• Anonym (Hhh)

Berätta för henne att pappan röker hasch?

Hej. Mitt ex röker hasch, ganska mycket.. Han är alltid påverkar av det. Han kör bil påverkad. Jag gjorde slut av den anledningen.
    Han har barn med annan kvinna. Barnet är 2 år och barnet är hos pappan lite i 2-3 dagar varannan vecka, samt varannan helg. Han röker och är påverkad när han har barnet, kör bil påverkad med barnet.
    Barnets mamma och pappa är separerade. Barnets mamma vet ingenting om detta. Men jag vet, för jag jag har sett honom röka och han har även berättat det för mig nyligen då vi träffades några kvällar. Jag är vän med mamman. Ska jag berätta för henne? Eller socanmäla mitt ex?

• Svar på tråden Berätta för henne att pappan röker hasch?
  • Anonym (Kimchi)

TS! Hur går det? Du får gärna uppdatera om du vill och orkar. 

• klyban
    Anonym (l) skrev 2024-04-06 07:38:06 följande:
    Det blev två napp inom en timme på den här och sedan börjar de diskutera sinsemellan om "metaboliter" och THC" och "fettvävnad" och länkar hit och dit om drogen. 

För de två som frågade: om ni inte kan förstå det så det folk oroar sig över med en "soft kille" (på 42 år och arbetslös, skriven hemma hos mamma men i praktiken hemlös) i grannskapet är i huvudsak två saker. Att han ska sno saker för att finansiera sitt "bruk" och att han ska köra påverkad.

En del var drograttfylla och den berättar att mest troligtvis var han nykter om han nu inte röker igen och för nära bilkörandet.(Vilket kan vara svårt till omöjligt att avgöra om det skett eller inte här på FL.)
    Dock är det fakta från RMV och 8-10h och sen finns inte längre mätbara mängder THC kvar i blodet.

Och jag finner Rättsmedicinalverket som rätt trovärdiga, kanske någon annan har en annan tanke och utmana deras fakta?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (l)
    klyban skrev 2024-04-06 14:11:04 följande:

En del var drograttfylla och den berättar att mest troligtvis var han nykter om han nu inte röker igen och för nära bilkörandet.(Vilket kan vara svårt till omöjligt att avgöra om det skett eller inte här på FL.)
    Dock är det fakta från RMV och 8-10h och sen finns inte längre mätbara mängder THC kvar i blodet.

Och jag finner Rättsmedicinalverket som rätt trovärdiga, kanske någon annan har en annan tanke och utmana deras fakta?

Och den ena av dem är så sugen på att diskutera sin hobby att han försöker hålla igen "diskussionen" genom att svara på ett helt orelaterat inlägg.

Nästa: odlingstips.
  • klyban
    Anonym (l) skrev 2024-04-07 07:08:46 följande:
    Och den ena av dem är så sugen på att diskutera sin hobby att han försöker hålla igen "diskussionen" genom att svara på ett helt orelaterat inlägg.

Nästa: odlingstips.

Rättsmedicinalverket pysslar inte med odling, de berättar saker som detta och vilka tider de pratar om för dektion för drograttfylla för cannabis och den är då 8-10h och sen finns inte spårbara mängder.

Och detta med drograttfylla var med i TS och FRÅGAN om att vara påverkad fortfarande dagen efter och när bilen användes.
    Och svaret är nej och om inte han rökt igen och inom dessa timmar.

Om du ska ha odlingstips så har du gått till fel person och fel forum, skrämmande att du är på familjeliv och vill ha odlingstips.
    Skäms du inte?

Sen också, varför kan ni inte bara acceptera fakta och gå vidare, för det finns inget att diskutera här, mer än efter 8-10h säger RMV att de inte längre finns spårbara mängder för en drograttfylla.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • molly50
    klyban skrev 2024-04-07 13:25:15 följande:

Rättsmedicinalverket pysslar inte med odling, de berättar saker som detta och vilka tider de pratar om för dektion för drograttfylla för cannabis och den är då 8-10h och sen finns inte spårbara mängder.

Och detta med drograttfylla var med i TS och FRÅGAN om att vara påverkad fortfarande dagen efter och när bilen användes.
    Och svaret är nej och om inte han rökt igen och inom dessa timmar.

Om du ska ha odlingstips så har du gått till fel person och fel forum, skrämmande att du är på familjeliv och vill ha odlingstips.
    Skäms du inte?

Sen också, varför kan ni inte bara acceptera fakta och gå vidare, för det finns inget att diskutera här, mer än efter 8-10h säger RMV att de inte längre finns spårbara mängder för en drograttfylla.

Fast nu har ju TS ex inte kört bilen 8-10 timmar efter att han har rökt på.
    Utan han har kört drogpåverkad och rökt på när han har kört bilen,med barnen.
    Det är inte ok att köra bil eller att ha ansvar för barn när man är påverkad. Oavsett vad man är påverkad av.
    Vad man gör när man är ensam är en sak.
    Men ska  man ha ansvar för barn så får man avstå sådana saker.
  • klyban
    molly50 skrev 2024-04-07 14:22:08 följande:
    Fast nu har ju TS ex inte kört bilen 8-10 timmar efter att han har rökt på.
    Utan han har kört drogpåverkad och rökt på när han har kört bilen,med barnen.
    Det är inte ok att köra bil eller att ha ansvar för barn när man är påverkad. Oavsett vad man är påverkad av.
    Vad man gör när man är ensam är en sak.
    Men ska  man ha ansvar för barn så får man avstå sådana saker.

En av individerna som kom upp i tråden var det möjligt att tiden gått för drograttfylla och ej påverkad längre.
    Och givetvis om man är inom 8-10h, så är risk för drograttfylla övervägande och om man blir testad.
    Så där är vi rörande överens.

• Anonym (Firedragon)

Jävla gollare varför bryr du dig om va ditt x gör

• molly50
    klyban skrev 2024-04-07 16:38:28 följande:

En av individerna som kom upp i tråden var det möjligt att tiden gått för drograttfylla och ej påverkad längre.
    Och givetvis om man är inom 8-10h, så är risk för drograttfylla övervägande och om man blir testad.
    Så där är vi rörande överens.

Ja,fast nu går jag efter vad TS har skrivit.
  • klyban
    molly50 skrev 2024-04-07 19:16:53 följande:
    Ja,fast nu går jag efter vad TS har skrivit.

Du förstår nu vart det kommer ifrån.

Dock är jag svårt perplexad varför ens någon säger emot RMV, då hade ju detta varit över redan.
    För allt detta var ett faktatillägg och inget mer, men tydligen så klarar vissa inte av fakta.(Pratar inte om dig nu då.)

För mig är detta redan över.

Svar på tråden Berätta för henne att pappan röker hasch?