• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • Symetrical
    EFW skrev 2024-09-18 06:21:04 följande:

Hoppas jag kan stanna i tråden denna gång ❤️ Könner inte alls samma glädje som sist, utan mest oro faktiskt. Men antar att det är helt normalt och att det vänder så småningo. Just nu klamrar jag mig fast vid att dagens test är starkare än sist samma dag och eftersom den graviditeten stannade av i vecka 4-5 så känns det iallafall positivt 😊

Övre testet är dagens och undre från juni.
    Som sagt, nu är det din tur! 🍀 Dagens är absolut starkare än sist 🥳
    Har du fått tid till tidigt ul än? 
  • EFW
    Symetrical skrev 2024-09-19 08:16:52 följande:
    Som sagt, nu är det din tur! 🍀 Dagens är absolut starkare än sist 🥳
    Har du fått tid till tidigt ul än? 
    Tack fina du!! ❤️❤️
    Ja vi har fått tid den 11/10 så är nog 7+5 då tror jag 😊 Lång väntan, men har köpt lite fler test och tempar för att hålla mig lite lugn.
  • Symetrical
    EFW skrev 2024-09-19 18:07:12 följande:
    Tack fina du!! ❤️❤️
    Ja vi har fått tid den 11/10 så är nog 7+5 då tror jag 😊 Lång väntan, men har köpt lite fler test och tempar för att hålla mig lite lugn.
    Låter som en bra plan! 👍🏼😃
  • Cocachins

Vad härligt EFW, Stort Grattis! Och jag förstår dina känslor! Hjärta  Jag vågade inte alla lita på att det skulle bli nån bebis fram till v 17 ca då blev jag mer positiv och nu efter RUL känner jag äntligen att det ska bli bebis nu! 

Hur går det för er andra? <3

• Symetrical
    Cocachins skrev 2024-09-26 19:38:52 följande:

Vad härligt EFW, Stort Grattis! Och jag förstår dina känslor! Hjärta  Jag vågade inte alla lita på att det skulle bli nån bebis fram till v 17 ca då blev jag mer positiv och nu efter RUL känner jag äntligen att det ska bli bebis nu! 

Vad härligt att höra att du äntligen kan njuta av graviditeten nu, utan konstant oro ❤️

Här vägrar jag lämna bebisbubblan med den här lille godingen som snart blir en månad 🥰
  • Startingover

Jag är I vecka 32 nu! Fick ett roligt samtal igår: de ringde från sjukhuset och undrade om jag vill komma dit på ett gratis ultraljud för att de håller på att lära upp nya läkare och sköterskor i ultraljudsteknik. Så om en vecka får jag se bebisen igen! 

Symetrical: men åhhhh så söt!! Och redan en månad?! Vad fort tiden går! 
  • EFW

Jag var på hälsosamtal i går, jag hade inte tänk att ta tag i det där för ens efter ultraljudet. Men började må dåligt i helgen och ringde för att få lergigan comp utskrivet och bm jag pratade med och som ordnade med en läkartid tyckte minsann att det inte skulle inväntas nått ul 😂

Det kändes bra att göra hälsosamtalet blev lite mer verkligt. Vi bokade också inskrivning och tid för kub provtagning. Hon skickade också iväg remiss för kub ul. Lergiganen och Postafen (till natten) funkar kanon, nästan för bra vissa dagar 😅 

Det som kom lite som en chock är att jag räknas som en äldre förstföderska, eftersom jag är över 40 och det är mer än 10 år sedan jag var gravid senast. Så detta innebär då en högrisk och jag kommer få följa en annan plan med bland annat fler ul och ev medicinering med trombyl. 
    Så där sprack min bubbla om att bara jag får behålla Bebben så blir allt som de andra gångerna, snacka om att jag känner mig gammal nu 😅😂😥

• EFW

Tack snälla!! ❤️ Längtar dit jag med 🤞😍 Har du börjat känna av sparkar?

Drömde att min bebis sparkade i natt 😂🥰

• fancyr

Hej allihopa! Jag har länge råkat se gill att jag inte haft tillgång till mitt konto men nu har jag tagit tag i det äntligen. 

grattis till er som plussat, och härligt EFW !! Wow!! 

så himla imponerad över Allihopa. 

själv gick Jag in i vecka 26 idag och allt ser fint ut. vi väntar en liten pojke ☺️ 

• DidoAeneis

Jag mår fortfarande inget bra! Vecka 17+0 imorgon och idag har jag kräkts tre ggr och mår pyton just nu. Känns så hopplöst. Med mina två tidigare har det vid det här laget varit myyyycket bättre om inte helt bra. Helgerna är en plåga, vardagarna fungerar bättre. Har glömt vem jag är i allt det här, känns som jag alltid har varit denna "sjukling"... Lite deppigt.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning