlös, och att TS bör lämna honom. JAG skulle inte dra in polis och domstolar i det, men det är jag det. 
    Något generellt samtycke finns inte. Och självklart ger man samtycke varje gång man har sex med varandra, även i en relation. 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller