• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (Natalie)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-04-01 00:01:19 följande:
    Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

Jag är kvinna och jag har själv sålt sex när jag var yngre. Och jag försvarar inte personer som köper sex men ditt sätt att se på det var väldigt väldigt konstigt tycker jag. 

Du kan inte förstå att någon kan köpa sex för att du kan ha sex med din man gratis? Ja du vart ska man börja ..För det första är ju inte kvinnor de som köper mest sex direkt. 

Ibland kanske det handlar om att man har svårt att få sex överhuvudtaget men oftast är det inte så att de som köper sex gör det för att de absolut inte kan få ligga gratis. Och roligt att du nämner ?omständigt? för jag tror att många köper sex just för att det inte är så omständigt jämfört med andra sätt att få ligga. Speciellt om man är gift eller tillsammans med någon och vill vara otrogen på ett diskret sätt . Jag försvarar alltså inte det men det finns många anledningar till att man väljer att köpa sex. Att bara tänka utifrån sig själv och vad man själv skulle gjort  , speciellt när man är kvinna blir ganska fel.

Och så är det väl som nån annan skrev, att få ha sex med snyggare tjejer än man kanske skulle fått annars .. och ibland att man vill leva ut fantasier typ bli dominerad som man inte vågar visa för sin fru / flickvän / nån man dejtar. Ibland handlar det om makt , att de har makt över den de har betalat för. Som sagt , det finns många anledningar. Och jag kan garantera att många som köper sex får ha sex gratis med sin fru eller flickvän så nej det handlar inte om det. 

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Ku) skrev 2024-11-08 21:53:16 följande:
    Att hon har köpt Yoni-massage har hon erkänt själv och det har skrivits massor om det. Och ja, det räknas som sexköp.
    Nej, hon har marknadsfört detta. En väldigt viktig skillnad. Jag kan säga att ett visst märkes chips är svingoda om jag fått betalt för detta. Chips är inget jag köper men kan typ ta ett flarn om jag är bjuden på fest, men skillnaden är vad man får betalt för att säga 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 21:45:44 följande:
    Nu vet vi inte vad den här tjejen gjort så tycker vi inte ska smutskasta henne här. Så lägg ner. 
    Vad är det jag ska lägga ner? Höjer ju själv gått ut med vad hon betalat för och tycker du det är skillnad om en man eller kvinna köper sex?
  • Anonym (Nätet)

? Massören förklarade att behandlingen inte är sexuell. De ser inte sex som något sexigt. Det handlar om energier, säger Bianca i podcasten.

Expressen har även uppmärksammat att influencern Margaux Dietz, 33, också försvarat behandlingen. Hon tycker att den borde betraktas som vanlig massage och jämför den med ett gynekologbesök.

? Vem bestämmer vad som är rätt eller fel? Varför är det konstigare än en vanlig massage? Tycker ni att det är som att köpa sex? Vi går ju till gynekologen och kollar att allt är bra, varför är det här mer tabu?, frågar sig Margaux Dietz

Influencerkollegan Maxinne Björk, 34, har skrivit om den kvinnliga orgasm-massagen på sin blogg:

? Detta är något jag absolut skulle rekommendera till alla kvinnor jag känner.

Det här var något helt annat än vad jag någonsin varit med om ? och tro det eller ej ? inte så sexuellt som man skulle kunna tro ? fast ändå 100% sexuellt.

Maxinne Björk beskriver alltså hur hon fick tio orgasmer av massagen medan en annan influencer klagar på att hon inte fick orgasm, när hon betalade 2 500 kronor för massagen.

Precis som influencerna lägger massörerna stor vikt vid att det inte handlar om sex. Ändå nämns ord som njutning, klimax och orgasm på flera hemsidor som saluför tjänsten, skriver Hänt.

Ska det klassas som sexköp?

När Expressens reportrar utger sig för att vara nyfikna kunder föreslår en anställd vid salongen att de skulle kunna gå till någon av hennes manliga vänner.

? De är också väldigt attraktiva män vilket jag tror kan vara positivt om man vill få med lite av kåtheten, säger kvinnan på salongen.

• Anonym (Nätet)

Bara utkasten i litt tidigare inlägg tycker jag räcker för att se att det dem gjort har varit att köpa sexuell massage. 

Men jag är inte förvånad, som kvinna kommer du undan med det. Som man blir du hängd. 

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Nätet) skrev 2024-11-08 22:11:50 följande:

? Massören förklarade att behandlingen inte är sexuell. De ser inte sex som något sexigt. Det handlar om energier, säger Bianca i podcasten.

Expressen har även uppmärksammat att influencern Margaux Dietz, 33, också försvarat behandlingen. Hon tycker att den borde betraktas som vanlig massage och jämför den med ett gynekologbesök.

? Vem bestämmer vad som är rätt eller fel? Varför är det konstigare än en vanlig massage? Tycker ni att det är som att köpa sex? Vi går ju till gynekologen och kollar att allt är bra, varför är det här mer tabu?, frågar sig Margaux Dietz

Influencerkollegan Maxinne Björk, 34, har skrivit om den kvinnliga orgasm-massagen på sin blogg:

? Detta är något jag absolut skulle rekommendera till alla kvinnor jag känner.

Det här var något helt annat än vad jag någonsin varit med om ? och tro det eller ej ? inte så sexuellt som man skulle kunna tro ? fast ändå 100% sexuellt.

Maxinne Björk beskriver alltså hur hon fick tio orgasmer av massagen medan en annan influencer klagar på att hon inte fick orgasm, när hon betalade 2 500 kronor för massagen.

Precis som influencerna lägger massörerna stor vikt vid att det inte handlar om sex. Ändå nämns ord som njutning, klimax och orgasm på flera hemsidor som saluför tjänsten, skriver Hänt.

Ska det klassas som sexköp?

När Expressens reportrar utger sig för att vara nyfikna kunder föreslår en anställd vid salongen att de skulle kunna gå till någon av hennes manliga vänner.

? De är också väldigt attraktiva män vilket jag tror kan vara positivt om man vill få med lite av kåtheten, säger kvinnan på salongen.

Du nämner väldigt många olika Influencers här som gått till samma klinik eller??

Du tror inte att det finns någon typ av samarbete här med betalning för att säga olika saker? Lyssnar jag på Alex och Sigges podd pratar dom ibland om olika lån möjligheter man kan göra?. Med tanke på vad dom kan dra in för pengar har jag svårt att se att dom använder vissa av dom här tjänsterna. Men dom marknadsför detta. 

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-11-08 22:02:00 följande:
    Vad är det jag ska lägga ner? Höjer ju själv gått ut med vad hon betalat för och tycker du det är skillnad om en man eller kvinna köper sex?
    Diskussionen är generell om sexköp och att vi vet inte om det är reklam eller om dom faktiskt gjort detta. 
  • Anonym (Nätet)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 22:16:36 följande:

Du nämner väldigt många olika Influencers här som gått till samma klinik eller??

Du tror inte att det finns någon typ av samarbete här med betalning för att säga olika saker? Lyssnar jag på Alex och Sigges podd pratar dom ibland om olika lån möjligheter man kan göra?. Med tanke på vad dom kan dra in för pengar har jag svårt att se att dom använder vissa av dom här tjänsterna. Men dom marknadsför detta. 

Jag bara kopierar ur medias undersökning. 

Maxinne beskriver själv hur hon fått orgasmer på stället. Om det är ett ställe eller flera vet jag inte media vill ju inte göra reklam för sådana ställen så dem vill inte nämna namn. 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Nätet) skrev 2024-11-08 22:21:56 följande:
    Jag bara kopierar ur medias undersökning. 

Maxinne beskriver själv hur hon fått orgasmer på stället. Om det är ett ställe eller flera vet jag inte media vill ju inte göra reklam för sådana ställen så dem vill inte nämna namn. 
    Nej men som jag förstår det så har dom inte ringt till dessa och frågat om dom köpt yonimassage utan dessa personer har berättat om detta i andra sammanhang som i en podd och sedan skriver dom vad dessa personer sagt i podden? 
  • Anonym (Nätet)

Viktiga här är att man inte normativt går och tror att kvinnor inte kan köpa sex och att det bara är män. I så fall så har man en skev syn. 

Mörkertalet är stort på kvinnor som också köper tjänster, men de går under radarn och talar inte om det som män. 

Svar på tråden Varför köper människor sex?