Hannis1983 skrev 2024-06-17 12:34:32 följande:
Här Blir man erbjuden KUB som vi tackat nej till på grund av att sannolikheter inte säger något om verkligheten.
Vi har heller inte gjort något privat.
Symetrical skrev 2024-06-17 14:25:38 följande:
Du får ett grattis här med! 😍🥳
EFW skrev 2024-06-17 06:35:28 följande:
Hur har ni alla tänkt kring fosterdiagnostik? Vad har ni blivit erbjudna och vad har ni valt att göra privat? 😊
Vi blev erbjudna kub, men valde att köra på nipt istället för att få ett säkert svar direkt ☺️
Anonym (1986) skrev 2024-06-17 19:56:36 följande:
Stort grattis EFW :)
Jag gjorde NIPT för att få ett säkert svar tidigt i vecka 11. Sen gjorde jag kub-ultraljud utan kub-blodprov.
Tack tjejer! 😍
Jag tror det är kub man blir erbjuden här också. Är ju sugen på att göra det för att få ultraljudet, men känns ju som att när man läser om det att man på grund av åldern alltid får högre risk. Kan det stämma?
Ska kolla vart jag skulle kunna göra NIPT testet, har hört så positivt om det. Men läste igår att även det kan visa fel. Att det kan visa på avvikelse men att det sedan inte stämmer.
Men kanske man kan dra slutsatsen att om båda visar på avvikelse kommer ju ett fostervattenprov att kännas rimligt kanske.
Och om man får inga avvikelser på NIPT, men med halvbra resultat på kub så kan man andas ut Istället.
Någonstans så vill jag inte testa alls och bara välkomna det som kommer. Men min sambo känner annorlunda.😊