Anonym (Ylva) skrev 2024-04-01 00:01:19 följande:
Varför köper människor sex?
Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex?
Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex?
Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis.
Jag orkar inte läsa alla kommentarerna här så jag svarar bara på TS.
Det är väl rätt enkelt?
Man köper något som man har behov av. Ungefär som man köper en annan tjänst (klippning, massage, städning, reparation av bil, målning, borttagning av tandsten osv osv).
Allt detta kan ju göras gratis och frivilligt av någon. Ev någon nära och kär. Kanske tom av en partner och då kommer man ju knappast att köpa det som en tjänst. Men om man inte har en partner eller på annat sätt tillgång till någon som fyller det behov som man har så väljer man att betala någon för att få det gjort.
Så från det perspektivet så är väl sexköp samma sak. Dock är det laddat och omkringgärdat med moralisk indignation. Det är också förbjudet. Det förekommer tvång och elände bakom många (?) som utför tjänsten vilket är ett stort problem. Men det är en omständighet som du inte frågar efter.
Du frågar efter varför och där har du nog ditt svar.
Som slutkommentar till din TS. Du kanske väljer att uttrycka dig medvetet provokativt kanske...men det är inte lättillgängligt och gratis för alla. Lika lite som en en bilreparation är det.