• Anonym (N.)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust. 

Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten. 

Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd. 

Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
  • Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
  • EpicF
    Anonym (J. Mascis) skrev 2024-06-12 21:39:43 följande:
    som sagt, ha de han gjort det en gång hade det varit något jävligt dumt, men när et förekommit flera gånger blir det något helt annat.

Obehagligt.
    Även om han bara hade gjort det en gång så är det fortfarande en våldtäkt, ett brott och inte bara "något jävla dumt". 
  • Anonym (Äckel)

100% Våldtäkt vill du vara med ett sådant äckel?

• molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:32:15 följande:
    Klart att det har, sexig klädsel väcker lustar hos män, det är därför man har sexiga kläder när man vill förföra en man. På hemväg från krogen ensam är det mindre lyckat... På min tid lämnade jag alltid in en stor väska med löparskor, jeans och en tjock, lös tröja (som inte visar former) i garderoben, och behövde jag gå hem ensam genom stan så bytte jag om till detta först.
    Men det ursäktar ju ändå inte en våldtäkt.
    För övrigt så har ju våldtäkter även förekommit då kvinnor varit heltäckande klädda.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:35:21 följande:
    Nu var ju detta inom en relation, TS låg i samma säng som killen frivilligt. Vi vet inte om han är kapabel att göra något mot en kvinna han inte är i relation med, och där det inte föreligger någon frivillighet alls från kvinnans sida. Jag säger inte att TS INTE ska anmäla, jag säger bara att det är bra att tänka igenom konsekvenserna för en själv först. För till skillnad från t.ex. ett ekonomiskt brott, så kan man inte ta tillbaka sin anmälan om man ångrar sig, då våldtäkt faller inom allmänt åtal.  
    Det spelar väl ingen roll att det sker i en relation.
    Man ska kunna ligga i samma säng som sin partner utan att behöva förvänta sig att bli våldtagen när man sover.
  • Anonym (N.)

Tack för alla svar. Jag har bestämt mig för att lämna honom, men vet inte ännu om jag kommer att polisanmäla. Sover hos mina föräldrar inatt och imorgon åker jag och pratar med honom och hämtar mina saker. 

• Anonym (Lila)

Jag har varit med om liknande,  jag och min dåvarande pojkvän hade kommit hem från en nyårsfest vid 2-3 på natten.  Han var 10 år äldre än mig.  Jag var lite berusad och somnade direkt när vi lagt oss i sängen.    Vaknade plötsligt av att han hade sex med mig.   Jag tyckte att det kändes väldigt fel.   Det var nästan 20 år sen nu,  men minns fortfarande obehaget och känslan av övergrepp.
    Jag gjorde slut strax efter det.
    Nu är jag gift med en annan man,  och vi har pratat om vad som är ok om den andra sover.    Min man har tex inget emot att jag ger honom oralsex när han sover,  medan jag inte uppskattar några "överraskningar". 

• Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-12 23:04:44 följande:
    Det rättfärdigar inte en våldtäkt!

En kvinna ska kunna få gå helt naken utan att riskera att bli våldtagen. Så nej, kläder spelar ingen roll. 
    Klart att det inte "rättfärdigar" en våldtäkt. Men man lämnar inte sin Porsche olåst och med nycklarna i tändninglåset över natten på en gata i Rinkeby heller. Inte för att det "rättfärdigar" att någon snor den, men för att det ökar riskerna tusenfalt, jämfört med om man ställer den i låst tillstånd i ett parkeringsgarage med kameraövervakning.
  • Cathariiina
    molly50 skrev 2024-06-13 00:07:41 följande:
    Det spelar väl ingen roll att det sker i en relation.
    Man ska kunna ligga i samma säng som sin partner utan att behöva förvänta sig att bli våldtagen när man sover.
    Absolut, men det är ändå en gradskillnad mot om en främmande man skulle klättra in genom fönstret...
  • Cathariiina
    EpicF skrev 2024-06-12 23:06:56 följande:
    Att ligga i en säng frivilligt med sin kille/partner eller kompis, tillfällig bekant etc ska en kvinna (man) kunna göra utan att riskera att bli våldtagen i sömnen. 

Vad är det du inte förstår?

Vilka konsekvenser tänker att ts eller andra kvinnor som anmäler våldtäkt kan få? 
    Det är mycket man "ska" kunna men som inte alltid fungerar i verkligheten. Observera att jag också tycker att killen har gjort fel. Han har varit fruktansvärt respektlös och det har jag skrivit redan. Men från det till att skrika på polis är steget ändå rätt långt. 

Det skrev jag ju redan. Det blir en rättegång dit vem som helst kan komma och lyssna, där alla "smaskiga" detaljer tas upp. Och där brottsoffret också är tvungen att vara närvarande. Alltihopa hamnar i en FUP och efter domslutet i en domshandling, som blir offentliga handlingar, och som vem som helst kan hitta bara genom att söka på personens namn eller persnnummer på vissa sajter på nätet, eller ringa runt till domstolarna och fråga om det finns något. Det har ju diskuterats på sistone om vi ska börja göra avsteg ifrån offentlighetsprincipen i rättsärenden, men hittills har det i alla fall inte blivit så.

Med lite otur hamnar det också på Flashback, och då kommer det gänget att plocka sönder inte bara brottslingen utan även brottsoffret och hennes bakgrund och familj fullständigt... Jag skulle inte vilja detta i alla fall, om det inte handlade om en så grov våldtäkt att jag bara måste anmäla. 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller