• Anonym (T)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Cathariiina skrev 2024-06-12 20:15:33 följande:
    Det finns inget "ska" i detta, det avgör brottsoffret själv. Jag råkar veta att det ÄR så, att just sexualbrottsoffer ofta upplever rättegången, där alla intima detaljer ska avhandlas, och där den åtalades advokat gör allt för att måla upp kvinnan som ett luder, som ytterligare ett övergrepp. För en man som utsatts för en homosexuell våldtäkt blir det ännu värre, för där är skammen ännu mycket större. Därför väljer män ofta att inte anmäla sådant, och sedan blir det svårt att förklara för frun eller flickvännen varför de smittats av en könssjukdom...

Och sedan är risken som sagt stor att det blir en FUP och en dom som blir offentlig handling, och som vem som helst kan få ut. Även fiender som vill gotta sig åt ens olycka. 

En pedofil måste naturligtvis stoppas, och då tas det mycket mera hänsyn till brottsoffret också, och hennes/hans personuppgifter maskas och blir icke-sökbara. 

Sedan känner jag även, att handlar det om en överfallsvåldtäkt så "bör" man också anmäla för att det är ett så oerhört svårt brott, och för att gärningsmannen måste stoppas från att begå fler brott. Det sker ofta automatiskt, eftersom man måste (eller bör) åka till sjukhus för att bli undersökt och få dagen efter-piller eller en spiral insatt, om man inte redan har ett preventivmedel. Och då anmäler ju personalen, polisen kommer direkt till våldtäktsmottagningen. I så fall kan ingen heller påstå att det var ens eget fel - ja om man inte bar sig VÄLDIGT dumt åt då, och raglade omkring full och halvnaken i stilettklackar på natten i ett utsatt område. Då kommer en del att skriva på Flashback, att det var ens eget fel. 

Men om det är inom en relation eller så kallat "date rape" - är det VÄRT det att anmäla? Jag skulle nog inte tycka det nu, men troligen när jag var en ung tjej. Dock skulle jag ta mig ur relationen omedelbums.
    Fy, vilken människosyn. 
    Kläder eller brist på sådana, har inget med våldtäkt att göra.

Och ja, självklart är det värt att anmäla våldtäkt inom en relation.
  • Anonym (T)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:32:15 följande:
    Klart att det har, sexig klädsel väcker lustar hos män, det är därför man har sexiga kläder när man vill förföra en man. På hemväg från krogen ensam är det mindre lyckat... På min tid lämnade jag alltid in en stor väska med löparskor, jeans och en tjock, lös tröja (som inte visar former) i garderoben, och behövde jag gå hem ensam genom stan så bytte jag om till detta först.
    Är du taliban? 
  • Anonym (T)
    Cathariiina skrev 2024-06-12 20:32:15 följande:
    Klart att det har, sexig klädsel väcker lustar hos män, det är därför man har sexiga kläder när man vill förföra en man. På hemväg från krogen ensam är det mindre lyckat... På min tid lämnade jag alltid in en stor väska med löparskor, jeans och en tjock, lös tröja (som inte visar former) i garderoben, och behövde jag gå hem ensam genom stan så bytte jag om till detta först.
    Våldtäkt handlar om makt och kontroll, inte vad offret hade på sig för kläder. 
  • Anonym (T)
    Cathariiina skrev 2024-06-13 16:47:31 följande:
    Så skulle inte ens en domstol resonera. 
    I Sverige är våldtäkt inom äktenskapet olagligt..Bara för att man är gift/sambo/tillsammans kan man inte kräva sex. Samtycke måste finnas. 
  • Anonym (T)
    Anonym (J. Mascis) skrev 2024-06-13 19:23:58 följande:
    Skillnad när det händer i en etablerad relation.
    Ja, det är då värre, för att man tror kan lita på personen. 
  • Anonym (T)
    Cathariiina skrev 2024-06-16 00:33:30 följande:
    Ja, men vänsterfolkets ingång är ju att det är synd om brottslingen. DET är inte MIN ingång, utan jag oroar mig för att TS ska råka illa ut, om det är så att killen är gängkriminell eller tillhör en sådan klan. Jag har nämligen lite svårt att tänka mig att en svensk kille skulle vara så respektlös, behandla sin tjej så. Det kräver i så fall en känslokyla utöver det vanliga, förmodligen en psykisk störning (typ anti-social personlighetsstörning) för det hör absolut inte till vår kultur. I så fall kan han bli farlig även om han är svensk och inte tillhör något kriminellt gäng.

Men som jag har sagt flera gånger nu, det är bara TS som kan göra bedömningen om det är värt riskerna att anmäla. Hon har ju inte ens kommit tillbaka hit och berättat om killen är svensk eller ej...
    Vad svamlar du om? Jo, det finns massa svenska killar som våldtar sin flickvän. 
    Finns massvis med svenska killar/män som är jävligt respektlösa. 
Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller