• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (Och därför)

De flesta kvinnor försöker låtsas som det handlar om att de frivilligt kan avstå från sexköp jämfört med männen när det handlar om biologiska orsaker varför fler kvinnor som säljer sex till männen och varför det är fler män som köper sex jämfört med män som köper sex. 

• Anonym (Och därför)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-10-10 12:19:15 följande:

De flesta kvinnor försöker låtsas som det handlar om att de frivilligt kan avstå från sexköp jämfört med männen när det handlar om biologiska orsaker varför fler kvinnor som säljer sex till männen och varför det är fler män som köper sex jämfört med kvinnor som köper sex. 

• Anonym (Och därför)

Eftersom avsikten när någon personer köper inte behöver handla om att man vill skada kvinnan som säljer sex, psykiskt och fysik, att man vill att kvinnan ska bli gravid, att kvinnan  ska få könssjukdomar, att kvinnan ska bli misshandlad, mördad, att kvinnan ska bli utsatt för sexköp som kvinnan inte vill, att kvinnan ska vara utsatt för trafficking etc.
    Man borde på något sätt lyckats ändra prostitutionen. 
    Sex handlar dessutom redan inte så mycket om graviditeter längre. 

• Anonym (Anonym2)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-10-10 12:23:45 följande:

Eftersom avsikten när någon personer köper inte behöver handla om att man vill skada kvinnan som säljer sex, psykiskt och fysik, att man vill att kvinnan ska bli gravid, att kvinnan  ska få könssjukdomar, att kvinnan ska bli misshandlad, mördad, att kvinnan ska bli utsatt för sexköp som kvinnan inte vill, att kvinnan ska vara utsatt för trafficking etc.
    Man borde på något sätt lyckats ändra prostitutionen. 
    Sex handlar dessutom redan inte så mycket om graviditeter längre. 

Vad menar du?
  • Anonym (Mr stash)

Har för mkt dollar måste bli av med lite

• Xenia
    Anonym (Ylva) skrev 2024-04-01 00:01:19 följande:
    Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

Det känns som en väldigt naiv fråga. Bara för att  har lätt att få både ONS, KK och relationer så har inte alla män det. Så ett svar är "för att öht få sex".

En annan fråga är varför män som redan har en relation vill köpa sex. Varför vill Paolo Roberto köpa sex? För att är skönt med makt? För att han vill ha sex utan känslor?
  • Anonym (Toker)
    Xenia skrev 2024-10-11 12:03:48 följande:
    Det känns som en väldigt naiv fråga. Bara för att  har lätt att få både ONS, KK och relationer så har inte alla män det. Så ett svar är "för att öht få sex".

En annan fråga är varför män som redan har en relation vill köpa sex. Varför vill Paolo Roberto köpa sex? För att är skönt med makt? För att han vill ha sex utan känslor?
    Knulla ung snygg tjej utan förpliktelser. Enkelt och praktiskt. Killar vill knulla, gärna med olika tjejer.

Tror att Paolo gjort det massor av gånger. Han såg inte hur han skulle åka dit bara.

Sen kommer det att komma en massa protester från en del killar. Men väldigt många killar är som jag säger. Det är ju det som driver hela industrin. Så att slå mig på fingrarna och säga att jag har fel är ju som att förneka att det existerar.
  • Anonym (Hmm)

Det är väl jättemycket bekymmer som försvinner.

Tänk att du ska klä upp dig inför krogen, du ska kanske betala inträde, du avsätter hela kvällen, du kanske köper lite drinkar, du försöker tala med människor men ingen visar intresse. Du kommer hem sent och blir trött dagen efter. Så gör du om det om och om igen, vilket gör det hela inte så roligt längre samtidigt som din sexlust ökar. 

Nu springer inte jag och köper sex. Men jag kan förstå ekvationen då jag har varit i den situationen som beskrivs ovan och tankarna har slagit mig en och flera gånger. Det finns en enkel väg som skulle innebära ett sätt att få både närhet, intimitet, sex och en trevlig stund enkelt. 

Så jag förstår de som faller för att ta den vägen. Speciellt under mina yngre år som började med att jag glad i hågen trodde jag skulle kunna få till något. Jag blev inte frustrerad efter första året, inte tredje året heller. Men när det hade gått typ 5-10 år. Då funderade man varför jag inte ens fick hem eller kunde gå hem med en enda tjej. Vid det laget så var det svårt att hålla tankarna på den enkla vägen borta. 

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-29 20:16:27 följande:

Det är väl jättemycket bekymmer som försvinner.

Tänk att du ska klä upp dig inför krogen, du ska kanske betala inträde, du avsätter hela kvällen, du kanske köper lite drinkar, du försöker tala med människor men ingen visar intresse. Du kommer hem sent och blir trött dagen efter. Så gör du om det om och om igen, vilket gör det hela inte så roligt längre samtidigt som din sexlust ökar. 

Nu springer inte jag och köper sex. Men jag kan förstå ekvationen då jag har varit i den situationen som beskrivs ovan och tankarna har slagit mig en och flera gånger. Det finns en enkel väg som skulle innebära ett sätt att få både närhet, intimitet, sex och en trevlig stund enkelt. 

Så jag förstår de som faller för att ta den vägen. Speciellt under mina yngre år som började med att jag glad i hågen trodde jag skulle kunna få till något. Jag blev inte frustrerad efter första året, inte tredje året heller. Men när det hade gått typ 5-10 år. Då funderade man varför jag inte ens fick hem eller kunde gå hem med en enda tjej. Vid det laget så var det svårt att hålla tankarna på den enkla vägen borta. 

Även om man inte har en fast partner kan man ju ha en fast kk. Då behöver man bara messa och fråga om man ska ses. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-10-29 20:18:24 följande:
    Även om man inte har en fast partner kan man ju ha en fast kk. Då behöver man bara messa och fråga om man ska ses. 
    Vad tänker du? 

Visst kan man ha en kk. 

Men när jag höll på som mest så var jag glad för vad som. Jag letade inte efter en partner, tillslut ville jag bara ligga. ONS, KK whatever hade räckt för mig. Men kammar man hem noll gång på gång så är det inte så lätt oavsett typ av relation. 
Svar på tråden Varför köper människor sex?