• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (M)
    Anonym (Tova) skrev 2024-11-04 16:31:24 följande:
    Att köpa sex handlar inte bara om sex. ven män som lätt kan få sex finns bland köparna. Det är 100% egoistiskt sex. Som avancerad onani.
    En lyxrunk?
  • Anonym (M)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-11-04 10:32:12 följande:
    Men, kvinnor som bkir frustrerade av samma anledning köper ändå inte andra kroppar. Så vad är det som gör att män anser sig ha rätten att göra det? 
    En förvanskning. Kroppen har man ju kvar.
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Sanna) skrev 2024-11-04 16:29:22 följande:
    Ok. Men det jag undrar är som jag skrev ovan: Varför köper inte ofrivilligt sexlösa kvinnor andras kroppar? 
    Det kan finnas många orsaker till det.
    Kvinnor brukar oftast inte vilja ha enbart tillfälligt sex med någon ny man hela tiden. 
    Sexdriften kan vara annorlunda.
    Lättare att åtgärda problem. 
    Etc. 
  • Anonym (Och därför)
    Men, kvinnor som bkir frustrerade av samma anledning köper ändå inte andra kroppar. Så vad är det som gör att män anser sig ha rätten att göra det? 
    Av samma anledning kan det inte vara. 
  • Anonym (Och därför)
    Det handlar i alla fall inte om något val utan mer om biologiska orsaker. 
  • Anonym (Och därför)
    Om kvinnor ogillar att sälja sex så borde det betyda att få kvinnor vill köpa sex. 
  • Anonym (Och därför)
    Kvinnor brukar ha det svårt att vilja ha sex med främmande män, det är det prostitionen brukar handla om. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-04 19:40:28 följande:
    Kvinnor brukar ha det svårt att vilja ha sex med främmande personer , det är det prostitionen brukar handla om. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Tova) skrev 2024-11-04 16:40:21 följande:
    Sant. Samhället ska hjälpa oss om vi får könssjukdomar eller vestibulit osv.
    Men även tydligen exempelvis att sex ska vara njutbart. 
Svar på tråden Varför köper människor sex?