• molly50

Berätta för henne att pappan röker hasch?

Purple Haze of Sweden skrev 2024-03-24 16:14:58 följande:
    Men du tycker det är ok att dricka alkohol typ ta en öl eller ett glas vin, eller ännu värre ta en drink med starksprit i om man har barn i samma lägenhet?

Det finns väl redan tillräckligt många undersökningar både i Sverige och i EU som styrker att bruk/missbruk av alkohol genererar betydligt allvarligare följder för barnen än vad allt drogmissbruk sammantaget orsakar våra barn - både i Sverige och inom EU. Cannabisrökande är den "drog" som genererar MINST följder för våra barn. Möjligtvis "svamp" typ "magic mushrooms" enl brittiska undersökningar, men den har jag noll erfarenhet av. Bara forskaruppgifter jag hört och sett på BBC.
    Du tycker inte att det är skillnad på att ta ett glas vin eller en öl till maten och på att dricka sig berusad eller bli påverkad av droger när man har ansvar för barn?
  • molly50
    klyban skrev 2024-04-07 13:25:15 följande:

Rättsmedicinalverket pysslar inte med odling, de berättar saker som detta och vilka tider de pratar om för dektion för drograttfylla för cannabis och den är då 8-10h och sen finns inte spårbara mängder.

Och detta med drograttfylla var med i TS och FRÅGAN om att vara påverkad fortfarande dagen efter och när bilen användes.
    Och svaret är nej och om inte han rökt igen och inom dessa timmar.

Om du ska ha odlingstips så har du gått till fel person och fel forum, skrämmande att du är på familjeliv och vill ha odlingstips.
    Skäms du inte?

Sen också, varför kan ni inte bara acceptera fakta och gå vidare, för det finns inget att diskutera här, mer än efter 8-10h säger RMV att de inte längre finns spårbara mängder för en drograttfylla.

Fast nu har ju TS ex inte kört bilen 8-10 timmar efter att han har rökt på.
    Utan han har kört drogpåverkad och rökt på när han har kört bilen,med barnen.
    Det är inte ok att köra bil eller att ha ansvar för barn när man är påverkad. Oavsett vad man är påverkad av.
    Vad man gör när man är ensam är en sak.
    Men ska  man ha ansvar för barn så får man avstå sådana saker.
  • molly50
    klyban skrev 2024-04-07 16:38:28 följande:

En av individerna som kom upp i tråden var det möjligt att tiden gått för drograttfylla och ej påverkad längre.
    Och givetvis om man är inom 8-10h, så är risk för drograttfylla övervägande och om man blir testad.
    Så där är vi rörande överens.

Ja,fast nu går jag efter vad TS har skrivit.
  • molly50
    klyban skrev 2024-04-07 23:37:01 följande:

Du förstår nu vart det kommer ifrån.

Dock är jag svårt perplexad varför ens någon säger emot RMV, då hade ju detta varit över redan.
    För allt detta var ett faktatillägg och inget mer, men tydligen så klarar vissa inte av fakta.(Pratar inte om dig nu då.)

För mig är detta redan över.

Jag tyckte bara att sidospåret var lite onödigt då TS redan har berättat hur det ligger till.
  • molly50
    klyban skrev 2024-04-08 00:25:00 följande:

Faktiskt inte, då det var en diskussion om bil och om han var kanske påverkad.
    Och "sidospåret" ju så liten och så tydligt relaterad, det som går allt gå åt skogen är när folk lyfter detta om och om igen.
    För då börjar vi prata om något som helt klart är onödigt.

Även är det onödigt av flera att ifrågasätta fakta av ett ställe som Rättsmedicinalverket, för har väldigt svårt och tro någon i tråden vet bättre än dom om detta.
    Men det hindrade inte flera att göra ändå, det vill säga tro sig veta bättre än RMV.

Fast TS har ju skrivit att han är påverkad och röker på när han kör bil,med barnen med i bilen,samt när han har ansvaret för barnen.
    Då tycker jag inte att dískussionen om RMV känns nödvändig.
    Har man ansvar för barn så ska man inte vara påverkad,oavsett vad man är påverkad av.
  • molly50
    Anonym (l) skrev 2024-04-08 12:51:29 följande:
    Signaturen är en av dem som gillar att diskutera droger på nätet. That's it. Här och annorstädes. Därför tar han varje tillfälle i akta att försöka få igång prat om THC-halter, odling, olika sorter, drog-kemi osv. Som han försökte med mig. Som han gör med dig.

Feel free to play along. Själv ger jag inte gärna gratischans till drogliberal propaganda.
    Ja,jag har insett det.
    Jag tycker bara att det är lite tröttsamt när det dyker upp drogliberala människor i trådar där det handlar om verkliga problem pga just droger.
  • molly50
    klyban skrev 2024-04-08 13:59:57 följande:

Jag berätta igår för dig att jag svarade även en annan om bilkörning, det kan du väl inte ha missat?
    Och detta är relevant till trådstarten.

Så detta faller under OnT, om än bara lite.
    Men det intressanta är att jag är redan färdig med detta sedan länge, och ändå vill folk diskutera det mer.
    Det berättar att det är mer viktigt för ämnet än man kunde först ha anat.

Anonym (l) skrev 2024-04-08 12:51:29 följande:
    Signaturen är en av dem som gillar att diskutera droger på nätet. That's it. Här och annorstädes. Därför tar han varje tillfälle i akta att försöka få igång prat om THC-halter, odling, olika sorter, drog-kemi osv. Som han försökte med mig. Som han gör med dig.

Feel free to play along. Själv ger jag inte gärna gratischans till drogliberal propaganda.

Hur kan du det?
    Och med tanke flera av sakerna där har jag aldrig någonsin i mitt liv diskuterat.

Upp till bevis, eller så inser man fabulering istället.(Det är lugnt, för vet ingen av ni två kan prestera detta och det som gör det lätt komiskt nu.)

Nej,jag har inte missat det. Jag bara undrade om ni hade missat det TS skrev om att hennes ex hade kört bil påverkad,och rökt på,när han hade barnen i bilen.
    Då tyckte jag att det var lite OT att diskutera vad han hade tagit 8-10 timmar tidigare.

Nu syftade jag inte på just dig utan det finns andra i tråden som har skrivit att TS inte borde anmäla,att akohol är värre än droger osv.
    Om du inte har skrivit något av det så behöver du ju inte ta åt dig,eller hur.
  • molly50
    Anonym (Va?) skrev 2024-04-08 14:51:45 följande:
    Tror inte att någon sagt att alkohol är värre än droger. Droger kan vara många olika substanser.
    Däremot att alkohol är värre än cannabis, det har säkert sagts. Jag orkar inte plöja hela tråden för att se om så är fallet.

Jag är för legalisering av cannabis, MEN och det är ett stort men, det ska vara lika förbjudet att köra bil påverkad av cannabis som av alkohol. Självklart. Men innehav för personligt bruk, ja det tycker jag.

Och då håller jag inte på med någon form av droger själv, varken cannabis eller något annat. Provade i min ungdom för 40 år sedan men det var inte något som gav mig något så det blev bara några gånger på prov.
    Det kanske var det som skrevs. Att alkohol är värre än cannabis.
    Oavsett så tycker jag inte att det spelar någon roll vad man är påverkad av när man har ansvar för barn och när man ska köra bil.
    Vad man gör när man är ensam är upp till en själv.
    Men ska man ha ansvar för barn så tycker jag att man kan hålla sig borta från sådant.
  • molly50
    klyban skrev 2024-04-08 17:03:32 följande:

molly50 skrev 2024-04-08 14:33:43 följande:
    Nej,jag har inte missat det. Jag bara undrade om ni hade missat det TS skrev om att hennes ex hade kört bil påverkad,och rökt på,när han hade barnen i bilen.
    Då tyckte jag att det var lite OT att diskutera vad han hade tagit 8-10 timmar tidigare.

Nu syftade jag inte på just dig utan det finns andra i tråden som har skrivit att TS inte borde anmäla,att akohol är värre än droger osv.
    Om du inte har skrivit något av det så behöver du ju inte ta åt dig,eller hur.

Nu måste jag fråga dig om du har svårt och greppa saker och ting och när jag säger att det var även en annan person som svarades inom samma område.
    För det kan du inte ha missat väl, om du har, så vet du nu.

Och nu går du än mer sidospår, och mot OT, men antar det inte var så mycket till sidospår ändå.
    Först din "fråga" är för opreciserad och två och när jag pratar om inte anmäla, då handlar det alltid om att bilda sig en uppfattning, vad det är och hur det påverkar och om det är lösbart utan blanda in myndigheter.(Och detta pga av det har större framgång än anmäla.)

Alkohol värre än droger, ja och nej är svaret på den opreciserade frågan.

Läste du ens vad jag skrev? Jag frågade om ni hade missat det TS hade skrivit.
    Jag syftade alltså inte enbart på dig.
    Så har du inte skrivit något av detta så behöver du ju inte ta åt dig.

På vilket sätt var det jag skrev OT?
    Jag tycker inte det är fel att anmäla här då det är små barn som drabbas av pappans drogmissbruk.
    Kan man inte hålla sig från att röka på så ska man inte ha ansvar för barnen.
    Och inte eller köra bil Framförallt inte när barnen är med.
Svar på tråden Berätta för henne att pappan röker hasch?