Purple Haze of Sweden skrev 2024-03-24 16:14:58 följande:
Men du tycker det är ok att dricka alkohol typ ta en öl eller ett glas vin, eller ännu värre ta en drink med starksprit i om man har barn i samma lägenhet?
Det finns väl redan tillräckligt många undersökningar både i Sverige och i EU som styrker att bruk/missbruk av alkohol genererar betydligt allvarligare följder för barnen än vad allt drogmissbruk sammantaget orsakar våra barn - både i Sverige och inom EU. Cannabisrökande är den "drog" som genererar MINST följder för våra barn. Möjligtvis "svamp" typ "magic mushrooms" enl brittiska undersökningar, men den har jag noll erfarenhet av. Bara forskaruppgifter jag hört och sett på BBC.
Nu bara antar du massa saker. Du känner inte mig och vet inte alls vad jag tycker är ok. Men för att svara på frågan angående alkohol, så neej jag tycker inte det är okej att dricka sig full när man är omkring barn. Jag dricker inte alkohol alls. Men om en person väljer att dricka ett glas vin till maten eller på kvällen så ser jag inget problem med det. Det är lagligt. Och så länge man inte dricker varje dag så ser jag inget fel med det, nej.
Att röka på när man är omkring är inte ok. För det är olagligt. Jag tycker inte barn ska växa upp i missbruk av något slag.
Vill man röka på så kan man göra det, jag bryr mig inte, så länge man gör det utan att det finns barn att ha ansvar över.
Men den här killen kör bil drogpåverkad med barn i bilen, tar hand om barn påverkat, röker under fläkten när barnet sover, rullar joint framför barnet. Det är långt ifrån ok. Tycker du verkligen att det han gör inte är ett problem?
Jag har gjort en socanmälan på honom. Och kommer ringa och göra en ny imorgon.