• Anonym (Ylva)

Varför köper människor sex?

Jag har en enkel fråga, varför köper människor sex? 

Jag kan verkligen fundera över detta och de personerna som förespråkar att vi ska legalisera sexköp. Varför ska man få köpa sex och varför skulle man just vilja köpa sex? 

Det känns otroligt omständigt om man nu vill ligga. Jag har haft alltifrån KK:s, relationer och nu har jag min man? att ligga så mycket jag önskar har aldrig varit ett problem. Lättillgängligt och gratis. 

• Svar på tråden Varför köper människor sex?
  • Anonym (Anonym2)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 22:18:01 följande:
    Diskussionen är generell om sexköp och att vi vet inte om det är reklam eller om dom faktiskt gjort detta. 
    Du har helt rätt vi kan inte veta om Bianca bara hittade på om att hon köpt sex eller om tex Roberto köpt sex eller blivit dömd trots att han är helt oskyldig.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Anonym2) skrev 2024-11-08 22:31:37 följande:
    Du har helt rätt vi kan inte veta om Bianca bara hittade på om att hon köpt sex eller om tex Roberto köpt sex eller blivit dömd trots att han är helt oskyldig.
    Det är ju en helt annan sak. Han blev plockad av en polis och några unga tjejer får betalt för att säga massa saker dom kan ha gjort men inte behöver ha gjort. 
  • Anonym (Nätet)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 22:46:31 följande:
    Det är ju en helt annan sak. Han blev plockad av en polis och några unga tjejer får betalt för att säga massa saker dom kan ha gjort men inte behöver ha gjort. 
    Vi vet inte om dem fått något betalt överhuvudtaget. De kan lika gärna bara stå för att dem tycker om den typen av massage. 

Tycker mig se att man normativt gärna bedömer män till deras nackdel o frågan men kvinnor till deras fördel. Det är inte någon jämställd bedömning som pågår här. 
  • Anonym (Nätet)

Hade det varit 3 manliga influencers som talat om samma så hade tongångarna i den här tråden varit annorlunda. Då hade det varit vilka svin istället för förklaringar som ska försvara. 

Helt klart har könet en betydelse och det är just samma mönster som gör det möjligt för kvinnor att också komma undan med sexköp. För ingen tror dem har gjort det eller så försvaras det. 

Kommer också från att kvinnlig sexualitet ses som fin o oskyldig medans mäns är farlig. 

• Anonym (Ylva)
    Anonym (Nätet) skrev 2024-11-08 22:50:50 följande:
    Vi vet inte om dem fått något betalt överhuvudtaget. De kan lika gärna bara stå för att dem tycker om den typen av massage. 

Tycker mig se att man normativt gärna bedömer män till deras nackdel o frågan men kvinnor till deras fördel. Det är inte någon jämställd bedömning som pågår här. 
    Eller så tycker jag vi ska prata om sexköp och inte spekulera i vem som gjort vad. 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Nätet) skrev 2024-11-08 22:53:28 följande:

Hade det varit 3 manliga influencers som talat om samma så hade tongångarna i den här tråden varit annorlunda. Då hade det varit vilka svin istället för förklaringar som ska försvara. 

Helt klart har könet en betydelse och det är just samma mönster som gör det möjligt för kvinnor att också komma undan med sexköp. För ingen tror dem har gjort det eller så försvaras det. 

Kommer också från att kvinnlig sexualitet ses som fin o oskyldig medans mäns är farlig. 

Men snälla, du tycker man ska få säga saker om folk, ägna dig åt förtal och när jag säger att vi ska hålla oss till ämnet så får du det att bli en jämställdhetsfråga.
  • Anonym (Nätet)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 23:00:18 följande:
    Eller så tycker jag vi ska prata om sexköp och inte spekulera i vem som gjort vad. 
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 23:02:06 följande:
    Men snälla, du tycker man ska få säga saker om folk, ägna dig åt förtal och när jag säger att vi ska hålla oss till ämnet så får du det att bli en jämställdhetsfråga.
    Hela frågan är mycket en jämställdhetsfråga. Ska man diskutera sexköp så måste man kunna neutralt beakta både könens sexköp och inte ensidigt vara ute efter att sätta dit det ena könet och försvara det andra. 
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Nätet) skrev 2024-11-08 23:06:57 följande:
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 23:02:06 följande:
    Hela frågan är mycket en jämställdhetsfråga. Ska man diskutera sexköp så måste man kunna neutralt beakta både könens sexköp och inte ensidigt vara ute efter att sätta dit det ena könet och försvara det andra. 

Men då kan du neutralt diskutera yonimassage. 

Sedan kan du prata om hur olika detta marknadsförts också. Du kan även lägga till motivet till köpet. Och inte titta nu utan 10 år tillbaka i tiden. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Ylva) skrev 2024-11-08 23:12:57 följande:

Men då kan du neutralt diskutera yonimassage. 

Sedan kan du prata om hur olika detta marknadsförts också. Du kan även lägga till motivet till köpet. Och inte titta nu utan 10 år tillbaka i tiden. 

Det är just det kvinnor gör de säger och intalar sig att det är ett annat motiv när de egentligen njuter av att få komma också. 

Där kvinnor får sex marknadsförs annorlunda för att komma undan med det. 

Marknadsföring och motiv är bara sett för att få det att låta bättre och så att omgivningen inte ska tro det är sexköp vilket det ju egentligen ändå är. 
  • Anonym (Nätet)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-11-08 23:16:31 följande:
    Det är just det kvinnor gör de säger och intalar sig att det är ett annat motiv när de egentligen njuter av att få komma också. 

Där kvinnor får sex marknadsförs annorlunda för att komma undan med det. 

Marknadsföring och motiv är bara sett för att få det att låta bättre och så att omgivningen inte ska tro det är sexköp vilket det ju egentligen ändå är. 
    Yes. Kvinnorna är smarta genom att få deras tjänster och motiv att låta finare och som att det är mer ok. Omedvetet eller medvetet så är det samma sak som om en man köper tjänsten. 
Svar på tråden Varför köper människor sex?