• fancyr

BF Januari 2025

Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Januari 2025
  • Islo85
    smulis85 skrev 2024-05-13 11:55:08 följande:
    Haha ja trött är jag också men de har jag varit länge sen min son föddes Tungan ute ja jag har sådan tur att jag är fortfarande hemma med sonen så behöver inte jobba. hade tänkt vara hemma ända till januari då vi trodde att vi aldrig skulle få syskon. så nu lär jag fortsätta vara hemma i Januari Flört

Ja det kan jag ju förstå då att du är. Men så roligt med ett syskon. 

Jag har absolut inget emot av att jobba men just nu när man fortfarande vill dölja det så hade de vart skönt att vara hemma. 

när är fin son född ? 

• Islo85
    Bönan87 skrev 2024-05-13 12:26:47 följande:

Tack! Ja, det första för oss båda. Känns så overkligt fortfarande, men glädjande såklart. Känner mig inte särskilt gravid, mest svullen & en trötthet som kommer & går. 

Grattis till dig också! Hur mår du?

Helt okej. Trött och kissnödig mest hela tiden  och är illamående till och från :) nervös ibland men mest förväntansfull 
  • fancyr
    smulis85 skrev 2024-05-13 10:11:57 följande:

Hej! grattis till dig! hänger gärna på här! Glad

Bf runt 6Januari tror jag inte så stor koll faktiskt blev spontant gravid. Har en 14 månaders son som kom till efter 8års försök och 3ivf försök, så ganska chockad att jag nu lyckats bli gravid! 

Va roligt och vilken lycka efter så lång tid!! Det var meningen att just denna bebis skulle komma till er :)
  • fancyr
    Oktobermamma2013 skrev 2024-05-13 12:10:30 följande:

Hej allihopa! Beräknad till den 12 januari. Har en dotter tidigare som är 10 år. Har blivit gravid med en jag har distansförhållande med så känns lite pirrigt hur vi ska lyckas lösa det.

Oj oj, spännande! Har ni några planer på att flytta ihop?  :)
  • fancyr
    Anonym (trean) skrev 2024-05-13 12:56:13 följande:

Hej tjejer! Beräknad cirka 15 januari här. Har en 6åring och en liten som föddes på julafton 2023 så det blir tätt mellan tvåan o trean men det ska bli superkul! Hoppas ni alla mår bra :) 

Hehe ja det vart tätt men kanske helt välkommet ändå :)
  • Anonym4848

Smyger också in här, men är skeptisk om detta kommer hålla..

Bf typ 13/1 men första barnet (född 2022) kom lite tidigare så vi får se! Hade ett MA innan så oron är hög.. Har bokat ett ultraljud den 5/6, blir 3 långa jobbiga veckor till dess (om det inte händer nåt redan innan förstås).

• fancyr

Idag vaknade jag upp med mensvärk i låren, så Som jag brukar få när jag ska få mens. Känns läskigt om det skulle vara mf på g. Läste dock Att det är helt normalt att man kan känns som mensvärk i början. Är idag på 4+0 

• Islo85
    fancyr skrev 2024-05-14 06:12:40 följande:

Idag vaknade jag upp med mensvärk i låren, så Som jag brukar få när jag ska få mens. Känns läskigt om det skulle vara mf på g. Läste dock Att det är helt normalt att man kan känns som mensvärk i början. Är idag på 4+0 

Självklart otäckt men jag hade också symptom av mensvärk i början, det va så jag upptäckte att jag var gravid. Fick som små kramper. Nu är jag i 6+2 och har inte kvar något av det. 

Håller alla tummar att det går bra för er och att det bara är lite växtvärk ✊🏻
  • fancyr
    Islo85 skrev 2024-05-14 07:47:53 följande:
    Självklart otäckt men jag hade också symptom av mensvärk i början, det va så jag upptäckte att jag var gravid. Fick som små kramper. Nu är jag i 6+2 och har inte kvar något av det. 

Håller alla tummar att det går bra för er och att det bara är lite växtvärk ✊🏻
    tack för peppen! låg och googlade imorse, det ska man absolut inte göra hahha!! det har iaf avtagit sen någon timme tillbaka. 
  • smulis85
    fancyr skrev 2024-05-14 08:37:30 följande:
    tack för peppen! låg och googlade imorse, det ska man absolut inte göra hahha!! det har iaf avtagit sen någon timme tillbaka. 
    Hade så tidigt jag med inte så mycket nu förutom på kvällen om jag burit min son mycket under dagen. Men då känner jag mest i ljumskarna tror de är ligamenten som skaver, de är nog fortfarande lite slitna efter förra graviditete. BabyVet att jag hade super ont ibörjan när jag väntade sonen så jag trodde jag helt klart skulle få mf fick även två små blödningar då men allt gick bra Glad men man är alltid orolig de är jag också nu är livrädd för att komma på ul och få reda på att graviditeten avstannat. vi Får peppa varandra och tänka att vi väntar barn inte ett mf Hjärta
Svar på tråden BF Januari 2025