• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-09 00:15:52 följande:

Och hela diskussionen är egentligen urlöjlig. Betalar man för en prostituerad ( vi vet alla vad det är ) så är man en sexköpare. Oavsett kön. Men det är mest män som gör det, det vet vi också. Om det är för att de hatar kvinnor eller bara är ett svagt kön låter jag vara osagt. 

Orsaken beror i alla fall inte på att kvinnor frivilligt väljer bort att köpa sex utan det handlar om saker som inte går att påverka något just nu. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-09 00:15:52 följande:

Och hela diskussionen är egentligen urlöjlig. Betalar man för en prostituerad ( vi vet alla vad det är ) så är man en sexköpare. Oavsett kön. Men det är mest män som gör det, det vet vi också. Om det är för att de hatar kvinnor eller bara är ett svagt kön låter jag vara osagt. 

Det är en skillnad mellan män och kvinnors sexliv även inom det lagliga. 
  • Anonym (Och därför)

Det är tydligt att delvis kan motståndet mot sexköp även handla om att olika personer vill gynna sig själv. 
    Det är knasigt när olika personer påstår när det handlar om män som köper sex, att sex är ingen mänsklig rättighet, inte synd om män som inte får sex, att sex ska vara ett privilegium och inget behov.
    För att sedan påstå att kvinnor som säljer sex kan få svårt med intima relationer med andra människor och att vissa kvinnor kan inte njuta av sex. 
    Det skulle ju inte vara ett behov med sex. 
    Det är manipulera andra människor om man påstår försr att sexköp är fel för vissa saker för att sedan använda en del samma argument när det handlar om kvinnor som säljer sex. 

• Anonym (Och därför)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-04-01 00:01:19 följande:
    Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

Även om prostitutionen skulle påminna om skönhetstävlingar eller stripping så är er uppenbart att många kvinnor ändå hade varit emot prostitution för de vill gynna sig själva. 
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-18 16:20:57 följande:

Det är tydligt att delvis kan motståndet mot sexköp även handla om att olika personer vill gynna sig själv. 
    Det är knasigt när olika personer påstår när det handlar om män som köper sex, att sex är ingen mänsklig rättighet, inte synd om män som inte får sex, att sex ska vara ett privilegium och inget behov.
    För att sedan påstå att kvinnor som säljer sex kan få svårt med intima relationer med andra människor och att vissa kvinnor kan inte njuta av sex. 
    Det är manipulera andra människor om man påstår försr att sexköp är fel för vissa saker för att sedan använda en del samma argument när det handlar om kvinnor som säljer sex. 

Du har ju hittills inte tagit in något av det som personer som försökt förklara samtycke för dig och jag tvivlar på att du tar in vad jag skriver nu. Du verkar tro att förbudet mot sexköp är för att tex du inte ska få knulla. Förbudet har knappast något med att missgynna dom som inte kan attrahera en kvinna. Lagen är till för att skydda tjejerna som ofta är utsätta. Egentligen har jag inget emot om folk både säljer och köper sex så länge det inte finns tvång och båda mår bra av det även om jag inte skulle köpa sex. Men så ser nog inte livet ut för dom flesta som säljer sex. Tror det är få som egentligen vill sälja sex till dom som andra tjejer inte vill ta i med tång. Ofta ligger det nog tex ett missbruk bakom eller psykiskt dåligt mående.

Men så länge du kör knulla gör det ju inget för dig om någon annan när skit.
  • Anonym (Ert)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-18 16:20:57 följande:

Menar du att det är fel att kvinnor på olika sätt "gynnas" av ett förbud mot sexköp?
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Ert) skrev 2024-11-18 19:01:27 följande:
    Menar du att det är fel att kvinnor på olika sätt "gynnas" av ett förbud mot sexköp?
    Det är annorlunda om det handlar om någon åsikt försatt  man tycker att prostitution skulle vara dåligt även om män skulle ha varit de som sålde sex än att man vill begränsa prostitution för man är en kvinna och vill gynna sig själv. 
  • Anonym (Och därför)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-21 12:15:29 följande:
    Det är annorlunda om det handlar om någon åsikt för att  man tycker att prostitution skulle vara dåligt även om män skulle ha varit de som sålde sex än att man vill begränsa prostitution för man är en kvinna och vill gynna sig själv. 
  • Anonym (Och därför)
    Det är svårare att sympatisera ifall det handlar mer om att man ser det som ett problem för man själv kan missgynnas, inte att man är emot för man skulle tycka det är fel även om andra skulle drabbas. 
  • Anonym (Och därför)
    Att kvinnor skulle ha en annan syn på sexköp ifall de hade varit män. 
  • Anonym (Och därför)
    Allstå exempelvis att problemet egentligen skulle inte handla om att sexköp är fel utan för att man tycker sexköp är fel för man vill inte vara den som säljer sex.

Att exempelvis lite som någon man hade velat att kvinnor ska få mindre bidrag för han vill ha mer pengar inte för att han tycker bidrag egentligen är ett problem. 
  • Anonym (Och därför)
    Även de flesta kvinnor skulle inte vilja att männen ska få det bättre för att kvinnorna ska få det sämre. 
  • Anonym (Och därför)
    Att som man så måste det handla om någon åsikt om att prostitution är fel etc för att man ska vara emot sexköp, inte för att man ska stödja sexköpslagen för att kvinnor ska få det bättre än männen. 
  • Anonym (Ert)
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-21 12:18:33 följande:
    Det är svårare att sympatisera ifall det handlar mer om att man ser det som ett problem för man själv kan missgynnas, inte att man är emot för man skulle tycka det är fel även om andra skulle drabbas. 
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-21 12:18:33 följande:
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-21 12:19:39 följande:
    Att kvinnor skulle ha en annan syn på sexköp ifall de hade varit män. 
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-21 12:22:59 följande:
    Allstå exempelvis att problemet egentligen skulle inte handla om att sexköp är fel utan för att man tycker sexköp är fel för man vill inte vara den som säljer sex.

Att exempelvis lite som någon man hade velat att kvinnor ska få mindre bidrag för han vill ha mer pengar inte för att han tycker bidrag egentligen är ett problem. 
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-21 12:24:59 följande:
    Även de flesta kvinnor skulle inte vilja att männen ska få det bättre för att kvinnorna ska få det sämre. 
    Anonym (Och därför) skrev 2024-11-21 12:28:16 följande:
    Att som man så måste det handla om någon åsikt om att prostitution är fel etc för att man ska vara emot sexköp, inte för att man ska stödja sexköpslagen för att kvinnor ska få det bättre än männen. 

Så vad menar du? Sexköpslagen ska inte gynna någon eller vad?

Svar på tråden Varför köper människor sex?