• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (Suck)

Jag tror det oftast är för att man vill ha sex och det är för svårt att få sex utan att betala, ibland kanske man vill ha en viss sorts sex men ofta kanske bara vanligt sex. Jag har svårt att tro att det ofta skulle handla om makt, det är inte direkt maktfullt att betala för sex.

• Anonym (M)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-10-30 14:01:04 följande:
    Frågan är vad det trevliga med detta skulle vara? Att ha sex med någon som inte vill ha sex? 

Du ser det som okej? det visar ju på att man inte är helt normalt funtad. varför man vill våldta för att tillfredsställa sig själv. Där man utgår enbart utifrån sig själv 
    Nej jag personligen vill ha bekräftelsen. Men så tänker inte alla. De vill slippa besväret med att ragga och hålla på
  • Anonym (M)

rent praktiskt så, tänker man den killen i tråden alla timmar han la på krogen och på att förbereda sitt utseende, om han hade jobbat extra istället, tänk alla sexköp de pengarna kunnat ge. Så det är inte så svår matematik egentligen varför vissa väljer att köpa sex

• Freddie K

Jag kan tänka mig att man köper sex för att man är desperat och inte ser någon annan utväg, sen kanske vissa tycker att det är spännande med. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (M) skrev 2024-10-30 14:23:28 följande:

rent praktiskt så, tänker man den killen i tråden alla timmar han la på krogen och på att förbereda sitt utseende, om han hade jobbat extra istället, tänk alla sexköp de pengarna kunnat ge. Så det är inte så svår matematik egentligen varför vissa väljer att köpa sex

Precis. Det är väl lite enkelheten många är ute efter. 
    Man springer normalt inte runt med en handgräsklippare på tusen kvadratmeter gräs om det står en åkgräsklippare redo. 

Jämföras med att ragga om o om igen med ett mycket litet kanske att det blir nåt.
  • Anonym (Halvsvensk man)

För att man inte kan få en kvinna att vilja ligga med en. 

• Anonym (Toker)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-10-30 14:01:04 följande:
    Frågan är vad det trevliga med detta skulle vara? Att ha sex med någon som inte vill ha sex? 

Du ser det som okej? det visar ju på att man inte är helt normalt funtad. varför man vill våldta för att tillfredsställa sig själv. Där man utgår enbart utifrån sig själv 
    Det är klart det är trevligt att ha sex? Vem bryr sig vad tjejen tycker, hon får pengar och är nöjd.

Behöver inte innebära att personen som köper har svårt att få tjejer. Det kan ju handla om att det är trevligt att knulla en ung tjej utan att behöva lägga en massa tid på att snacka, dejta osv.

Tror inte att Paulo Roberto köpte sex för att han har svårt att få tjejer. Mest att det var ett billigt, enkelt och bekymmersfritt knull. I vart fall var det nog planen.
  • Anonym (Jodå)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-31 08:59:16 följande:

För att man inte kan få en kvinna att vilja ligga med en. 

Det finns många exempel på att det inte bara handlar om svårighet att träffa kvinnor. Många kändisar åker dit och dom har då inga svårigheter att träffa kvinnor.
  • Västernorrlandskillen
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-31 09:01:40 följande:
    Det är klart det är trevligt att ha sex? Vem bryr sig vad tjejen tycker, hon får pengar och är nöjd.

Behöver inte innebära att personen som köper har svårt att få tjejer. Det kan ju handla om att det är trevligt att knulla en ung tjej utan att behöva lägga en massa tid på att snacka, dejta osv.

Tror inte att Paulo Roberto köpte sex för att han har svårt att få tjejer. Mest att det var ett billigt, enkelt och bekymmersfritt knull. I vart fall var det nog planen.
    Härlig människosyn du har med tanke på första meningen.
  • Zamboni

Som vanligt i en marknadsekonomi så styr efterfrågan och tillgången! Män köper sex för att det finns kvinnor som säljer det!

Svar på tråden Varför köper människor sex?