• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-01 21:18:53 följande:
    Det är lagligt att aga sina barn i större delen av världen? du vet att samhället förändras? 
    Menar du att samhällen där prostitution inte är naturligt och inte socialt accepterat, ska förändras? Till vadå?
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (M) skrev 2024-11-01 21:23:42 följande:
    Menar du att samhällen där prostitution inte är naturligt och inte socialt accepterat, ska förändras? Till vadå?
    Tror hen har läst fel. 
  • Anonym (Ylva)

Jag syftar på att samhället problematiserat våldtäkt inom äktenskapet och allt möjligt. För att visst, prostitution är lagligt i större delen av världen? säkerligen socialt accepterat. Men det är ju inte så att detta kan bli olagligt även i andra länder. Ingen trodde väl att rökning skulle förbjudas på restauranger och sedan uteserveringar? det går förhoppningsvis framåt.  

Sverige har ansetts vara i framkant när det kommer till etik och moral. Det är inte socialt accepterat att slå sina barn. Rent krasst är ju inte aga förbjudet ens i Sverige i praktiken, men det är något som inte anses vara okej. 

• Anonym (Och därför)
    Många snackar om att vissa delstater i USA är kvinnofientliga och i alla delstater i USA förutom i olika kommuner i Nevada är det olagligt att köpa sex.
  • Anonym (M)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-01 21:34:33 följande:

Jag syftar på att samhället problematiserat våldtäkt inom äktenskapet och allt möjligt. För att visst, prostitution är lagligt i större delen av världen? säkerligen socialt accepterat. Men det är ju inte så att detta kan bli olagligt även i andra länder. Ingen trodde väl att rökning skulle förbjudas på restauranger och sedan uteserveringar? det går förhoppningsvis framåt.  

Sverige har ansetts vara i framkant när det kommer till etik och moral. Det är inte socialt accepterat att slå sina barn. Rent krasst är ju inte aga förbjudet ens i Sverige i praktiken, men det är något som inte anses vara okej. 

Nej det stod om samhällen där det INTE socialt accepterat med prostitution.
  • Faile
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-01 21:18:23 följande:
    Det finns många orsaker varför olika personer har svårt att få sex.
    Du verkar inte vara så insatt i det här. 
    Sex är inte en rättighet.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Anonym (M)
    Faile skrev 2024-11-01 21:37:44 följande:
    Ingen som påstått det heller 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-01 21:34:33 följande:

en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_law
    Exempelvis om prostitution i Finland 
    svenska.yle.fi/a/7-10022228
  • Anonym (Och därför)
    Det är ingen rättighet heller med sex även om sex skulle vara lätt att få och felet är på en själv 
  • Anonym (Och därför)
    Det kan anses vara ett samhällsproblem om olika personer får ett dåligt sexliv. 
    Det är en rättighet att ha sex med personer som vill ha sex med en, det kan handla om att an klagar på att man vill ha laglig sex. 
Svar på tråden Varför köper människor sex?