Inlägg från: Anonym (men va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (men va)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Cathariiina skrev 2024-06-14 15:07:36 följande:
    Och hur vet du att han inte hämnas på något sätt, om hon anmäler? Ibland måste man vara lite fiffig. Feministerna skriker alltid "anmäl!", men sedan vill de inte ta något ansvar för följderna.

Jag hade t.ex. en arbetskamrat ett tag, vi kom nära varandra då vi ofta arbetade tillsammans ensamma på nätterna. Hon berättade att hon hade blivit misshandlad av sin exman, rätt länge sedan då. Hon ville bara ut ur förhållandet. Men då hade alla hennes väninnor skrikit "anmäl!", pratat med henne om att det är viktigt för alla kvinnors skull att sådana brott anmäls, att det är osolidariskt mot hela kvinnosaken att inte anmäla o.s.v..

Detta slutade med att min arbetskamrat mycket motvilligt anmälde. Mannen blev som galen och misshandlade henne värre än någonsin tidigare. Och då fanns det INTE EN ENDA av dessa väninnor som uppmanat henne att anmäla, som erbjöd henne att komma och bo hos henne, tills hon hittade en egen bostad. INTE EN ENDA. Då var det plötsligt inte viktigt med solidaritet kvinnor emellan längre... Min arbetskamrat sa, att hon aldrig kommit över det sveket.
    Sluta med skrämselpropaganda! 

TS har bett om råd. Det har hon fått. Folk här har validerat (!) hennes känslor av att det killen gjorde var grovt FEL. Det räcker så.

Hon behöver inte manipuleras till att tro att anmälan är dumt, farligt etc., eller att "det räcker" med att göra slut.

Du är helt enkelt INTE hjälpsam! 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller