Anonym (Kimchi) skrev 2024-03-24 19:20:32 följande:
Himla bra gjort! Du ska ha stor cred för det. Alla som anmäler honom desto bättre för barnet.
Förhoppningsvis kommer polisen att göra kontroller och han får lämna saliverat. Från soc kommer det att rulla igång med att målsmännen blir kallade till möte. Om inte förr kommer mamman då bli varse. Så därför är det bra om du berättar för henne. I värsta fall förnekar hon pappans problem. De kommer att köra dem båda två. Motivera honom att söka vård för ditt missbruk. Tvinga honom skulle jag vilja. Kanske familjerätten kan träda in och styra upp umgänget tills han är ren. En sak till. Arbetsgivaren bör veta om hans problem också. Beroende på jobb kan han utgöra en säkerhetsrisk. Beror också vilken policy AG har med att drogtests personal. Det har är rehabiliteringsansvar och kan få skicka honom till företagshälgan och/eller behandlingshem.
Barnet är mestadels boende hos mamman. Pappan har henne varannan helg plus 2-3 vardagar varannan vecka, de ska dock övergå till varannan vecka då barnet snart är tre år.
Jag hoppas verkligen att socialen tar tag i den här anmälan och gör en utredning. Jag vet att han kommer kontakta mig direkt när han fått veta om att "någon" gjort en orosanmälan. Jag hoppas också att soc vill att han lämnat drogtester regelbundet, tror du att det är något de kommer föreslå kanske?
Ja, vi får hålla tummarna nu att polisen håller ett extra öga på honom och hans bil, han är ju känd av polisen sen tidigare så..
Han har ingen arbetsgivare då han är arbetslös, såklart...
Men jag tycker det är fruktansvärt märkligt att hans mamma INTE försöker hjälpa sin son.. eller att hon själv inte gör en orosanmälan. Hon är ju fullt medveten om att han röker på och kör drograttfull med hennes enda barnbarn..