Inlägg från: Anonym (Hhh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hhh)

Berätta för henne att pappan röker hasch?

Hej. Mitt ex röker hasch, ganska mycket.. Han är alltid påverkar av det. Han kör bil påverkad. Jag gjorde slut av den anledningen.
    Han har barn med annan kvinna. Barnet är 2 år och barnet är hos pappan lite i 2-3 dagar varannan vecka, samt varannan helg. Han röker och är påverkad när han har barnet, kör bil påverkad med barnet.
    Barnets mamma och pappa är separerade. Barnets mamma vet ingenting om detta. Men jag vet, för jag jag har sett honom röka och han har även berättat det för mig nyligen då vi träffades några kvällar. Jag är vän med mamman. Ska jag berätta för henne? Eller socanmäla mitt ex?

• Svar på tråden Berätta för henne att pappan röker hasch?
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (?) skrev 2024-03-23 12:29:22 följande:

Om han som du skriver "alltid är påverkad" så lär hon väl veta det.

Kanske var otydlig.. men dom är alltså inte ett par dom är separerade. Delad vårdnad om barnet.
    Nej, hon har tyvärr ingen aning om det.
  • Anonym (Hhh)
    Dexter dot com skrev 2024-03-23 12:50:35 följande:

Men hur kan hon inte märka att han är påverkad när dom träffas? Självklart ska du göra en anmälan !

Dom är inte ett par, separerade. Nej hon märker inte alls.
    Alltså. När vi var tillsammans, cirka ett år sen nu, så åkte han dit för ringa narkotika brott då han blev tagen utomhus med hasch på sig samt var påverkad på urinprovet. Mamman fick då veta det genom att polis gjorde en socanmälan, soc kontaktade sedan mamma och berättade. Mamman blev såklart väldigt arg över det. Men socialen släppte ärendet direkt, gjorde ingen utredning alls. Men Mamman ville ha drogtester så hon köpte det och han lämnade urinprov hos henne en gång i veckan i cirka 3 veckor. Sedan har hon släppt det helt och hållet! Efter dessa tre veckorna gått så började han röka på igen och har hela tiden fortsatt, haft uppehåll nån kort gång. Men nu röker han igen. Han kör bil påverkad, tar hand om barnet påverkad och kör bil påverkad..
    Mamman märker absolut ingenting. Men jag vet att han gör det, han har berättat det för mig både IRL och på meddelande så jag har ju bevis.
  • Anonym (Hhh)
    Purple Haze of Sweden skrev 2024-03-23 14:25:05 följande:

En bra början kan ju vara att snacka med killen och höra med honom VARFÖR han röker? Om han röker för att lindra effekterna av en sjukdom som exempel? Dvs att han självmedicinerar. Är ju väldigt vanligt i stater i USA som har legaliserat sk medicinsk cannabis.
    Känner själv en man som har rökt dagligen i kanske 20 år och han röker för att mildra ADHD effekter han haft sedan han föddes. Den "starka medicin" som den offentliga vården i Sverige ger honom gör honom bara sämre men cannabis däremot hjälper honom. Först då uppträder han hyfsat normalt.

Han röker för att han tycker det är nice och för att han är beroende av det. Jag har redan haft detta snacket så många gånger med honom. Han kan hålla sig från det ett par dagar/max någon vecka och sedan börjar han igen. Han kan inte sluta helt och hållet, för han varken kan eller vill sluta.
    Jag vet att folk självmedicinerar. Men han röker för att han gillar "ruset".
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (Hhh) skrev 2024-03-23 11:44:02 följande:
    Berätta för henne att pappan röker hasch?

Hej. Mitt ex röker hasch, ganska mycket.. Han är alltid påverkar av det. Han kör bil påverkad. Jag gjorde slut av den anledningen.
    Han har barn med annan kvinna. Barnet är 2 år och barnet är hos pappan lite i 2-3 dagar varannan vecka, samt varannan helg. Han röker och är påverkad när han har barnet, kör bil påverkad med barnet.
    Barnets mamma och pappa är separerade. Barnets mamma vet ingenting om detta. Men jag vet, för jag jag har sett honom röka och han har även berättat det för mig nyligen då vi träffades några kvällar. Jag är vän med mamman. Ska jag berätta för henne? Eller socanmäla mitt ex?

EDIT: jag har nu berättat för en man som jobbar nära polisen. Han kommer att tipsa polisen om detta på måndag. Han har själv haft misstankar då han sett killen i fråga påverkad utomhus.
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (?) skrev 2024-03-23 21:38:10 följande:
    Fast det är ju otroligt märkligt De träffas väl vid överlämningar och de pratar väl om barnet?
    Ja det gör dom ju såklart. Jag vet inte vad mer jag ska säga riktigt, men jag håller med dig. Jag tror att det kan vara så att hon inte är van med missbrukare, hon har ingen erfarenhet kring det överhuvudtaget. Hon ser det inte för att hon vet inte "vad" hon ska se om du förstår vad jag menar. Sen röker han ju inte på precis när de ska träffas heller. Så det är väl inte så tydligt för ett ovant öga. Inte direkt så han träffar henne med rödsprängda ögon.
    Han rökte på i smyg under hela deras förhållande också. Hon vet fortfarande inte om att han har gjort det. Han har dock berättat det för mig.
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (Ja) skrev 2024-03-23 21:09:07 följande:
    Bra. Det kommer annars bara att fortsätta och om han är hög när han har barnet så kan det lätt hända att han inte har samma uppsyn som om han vore normal.
    Det roliga är att han påstår sig vara mer fokuserad när han röker. Han säger att han kör bil bäst när han rökt.
    En annan sjuk sak är att hans mamma vet om att han röker. Så alltså vet barnets farmor att pappan är påverkad när han kör och när han har barnet. Sjukt är va det är.
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (Ja) skrev 2024-03-23 22:21:40 följande:
    Mm, han påstår det ja. Beror väl mest på att han går omkring och är spattig om han inte är hög. Känner precis en sån där person, som dock inte kör bil hög men har samma idiotiska inställning.
    Personen som jag berättade för, han som ska kontakta polisen på måndag, kommer uppdatera mig hur det gått och vad som blev sagt. Ser fram emot det. Hoppas verkligen han blir påkommen när han kör bil, och blir av med körkortet. Han behöver fan få en riktig konsekvens.
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (Bumm) skrev 2024-03-24 07:36:45 följande:
    Håller med. Men vill upprepa att TS bör lämna orosanmälan skriftligt och att det där står mycket tydligt att TS är övertygad om att mamman inte känner till pappans missbruk. Det är jätteviktigt. En del som jobbar på soc är helt tappade och mamman kan behöva skriftliga bevis på vad TS har lämnat för information. Man kan inte lita på att soc dokumenterar anmälan på ett korrekt sätt. 
    Jag vet inte om jag förstår riktigt. Grejen är ju den att jag vill lämna orosanmälan anonymt isåfall.. Jag vill inte få mitt ex efter mig igen. 
    Jag har ju lämnat tips och polisen kommer bli informerad, räcker inte det? :/ tänker att då kommer väl polisen göra en anmälan till soc
  • Anonym (Hhh)

Okej då får jag göra en anmälan till soc. Jag ringer på måndag, orkar inte skriva brev osv.
    Jag ringer från dolt nummer! Några andra tips när man ska göra en anmälan till soc?
    Jag tror att jag är den enda som vet att han röker..Så han kommer säkert fatta att det är jag, eller misstänka iallafall..

Svar på tråden Berätta för henne att pappan röker hasch?