• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • Cocachins

Tack snälla DidoAeneis, Phozie och Hannis blir typ rörd över att ni blir glada för min skull, så det värmde <3 

• Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-07-30 19:24:36 följande:
    Ja, det är nog så man får göra. Mitt nästa delmål är vul den 9/8, då är jag i 8+1. Har du bokat något tidigt ultraljud eller har du mer is i magen än jag?
    Har inte bokat något, hade gärna gjort det men allt är ju sommarstängt här uppe. Får ge mig till tåls tills jag ska till "min" barnmorska när hon är tillbaka den 12e, då är jag i v7+2.
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-07-31 06:35:54 följande:
    Har inte bokat något, hade gärna gjort det men allt är ju sommarstängt här uppe. Får ge mig till tåls tills jag ska till "min" barnmorska när hon är tillbaka den 12e, då är jag i v7+2.
    Ok! Är det lätt att få vul från sin vanliga barnmorska? Jag antog att man behövde ha en risig bakgrund (utifrån vad jag har läst på fl), det var därför jag bokade privat direkt. Men det kanske hade gått att få av landstinget också!
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-07-31 13:53:27 följande:
    Ok! Är det lätt att få vul från sin vanliga barnmorska? Jag antog att man behövde ha en risig bakgrund (utifrån vad jag har läst på fl), det var därför jag bokade privat direkt. Men det kanske hade gått att få av landstinget också!
    Jag har ingen aning faktiskt 😅 Känner mest att bara jag får komma dit och göra alla "rutingrejer" och (förhoppningsvis) få veta att allt verkar vara som det ska kan jag känna mig lite lugnare 🙂 Har bara träffat den barnmorskan en gång tidigare när jag tog cellprov men fick bra känsla av henne.
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-07-31 15:23:08 följande:
    Jag har ingen aning faktiskt 😅 Känner mest att bara jag får komma dit och göra alla "rutingrejer" och (förhoppningsvis) få veta att allt verkar vara som det ska kan jag känna mig lite lugnare 🙂 Har bara träffat den barnmorskan en gång tidigare när jag tog cellprov men fick bra känsla av henne.
    Ja. Jag har inte gjort vul med mina tidigare barn, och det gick ju bra det också 😅 Det förändrar ju inget, liksom. Antingen går det eller inte.
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-07-31 17:02:22 följande:
    Ja. Jag har inte gjort vul med mina tidigare barn, och det gick ju bra det också 😅 Det förändrar ju inget, liksom. Antingen går det eller inte.
    Lite så jag försöker tänka 😅 Fokusera på de bra grejerna och försöka att inte noja över det man inte kan påverka.
  • DidoAeneis
    Idaho1989 skrev 2024-07-31 19:09:40 följande:
    Lite så jag försöker tänka 😅 Fokusera på de bra grejerna och försöka att inte noja över det man inte kan påverka.
    Mycket klokt.
  • Symetrical

Stort grattis Didoaeneis! 🤩🥰

Här börjar det närma sig förlossning. Har lyckats hosta en spricka i ett revben, så hoppas verkligen inte bebis får för dig att komma innan det läkt 😬

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning