Inlägg från: Idaho1989 |Visa alla inlägg
  • Idaho1989

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Hej, har precis hittat denna grupp!
    Plussade 15/7, är nu i v6 (5+4). Är supernojig då jag fick en kemisk graviditet/tidigt i missfall i Februari, men försöker ta det en dag i sänder och sätta upp små hållpunkter för att tiden ska gå fortare 🙂

• Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-07-30 19:24:36 följande:
    Ja, det är nog så man får göra. Mitt nästa delmål är vul den 9/8, då är jag i 8+1. Har du bokat något tidigt ultraljud eller har du mer is i magen än jag?
    Har inte bokat något, hade gärna gjort det men allt är ju sommarstängt här uppe. Får ge mig till tåls tills jag ska till "min" barnmorska när hon är tillbaka den 12e, då är jag i v7+2.
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-07-31 13:53:27 följande:
    Ok! Är det lätt att få vul från sin vanliga barnmorska? Jag antog att man behövde ha en risig bakgrund (utifrån vad jag har läst på fl), det var därför jag bokade privat direkt. Men det kanske hade gått att få av landstinget också!
    Jag har ingen aning faktiskt 😅 Känner mest att bara jag får komma dit och göra alla "rutingrejer" och (förhoppningsvis) få veta att allt verkar vara som det ska kan jag känna mig lite lugnare 🙂 Har bara träffat den barnmorskan en gång tidigare när jag tog cellprov men fick bra känsla av henne.
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-07-31 17:02:22 följande:
    Ja. Jag har inte gjort vul med mina tidigare barn, och det gick ju bra det också 😅 Det förändrar ju inget, liksom. Antingen går det eller inte.
    Lite så jag försöker tänka 😅 Fokusera på de bra grejerna och försöka att inte noja över det man inte kan påverka.
  • Idaho1989

Har börjat blöda lite idag 🤦?♀️ Har inte ont eller så men är sjukt orolig 😓 Någon som har lite lugnande visdomsord att dela med sig av? Går in i v 8 idag.

• Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-08-10 21:21:38 följande:
    Usch, förstår att du är orolig. Jag blödde en hel del min förra graviditet och det gick bra. Det var efter sex, typ mellan vecka 8-14. Har du gjort nåt anstängande? Min syrra blödde som gravid efter att ha gjort nr två en gång 🙈
    Nej, jobbat som vanligt. Såg lite torkat blod i trasorna när jag gick på toa, sen kom det lite blod på pappret men inget mer efter det tack och lov. Ska till BM imorgon förmiddag hur som helst, men känns lite som att man går och håller andan. 
  • Idaho1989

Började blöda igen i morse, lite mer denna gång men fortsätter inte jättemycket. Pratat med 1177 de tyckte jag kunde avvakta tills imorgon om jag inte får ont eller börjar blöda mycket. Fan också 😭😭😭

• Idaho1989
    Symetrical skrev 2024-08-12 08:54:10 följande:
    Förstår oron, men behöver inte betyda missfall ❤️
    Skönt att du har en tid idag. Kan de kolla med ul där med? 
    Antar att de kan göra ultraljud, vi får se. Verkar ha slutat blöda för stunden i alla fall.
  • Idaho1989

Plussade I Söndags (20/10) så vi hoppas på tredje gången gillt nu. Har bokat tidigt ultraljud i November men det känns som en evighet dit, vet inte hur jag ska palla 🤦?♀️ Just nu går jag mest omkring och nojar över att det ska åt pipan den här gången också.

• Idaho1989
    Anonym (LillG) skrev 2024-10-27 08:14:29 följande:

Hej!

Hoppar in här :) fyllt 40 i år och är gravid med mitt förhoppningsvis andra barn. Har en son på 8år sedan innan.

efter honom har jag 1 missfall 2021, en ofostrig grav med två gule kroppar och hinnsäckar (tvillingar?) 2023 och nu senast Ma i v 12+ ca.. upptäcktes på kub att fostret dött någon dag innan. 2023.

pga tråkiga omständigheter är det slut med honom och jag har nu träffat en ny karl som är helt underbar mot mig och min son. 8 år yngre, utan barn. 

är gravid i v 5+1 så väldigt tidigt än. Kommer få göra ett tidigt vul 16/11 i v 6+4 och hoppas på att få se ett hjärta picka.

känner inget illamående ännu. Bara rapig och väldigt ömma bröst/bröstvårtor.
    när kom erat illamående?

tog ett clear blue test igår men det visade ff 2-3v.
    skulle verkligen vilja ha det där 3+ så tänker testa igen på tisdagmorgon då jag är i 5+3.

Jag är 5+1 idag, ytterst lite illamående som är snabbt övergående någon enstaka gång, annars är det mest brösten som ömmar och så är jag svintrött av och till, plus lite molvärk i nedre delen av magen.

Har två tidiga missfall innan, har bokat tidigt ultraljud 19/11
  • Idaho1989
    EFW skrev 2024-11-03 09:09:48 följande:
    Hur går det för dig? 😊❤️
    Så långt allt väl får man väl säga, försöker ta en dag i taget och inte noja så mycket, men lättare sagt än gjort ibland. Har inte så mycket symptom än, trött och svinont i brösten 😅
  • Idaho1989
    EFW skrev 2024-11-04 08:30:14 följande:
    Vilken vecka är du i nu? Mina symtom kom smygande i vecka 6-7 ❤️
    Går in v7 idag, alltså 6+0
  • Idaho1989
    Anonym (LillG) skrev 2024-11-04 15:23:27 följande:

vad kul med ett ultraljud! väntar på mitt vul nu på onsdag då jag är i vecka 6+4 då. Förhoppningavis får vi se ett litet hjärta picka då. 

har dock färgade flytningar som oroar mig en del. Men vet ju att de kan bero på annat också. 

efter missfall, ofostrigt och nu senat förra hösten ma så har jag inte så höga förhoppningar. Men kanske bytet av karl gör sitt? 😇😂 vi kanske helt enkelt inte var så kompatibla.

känns inte som att jag har så många ägglossningar att spela på. Fyller 41 nästa år och det känns lite nu eller aldrig. Min nya är 8år yngre än mig och vill gärna ha barn Han också. så hade ju varit fint om vi fick en liten ihop och min son på 8 får ett syskon ❤️

Jag åkte visst på en UVI nu 👎 Men pratat med vården och lämnat prov så väntar bara på att receptet ska trilla in.
  • Idaho1989
    Anonym (LillG) skrev 2024-11-06 10:28:07 följande:

Håll tummarna, om en timme är de dags för vul. Ville kasta in handduken igår då de kom rött blod när jag torkade mig. Nu är de beigefärgat igen.

så nervös.

Håller tummarna ❤️
  • Idaho1989

Börjat blöda lite nu på eftermiddagen, fan också,  pallar inte det här 😭😭😭😭

• Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2024-11-07 20:57:58 följande:
    Så jävla tråkigt att höra, Idaho. Vi följde varann genom varsitt mf i maj, vill jag minnas... Hoppas detta inte är mf. Hur har det utvecklat sig?
    Hade ett MF i februari och ett i Augusti inte i Maj.... Hade lite rosa flytningar i morse men skyllde på UVI, började blöda lite i eftermiddags, har fortsatt sen dess men inte blivit mera. Ska åka in akut imorgon bitti så får vi se... Förra missfallet började ju också ungefär så här så hyser inga större förhoppningar 😢
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning