• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (Toker)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-10-31 11:26:37 följande:
    Härlig människosyn du har med tanke på första meningen.
    Ahh ligger lite spännande till på grund av den.
  • Anonym (Kentaur)

Jag såg en annan tråd här för ett tag sedan (hittar den inte nu) där en tjej funderade lite att börja sälja sex till en killkompis. Hon behövde pengar och tänkte att hon gärna kunde tänka sig att sälja sexuellatjänster till killkompisen då hon visste att han gärna ville ha sex men hade svårt att få till det med tjejer. Hon tyckte om honom som en kompis men inget mer. Så hon såg det som en win-win för bägge. Så oavsett vad man tycker om upplägget och hur man än resonerar runt huruvida han kan tänka sig att betala för sex med någon som bara vill ha hans pengar så undrar jag följande:
    Ni som uteslutande ser all sexförsäljning som diskriminerande mot kvinnan och att det alltid är kvinnan som är utsatt och därmed även mannen som är förövare. Ser ni det även i det här exemplet? Hon tar själv intitiativ från ett privatekonomiskt behov...han kanske nappar...är han då en förövare i er mening?

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Kentaur) skrev 2024-11-01 14:03:16 följande:

Jag såg en annan tråd här för ett tag sedan (hittar den inte nu) där en tjej funderade lite att börja sälja sex till en killkompis. Hon behövde pengar och tänkte att hon gärna kunde tänka sig att sälja sexuellatjänster till killkompisen då hon visste att han gärna ville ha sex men hade svårt att få till det med tjejer. Hon tyckte om honom som en kompis men inget mer. Så hon såg det som en win-win för bägge. Så oavsett vad man tycker om upplägget och hur man än resonerar runt huruvida han kan tänka sig att betala för sex med någon som bara vill ha hans pengar så undrar jag följande:
    Ni som uteslutande ser all sexförsäljning som diskriminerande mot kvinnan och att det alltid är kvinnan som är utsatt och därmed även mannen som är förövare. Ser ni det även i det här exemplet? Hon tar själv intitiativ från ett privatekonomiskt behov...han kanske nappar...är han då en förövare i er mening?

Hur liten grupp pratar du om nu? Det är så du får se situationen. 
  • Anonym (Varför olagligt)

För mig är det en gåta att det är olagligt att köpa sex i Sverige , en feministisk och riktigt fjantig lag 

hade det funnits logik i det hela hade ju en massage varit olaglig att köpa också 

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Varför olagligt) skrev 2024-11-01 19:55:46 följande:

För mig är det en gåta att det är olagligt att köpa sex i Sverige , en feministisk och riktigt fjantig lag 

hade det funnits logik i det hela hade ju en massage varit olaglig att köpa också 

Hur kan du jämföra att stoppa in en snopp i en icke kåt slida 15 ggr om dagen med massage? är du kvinna eller man? 
  • felicityporter
    Anonym (Varför olagligt) skrev 2024-11-01 19:55:46 följande:

Exakt, både massage och sex är en intim fysisk handling och sex är egentligen bara en avancerad del av massage. Förstår inte hur man kan vara så förmäten att man kan sitta och säga att en massage på rygg, rumpa och lår är helt okej men att så fort könsorganen får samma massage ska det förbjudas. Det är hel för fan upp till var och en om man känner sig bekväm med att utföra massage eller ej?
  • Anonym (?)
    Anonym (Toker) skrev 2024-10-31 09:01:40 följande:
    Det är klart det är trevligt att ha sex? Vem bryr sig vad tjejen tycker, hon får pengar och är nöjd.

Behöver inte innebära att personen som köper har svårt att få tjejer. Det kan ju handla om att det är trevligt att knulla en ung tjej utan att behöva lägga en massa tid på att snacka, dejta osv.

Tror inte att Paulo Roberto köpte sex för att han har svårt att få tjejer. Mest att det var ett billigt, enkelt och bekymmersfritt knull. I vart fall var det nog planen.
    Jag blir lite nyfiken på om du resonerar såhär när du har sex i allmänhet, alltså att du inte bryr dig om ifall din sexpartner njuter. Du kan alltså tända på att motparten egentligen inte vill? Sjukt konstigt. Men kan ju förklara varför många män (inte alla) är kassa till halvkassa i sängen. De som varit bäst har ju varit de som verkligen gått in för ens njutning, de kommer jag minnas hela livet.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (?) skrev 2024-11-01 20:10:03 följande:
    Jag blir lite nyfiken på om du resonerar såhär när du har sex i allmänhet, alltså att du inte bryr dig om ifall din sexpartner njuter. Du kan alltså tända på att motparten egentligen inte vill? Sjukt konstigt. Men kan ju förklara varför många män (inte alla) är kassa till halvkassa i sängen. De som varit bäst har ju varit de som verkligen gått in för ens njutning, de kommer jag minnas hela livet.
    Ja precis! Tänkte skriva något liknande. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (?) skrev 2024-11-01 20:10:03 följande:
    Och då är kvinnor kassa i sängen när de inte ställer upp för männen 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-01 20:06:12 följande:
    Hur kan du jämföra att stoppa in en snopp i en icke kåt slida 15 ggr om dagen med massage? är du kvinna eller man? 
    Det är tillåtet att köpa slidmassage 
Svar på tråden Varför köper människor sex?