• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • DidoAeneis
    EFW skrev 2024-11-03 09:08:47 följande:

Vad skönt med bra siffror, jag har aldrig gjort kub innan så blir första gången för mig. 😊

Det är samma för mig, vaknar på natten och spyr i bland helt utan anledning. Tror också jag av någon anledning min ibs också blivit värre. Fikade tårta i går med grädde och jag är ju överkänslig mot mjölk. Men det brukar gå ok nån gång i bland. Kan få lite ont i magen osv, men två gånger sedan jag blev gravid och började med medicinen så blir jag helt krampig och får typ diarre. Undrar om det är koffeinet som irriterar tarmen eller om det är graviditeten som gör mig extra ömtålig? Spyr också när jag får de det där kramperna. 

Ser fram emot att illamåendet ska släppa så jag kan sluta med compen 😊

Usch är så jobbigt! Jag kräks typ var femte dag än, 21+0 idag. Helt sjukt för min del, brukar vid det här laget må helt bra. Igår fick jag dessutom en släng av matförgiftning, tror jag, för jag spydde som en gris hela dagen och var helt utslagen och aptitlös. Brukar ändå ha aptit om det är gravillamående. Men har ju spyvanan inne, så det gick helt ok ändå, haha.
  • Idaho1989
    EFW skrev 2024-11-04 08:30:14 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Mina symtom kom smygande i vecka 6-7 ❤️
    Går in v7 idag, alltså 6+0
  • Anonym (LillG)
    Idaho1989 skrev 2024-10-29 08:19:41 följande:
    Jag är 5+1 idag, ytterst lite illamående som är snabbt övergående någon enstaka gång, annars är det mest brösten som ömmar och så är jag svintrött av och till, plus lite molvärk i nedre delen av magen.

Har två tidiga missfall innan, har bokat tidigt ultraljud 19/11

vad kul med ett ultraljud! väntar på mitt vul nu på onsdag då jag är i vecka 6+4 då. Förhoppningavis får vi se ett litet hjärta picka då. 

har dock färgade flytningar som oroar mig en del. Men vet ju att de kan bero på annat också. 

efter missfall, ofostrigt och nu senat förra hösten ma så har jag inte så höga förhoppningar. Men kanske bytet av karl gör sitt? 😇😂 vi kanske helt enkelt inte var så kompatibla.

känns inte som att jag har så många ägglossningar att spela på. Fyller 41 nästa år och det känns lite nu eller aldrig. Min nya är 8år yngre än mig och vill gärna ha barn Han också. så hade ju varit fint om vi fick en liten ihop och min son på 8 får ett syskon ❤️

• EFW
    DidoAeneis skrev 2024-11-04 09:10:34 följande:
    Usch är så jobbigt! Jag kräks typ var femte dag än, 21+0 idag. Helt sjukt för min del, brukar vid det här laget må helt bra. Igår fick jag dessutom en släng av matförgiftning, tror jag, för jag spydde som en gris hela dagen och var helt utslagen och aptitlös. Brukar ändå ha aptit om det är gravillamående. Men har ju spyvanan inne, så det gick helt ok ändå, haha.
    Men så trist! Haha galet att man är van att spy 😅 Hoppas för din skull att det inte kommer sitta i hela graviditeten ❤️
  • Idaho1989
    Anonym (LillG) skrev 2024-11-04 15:23:27 följande:

vad kul med ett ultraljud! väntar på mitt vul nu på onsdag då jag är i vecka 6+4 då. Förhoppningavis får vi se ett litet hjärta picka då. 

har dock färgade flytningar som oroar mig en del. Men vet ju att de kan bero på annat också. 

efter missfall, ofostrigt och nu senat förra hösten ma så har jag inte så höga förhoppningar. Men kanske bytet av karl gör sitt? 😇😂 vi kanske helt enkelt inte var så kompatibla.

känns inte som att jag har så många ägglossningar att spela på. Fyller 41 nästa år och det känns lite nu eller aldrig. Min nya är 8år yngre än mig och vill gärna ha barn Han också. så hade ju varit fint om vi fick en liten ihop och min son på 8 får ett syskon ❤️

Jag åkte visst på en UVI nu 👎 Men pratat med vården och lämnat prov så väntar bara på att receptet ska trilla in.
  • Anonym (LillG)

Håll tummarna, om en timme är de dags för vul. Ville kasta in handduken igår då de kom rött blod när jag torkade mig. Nu är de beigefärgat igen.

så nervös.

• Idaho1989
    Anonym (LillG) skrev 2024-11-06 10:28:07 följande:

Håll tummarna, om en timme är de dags för vul. Ville kasta in handduken igår då de kom rött blod när jag torkade mig. Nu är de beigefärgat igen.

så nervös.

Håller tummarna ❤️
  • Idaho1989

Börjat blöda lite nu på eftermiddagen, fan också,  pallar inte det här 😭😭😭😭

• DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-11-07 17:18:42 följande:

Börjat blöda lite nu på eftermiddagen, fan också,  pallar inte det här 😭😭😭😭

Så jävla tråkigt att höra, Idaho. Vi följde varann genom varsitt mf i maj, vill jag minnas... Hoppas detta inte är mf. Hur har det utvecklat sig?
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-11-07 20:57:58 följande:
    Så jävla tråkigt att höra, Idaho. Vi följde varann genom varsitt mf i maj, vill jag minnas... Hoppas detta inte är mf. Hur har det utvecklat sig?
    Hade ett MF i februari och ett i Augusti inte i Maj.... Hade lite rosa flytningar i morse men skyllde på UVI, började blöda lite i eftermiddags, har fortsatt sen dess men inte blivit mera. Ska åka in akut imorgon bitti så får vi se... Förra missfallet började ju också ungefär så här så hyser inga större förhoppningar 😢
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-11-07 22:09:52 följande:
    Hade ett MF i februari och ett i Augusti inte i Maj.... Hade lite rosa flytningar i morse men skyllde på UVI, började blöda lite i eftermiddags, har fortsatt sen dess men inte blivit mera. Ska åka in akut imorgon bitti så får vi se... Förra missfallet började ju också ungefär så här så hyser inga större förhoppningar 😢
    Ah, då var det kanske det i februari jag tänkte på, jag hade ett i slutet av januari också.

Oavsett - hoppas hoppas hoppas det bara har med uvin att göra. Bra att du får kolla upp det imorgon.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning