• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • Lojsan DN
    Symetrical skrev 2024-08-10 06:41:00 följande:

Stort grattis Didoaeneis! 🤩🥰

Här börjar det närma sig förlossning. Har lyckats hosta en spricka i ett revben, så hoppas verkligen inte bebis får för dig att komma innan det läkt 😬

Men gud va fin 😍 och oj vad tiden går fort! 
    Stackarn va ont det måste gjort, ligger bebisen och trycker något på revbenen med eller? 😱

• Idaho1989

Har börjat blöda lite idag 🤦?♀️ Har inte ont eller så men är sjukt orolig 😓 Någon som har lite lugnande visdomsord att dela med sig av? Går in i v 8 idag.

• DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-08-10 13:39:21 följande:

Har börjat blöda lite idag 🤦?♀️ Har inte ont eller så men är sjukt orolig 😓 Någon som har lite lugnande visdomsord att dela med sig av? Går in i v 8 idag.

Usch, förstår att du är orolig. Jag blödde en hel del min förra graviditet och det gick bra. Det var efter sex, typ mellan vecka 8-14. Har du gjort nåt anstängande? Min syrra blödde som gravid efter att ha gjort nr två en gång 🙈
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-08-10 21:21:38 följande:
    Usch, förstår att du är orolig. Jag blödde en hel del min förra graviditet och det gick bra. Det var efter sex, typ mellan vecka 8-14. Har du gjort nåt anstängande? Min syrra blödde som gravid efter att ha gjort nr två en gång 🙈
    Nej, jobbat som vanligt. Såg lite torkat blod i trasorna när jag gick på toa, sen kom det lite blod på pappret men inget mer efter det tack och lov. Ska till BM imorgon förmiddag hur som helst, men känns lite som att man går och håller andan. 
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-08-11 07:21:40 följande:
    Nej, jobbat som vanligt. Såg lite torkat blod i trasorna när jag gick på toa, sen kom det lite blod på pappret men inget mer efter det tack och lov. Ska till BM imorgon förmiddag hur som helst, men känns lite som att man går och håller andan. 
    Ja, det är ju jättesvårt att veta. Men om det bara var litegrann och det har slutat nu så bådar det ju iaf gott! När jag fick mitt mf blödde jag rätt rejält rätt snabbt.
  • Idaho1989

Började blöda igen i morse, lite mer denna gång men fortsätter inte jättemycket. Pratat med 1177 de tyckte jag kunde avvakta tills imorgon om jag inte får ont eller börjar blöda mycket. Fan också 😭😭😭

• Symetrical
    Lojsan DN skrev 2024-08-10 08:02:27 följande:

Men gud va fin 😍 och oj vad tiden går fort! 
    Stackarn va ont det måste gjort, ligger bebisen och trycker något på revbenen med eller? 😱

Tack snälla du 🥰
    Som tur var trycker och sparkar bebis bara mot andra sidans revben 😅🙏🏼 annars hade jag typ avlidit 😆
  • Symetrical
    Idaho1989 skrev 2024-08-11 13:57:23 följande:

Började blöda igen i morse, lite mer denna gång men fortsätter inte jättemycket. Pratat med 1177 de tyckte jag kunde avvakta tills imorgon om jag inte får ont eller börjar blöda mycket. Fan också 😭😭😭

Förstår oron, men behöver inte betyda missfall ❤️
    Skönt att du har en tid idag. Kan de kolla med ul där med? 
  • Idaho1989
    Symetrical skrev 2024-08-12 08:54:10 följande:
    Förstår oron, men behöver inte betyda missfall ❤️
    Skönt att du har en tid idag. Kan de kolla med ul där med? 
    Antar att de kan göra ultraljud, vi får se. Verkar ha slutat blöda för stunden i alla fall.
  • Hannis1983
    Symetrical skrev 2024-08-10 06:41:00 följande:

Stort grattis Didoaeneis! 🤩🥰

Här börjar det närma sig förlossning. Har lyckats hosta en spricka i ett revben, så hoppas verkligen inte bebis får för dig att komma innan det läkt 😬

Fina du! Tråkigt med revbenet hoppas det läker snabbt! Har dragit på mig en envis hosta här med och tycker det räcker med den så låter som en mardröm stackare! 

Men nu är det upplopp och snart är bebis här ❤️
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning