• molly50

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Det är en solklar våldtäkt.
    Och du borde dumpa och anmäla honom..

• molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:32:15 följande:
    Klart att det har, sexig klädsel väcker lustar hos män, det är därför man har sexiga kläder när man vill förföra en man. På hemväg från krogen ensam är det mindre lyckat... På min tid lämnade jag alltid in en stor väska med löparskor, jeans och en tjock, lös tröja (som inte visar former) i garderoben, och behövde jag gå hem ensam genom stan så bytte jag om till detta först.
    Men det ursäktar ju ändå inte en våldtäkt.
    För övrigt så har ju våldtäkter även förekommit då kvinnor varit heltäckande klädda.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:35:21 följande:
    Nu var ju detta inom en relation, TS låg i samma säng som killen frivilligt. Vi vet inte om han är kapabel att göra något mot en kvinna han inte är i relation med, och där det inte föreligger någon frivillighet alls från kvinnans sida. Jag säger inte att TS INTE ska anmäla, jag säger bara att det är bra att tänka igenom konsekvenserna för en själv först. För till skillnad från t.ex. ett ekonomiskt brott, så kan man inte ta tillbaka sin anmälan om man ångrar sig, då våldtäkt faller inom allmänt åtal.  
    Det spelar väl ingen roll att det sker i en relation.
    Man ska kunna ligga i samma säng som sin partner utan att behöva förvänta sig att bli våldtagen när man sover.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-13 04:13:00 följande:
    Absolut, men det är ändå en gradskillnad mot om en främmande man skulle klättra in genom fönstret...
    Jo,men ens partner ska man väl ändå kunna lita på?
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-13 06:41:10 följande:
    Det inser du väl själv? Chocken skulle bli mycket större om man var ensamboende, och ändå plötsligt vaknade av att någon man höll på med en... Han skulle ju till och med kunna döda en, man vet inte vad det är för galning som gör sådant. 

Dessutom finns det inget samtycke alls med en främmande, med en make eller sambo finns det i alla fall ett "generellt" samtycke till att man har sex med varandra. 
    Men har man tagit sömntabletter och inte kan ge samtycke så spelar det ju ingen roll vad man har kommit överens om tidigare.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-14 03:42:47 följande:
    Som sagt, det finns ett generellt samtycke inom en fast relation, att man har sex med varandra. Självklart behöver detta inte avhandlas inför varje samlag. Vore ju märkligt. Och jag upprepar att jag också anser att den här mannen har varit fruktansvärt respektlös, och att TS bör lämna honom. JAG skulle inte dra in polis och domstolar i det, men det är jag det. 
    Ja,men oavsett detta så har man inte sex med sin partner om h*n har tagit sömntabletter och knappt är vid medvetande.
    Det måste du väl ändå hålla med om?

Jag tycker inte man ska slippa undan med sådana här saker.
    Därför tycker jag att man ska anmäla.
    Det är något som kan förstöra hela ens liv,om man blir utsatt för ett övergrepp.
    Jag har själv blivit det en gång och ångrar att jag aldrig anmälde.
    Speciellt när jag fick veta hur han har behandlat andra tjejer efter den händelsen.
    Även om min anmälan inte hade lett till en fällande dom så hade den kanske kunnat hjälpa någon annan.
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-14 15:07:36 följande:
    Och hur vet du att han inte hämnas på något sätt, om hon anmäler? Ibland måste man vara lite fiffig. Feministerna skriker alltid "anmäl!", men sedan vill de inte ta något ansvar för följderna.

Jag hade t.ex. en arbetskamrat ett tag, vi kom nära varandra då vi ofta arbetade tillsammans ensamma på nätterna. Hon berättade att hon hade blivit misshandlad av sin exman, rätt länge sedan då. Hon ville bara ut ur förhållandet. Men då hade alla hennes väninnor skrikit "anmäl!", pratat med henne om att det är viktigt för alla kvinnors skull att sådana brott anmäls, att det är osolidariskt mot hela kvinnosaken att inte anmäla o.s.v..

Detta slutade med att min arbetskamrat mycket motvilligt anmälde. Mannen blev som galen och misshandlade henne värre än någonsin tidigare. Och då fanns det INTE EN ENDA av dessa väninnor som uppmanat henne att anmäla, som erbjöd henne att komma och bo hos henne, tills hon hittade en egen bostad. INTE EN ENDA. Då var det plötsligt inte viktigt med solidaritet kvinnor emellan längre... Min arbetskamrat sa, att hon aldrig kommit över det sveket.
    Men det är väl knappast något som händer alla som vågar anmäla?
    Så varför försöka skrämma TS?
    Tycker du verkligen att sådana svin ska komma undan straff?
  • molly50
    Cathariiina skrev 2024-06-14 15:10:52 följande:
    Fast du är ju inte kvinna att döma av ditt nick. Du fattar inte hur det är att behöva få det mest intima, som rör underlivet, uthängt till alla människor. Du kanske kan närma dig att förstå det, om det skulle vara DU som blev utsatt för en homosexuell våldtäkt? Och alla människor du känner fick reda på detta, läste FUP:en med alla dess smaskiga detaljer och pratade, skrattade, hånade och var skadeglada?
    Men vad är det som säger att just det ska hända? Vad baserar du det då?
    Du kan ju inte bilda din uppfattning på vad några du känner har utsatts för.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2024-06-15 07:20:34 följande:

Man kan ha åsikter om TS borde anmäla, eller inte. Sedan kan TS ta till sig de åsikter hon vill, eller inte. Era toxiska personpåhopp är tröttsamma. 

Men vänta lite.
    Det sitter en person i tråden som försöker övertala och skrämma TS till att inte anmäla.
    Det är självklart upp till TS att ta till sig av de åsikter hon vill.
    Men det är inte personpåhopp att säga emot de som försöker övertala/skrämma henne att agera på ett visst sätt.
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller