För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
Här är vårt lilla mirakel, född igår i v 39+ 5 på ena brorsans 8-årsdag 😆🥰❤️
Han är så fin och jag är såå kär 🥹
Jag var på hälsosamtal i går, jag hade inte tänk att ta tag i det där för ens efter ultraljudet. Men började må dåligt i helgen och ringde för att få lergigan comp utskrivet och bm jag pratade med och som ordnade med en läkartid tyckte minsann att det inte skulle inväntas nått ul 😂
Det kändes bra att göra hälsosamtalet blev lite mer verkligt. Vi bokade också inskrivning och tid för kub provtagning. Hon skickade också iväg remiss för kub ul. Lergiganen och Postafen (till natten) funkar kanon, nästan för bra vissa dagar 😅
Det som kom lite som en chock är att jag räknas som en äldre förstföderska, eftersom jag är över 40 och det är mer än 10 år sedan jag var gravid senast. Så detta innebär då en högrisk och jag kommer få följa en annan plan med bland annat fler ul och ev medicinering med trombyl.
Så där sprack min bubbla om att bara jag får behålla Bebben så blir allt som de andra gångerna, snacka om att jag känner mig gammal nu 😅😂😥
Vad härligt EFW, Stort Grattis! Och jag förstår dina känslor! Jag vågade inte alla lita på att det skulle bli nån bebis fram till v 17 ca då blev jag mer positiv och nu efter RUL känner jag äntligen att det ska bli bebis nu!
Hur går det för er andra? <3
Tack snälla!! ❤️ Längtar dit jag med 🤞😍 Har du börjat känna av sparkar?
Drömde att min bebis sparkade i natt 😂🥰
Hej allihopa! Jag har länge råkat se gill att jag inte haft tillgång till mitt konto men nu har jag tagit tag i det äntligen.
grattis till er som plussat, och härligt EFW !! Wow!!
så himla imponerad över Allihopa.
själv gick Jag in i vecka 26 idag och allt ser fint ut. vi väntar en liten pojke ☺️
Jag mår fortfarande inget bra! Vecka 17+0 imorgon och idag har jag kräkts tre ggr och mår pyton just nu. Känns så hopplöst. Med mina två tidigare har det vid det här laget varit myyyycket bättre om inte helt bra. Helgerna är en plåga, vardagarna fungerar bättre. Har glömt vem jag är i allt det här, känns som jag alltid har varit denna "sjukling"... Lite deppigt.
Skickar massa styrka!! ❤️ Har du provat att medicinera? Nu när jag fick lergigan comp utskrivet så sa läkaren att det finns fler läkemedel att ta till om det inte fungerar.
Ja det var skönt att se och jag mår verkligen gravid, så hoppas att den lilla frodas där inne. ❤️
Jag har börjat käka trombyl också och fått ett extra ul inbokat redan då jag förutom bebis också hade en cysta på ena äggstocken. Börjar dra upp huvudet ut sanden och planerar också för att komma igång och träna så fort detta illamående avtar.
Ååå så skönt!! Och kul med en liten pojke ❤️😍
Plussade I Söndags (20/10) så vi hoppas på tredje gången gillt nu. Har bokat tidigt ultraljud i November men det känns som en evighet dit, vet inte hur jag ska palla 🤦?♀️ Just nu går jag mest omkring och nojar över att det ska åt pipan den här gången också.
Vad skönt med bra siffror, jag har aldrig gjort kub innan så blir första gången för mig. 😊
Det är samma för mig, vaknar på natten och spyr i bland helt utan anledning. Tror också jag av någon anledning min ibs också blivit värre. Fikade tårta i går med grädde och jag är ju överkänslig mot mjölk. Men det brukar gå ok nån gång i bland. Kan få lite ont i magen osv, men två gånger sedan jag blev gravid och började med medicinen så blir jag helt krampig och får typ diarre. Undrar om det är koffeinet som irriterar tarmen eller om det är graviditeten som gör mig extra ömtålig? Spyr också när jag får de det där kramperna.
Ser fram emot att illamåendet ska släppa så jag kan sluta med compen 😊