? Massören förklarade att behandlingen inte är sexuell. De ser inte sex som något sexigt. Det handlar om energier, säger Bianca i podcasten.
Expressen har även uppmärksammat att influencern Margaux Dietz, 33, också försvarat behandlingen. Hon tycker att den borde betraktas som vanlig massage och jämför den med ett gynekologbesök.
? Vem bestämmer vad som är rätt eller fel? Varför är det konstigare än en vanlig massage? Tycker ni att det är som att köpa sex? Vi går ju till gynekologen och kollar att allt är bra, varför är det här mer tabu?, frågar sig Margaux Dietz
Influencerkollegan Maxinne Björk, 34, har skrivit om den kvinnliga orgasm-massagen på sin blogg:
? Detta är något jag absolut skulle rekommendera till alla kvinnor jag känner.
Det här var något helt annat än vad jag någonsin varit med om ? och tro det eller ej ? inte så sexuellt som man skulle kunna tro ? fast ändå 100% sexuellt.
Maxinne Björk beskriver alltså hur hon fick tio orgasmer av massagen medan en annan influencer klagar på att hon inte fick orgasm, när hon betalade 2 500 kronor för massagen.
Precis som influencerna lägger massörerna stor vikt vid att det inte handlar om sex. Ändå nämns ord som njutning, klimax och orgasm på flera hemsidor som saluför tjänsten, skriver Hänt.
Ska det klassas som sexköp?
När Expressens reportrar utger sig för att vara nyfikna kunder föreslår en anställd vid salongen att de skulle kunna gå till någon av hennes manliga vänner.
? De är också väldigt attraktiva män vilket jag tror kan vara positivt om man vill få med lite av kåtheten, säger kvinnan på salongen.