• Syskonförsök

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej!

Denna grupp är till för oss som främst hängt tillsammans i tråden ?För oss 35+ som försöker bli gravida? och nu äntligen väntar en bebis, alternativt fortfarande försöker men vill hålla kontakten med de som plussat. 

Vore kul om vi ger en liten bakgrund och bf datum när vi ansluter till tråden❤️

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning
  • Startingover

Ja det har jag också hört... för mig har de alltid visar 3+ i när jag har gått in i vecka 6 (5+0) så jag har aldrig behövt oroa mig för det... men även om de inte visar 3+ så kan allt ändå vara helt normalt :) det är det som är det läskiga med de första veckorna. Jag fortsatte att tempa även efter att jag plussade, trodde att den höga tempen skulle lugna mig. Sen hade jag några dagar då tempen sjönk och jag blev jätteorolig och övertygad om att det var missfall, men det var det inte! Sen i vecka 7 så fick jag en blödning och då trodde jag att det var ett missfall, men det var det inte. Det finns inga säkra tecken eller test som visar att det är en frisk graviditet tyvärr, man måste bara hitta ett sätt att hantera oron de första veckorna. 

• DidoAeneis

Ja. Jag hade en sån hemsk upplevelse med veckoindikator förra graviditeten, den slog aldrig om från 2-3 och plötsligt började jag blöda och det var missfall. Så jag tror inte jag vågar 😅 Jag kommer nog att ta ett sista billigt test om några dagar. Så länge det inte har blivit svagare så slutar jag testa där, så får det gå som det går. Aldrig hållit på så här mina tidigare graviditeter, men nu är det som om jag plötsligt insett att det kan gå snett...

• DidoAeneis

Uppdatering här! Jag tog ett nytt test idag och det var starkare,

så nu slutar jag testa ❤️

• DidoAeneis

Illamåendet kom som ett brev på posten här för några dagar sen. Det kändes skönt ändå, fick inga symtom sist när det blev mf. Men nu idag testade jag positivt för Covid!!! Herregud, har ju inget annat än infektioner och virus den här graviditeten. Men det ska väl vara ok för embryot? Påverkar väl bara mig?

• Symetrical
    DidoAeneis skrev 2024-07-22 14:45:41 följande:

Illamåendet kom som ett brev på posten här för några dagar sen. Det kändes skönt ändå, fick inga symtom sist när det blev mf. Men nu idag testade jag positivt för Covid!!! Herregud, har ju inget annat än infektioner och virus den här graviditeten. Men det ska väl vara ok för embryot? Påverkar väl bara mig?

Men herregud vilken otur du har då! 😆 Men precis som du själv skriver påverkar inte det embryot, så oroa dig inte för det! krya på dig! ❤️????? 
  • DidoAeneis
    Symetrical skrev 2024-07-24 08:52:35 följande:
    Men herregud vilken otur du har då! 😆 Men precis som du själv skriver påverkar inte det embryot, så oroa dig inte för det! krya på dig! ❤️????? 
    Tack för lugnande ord! Börjar återhämta mig nu 🥵
  • Anonym (Sladdis)

Hej!
    ny i gruppen! Fattar inte vilken grupp som är aktiv haha men provar här! :)
    har 2 barn , 8 & 14 år, vill nu ha en till med sambon som är 27, jag är 38 & blir 39 i november.
    tog ett första test i tisdags och blev maximal fertilitet direkt (fast sken på smileyn). är det ens möjligt?
    har fortsatt med andra test eftersom gubben var kvar i 48h, någon som har tips ? Fattar inget 😄

• Supersemlan

Hej!

Jag har inte varit med i den förra tråden, får man hoppa in här ändå? ☺️

Jag är 39 år och har två barn (12 och 8) från min tidigare relation. Nu försöker jag och min man att få ett gemensamt barn. 

Jag har tyvärr två utomkvedshavandeskap och ett missfall i bagaget sen vi började försöka, men nu är jag gravid igen! 

Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue på BIM-1/2 i tisdags, och då visade den gravid 1-2. Idag så visade ett likadant test 2-3, det borde väl ändå vara lovande!? 

• DidoAeneis
    Supersemlan skrev 2024-07-25 16:50:55 följande:

Hej!

Jag har inte varit med i den förra tråden, får man hoppa in här ändå? ☺️

Jag är 39 år och har två barn (12 och 8) från min tidigare relation. Nu försöker jag och min man att få ett gemensamt barn. 

Jag har tyvärr två utomkvedshavandeskap och ett missfall i bagaget sen vi började försöka, men nu är jag gravid igen! 

Jag borde haft ÄL den 9/7 och plussade med Clearblue på BIM-1/2 i tisdags, och då visade den gravid 1-2. Idag så visade ett likadant test 2-3, det borde väl ändå vara lovande!? 

Välkommen! Och grattis! Det verkar väl absolut lovande, men jag vet hur nervkittlande det är så här i tidig graviditet, särskilt när man har jobbiga erfarenheter i bagaget. Jag har haft två mf nu i vår och är just nu gravid i vecka 6+0. Tiden går så långsamt. När blir bf för dig då, om allt går vägen? ☺️
  • DidoAeneis
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-25 16:40:45 följande:

Hej!
    ny i gruppen! Fattar inte vilken grupp som är aktiv haha men provar här! :)
    har 2 barn , 8 & 14 år, vill nu ha en till med sambon som är 27, jag är 38 & blir 39 i november.
    tog ett första test i tisdags och blev maximal fertilitet direkt (fast sken på smileyn). är det ens möjligt?
    har fortsatt med andra test eftersom gubben var kvar i 48h, någon som har tips ? Fattar inget 😄

Den här är för de som redan är gravida. Den andra gruppen är för försökare, och den är högst aktiv, så nån svarar nog där snart ☺️ Världens bästa grupp!
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning