• Anonym (St)

Otrogen? Frun säger nej till sex

vi är ett par som levt länge tillsammans, sakta men säkert har min fru släckt ner våran sexuella samvåra, Avvisanden av mina närmanden har för mig varit verkligt jobbigt, nu har vi väl då gott dom inget sex alls, vi har legat 1 gg senaste året, jag har försökt få igång henne med de medel jag har till förfogande vilket inte har hjälpt, och nu har jag börjat fundera över att söka sexuell närhet på annat håll, men detta ger mig moraliska dilemman, jag är ganska säker min fru inte skulle gå med på en öppen relation, och skulle hon ? komma? på mig om jag hade sex på annat kommer hon bli verkligt upprörd, men är jag otrogen om jag verkställer detta? Hur kan man vara  sexuellt otrogen mot någon som man inte har någon sexuell relation med? Äger min fru min sexualitet trots att hon tackar nej till den? det är på nivån att hon absolut inte vill kyssas, eller ligga,,,

• Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 09:06:18 följande:

Jo jag menar : eftersom vi i princip inte har en sexuellrelation, så är jag verkligen ? otrogen? då hon ju faktiskt sedan länge har avslutat den? Vi lever som några gamla lite halvirriterade vänner eller gamla arbetskompisar,,egentligen har jag inga planer på att ha sex utanför, det är nog mest som jag fantiserar, kanske för att lätta på frustrationen något,,ett sätt att se en öppning,,att jag inte lämnat beror väl på allt det vanliga, bostad, sommarhus, barn ( utflugna) känsla att man sviker,, osv

Been there, done that!

Du har fyra val, om hon inte vill ha sex längre och inte ändrar sig:
    * Otrohet
    * Öppen relation
    * Skiljas/separera
    * Leva i celibat, runka ensam ibland, bli deprimerad och olycklig
  • Anonym (Gaffel)

Jo jag menar : eftersom vi i princip inte har en sexuellrelation, så är jag verkligen ? otrogen? då hon ju faktiskt sedan länge har avslutat den? Vi lever som några gamla lite halvirriterade vänner eller gamla arbetskompisar,,egentligen har jag inga planer på att ha sex utanför, det är nog mest som jag fantiserar, kanske för att lätta på frustrationen något,,ett sätt att se en öppning,,att jag inte lämnat beror väl på allt det vanliga, bostad, sommarhus, barn ( utflugna) känsla att man sviker,, osv

Om det inte räknas som otrohet har du alltså inga problem att tala om din fru att du tänker träffa andra? 
  • Anonym (St)

Du har delvis rätt, det är uppenbart hon vill ha mig som sin ? handyman? när jag målar hemma, bygger på något eller monterar något åt henne, så märker jag att hon gillar mig mer,, men inte så mycket så hon skulle kunna tänka sig kyssas eller knulla med mig,, de få gg vi haft sex senaste åren. Har det alltid varit under natten när jag vaknat till o smekt hennes kropp mycket lång tid,, o då har hon gått igång,, men om jag skulle försöka förföra henne i vaket tillstånd är svaret 100% nej tack,

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Gaffel) skrev 2024-03-07 12:20:01 följande:

Skulle råda dig i att ta tid för reflektion och självinsikt innan du gör något du ångrar. 

Hur är er relation egentligen,  handen på hjärtat?  Att sexlusten dör ut är bara ett symtom på något annat problem.  Det kan vara din fru som är i klimakteriet,  kanske hon behöver ta itu med det?  Kanske är det du själv som orsakar att lusten dör.  Kanske har ni det inte så bra som ni tror?

Jag är själv nästan 50 år gammal och jag har märkt i mina egna långa relationer samt hos mina vänner att när förhållanden krisar av olika skäl så blir det extra stort fokus på sexlusten och sexlivet. Ungefär som att en dildo och lite porr skulle vara universallösningen på allt från hög amortering till övervikt.   Men så funkar det ju inte i verkligheten..  Jag har huvudvärk - ska vi ligga? Fan vad räntan har gått upp - ska vi ligga? Jag känner mig fet - ska vi ligga?  Fan vad det regnar - ska vi ligga? Jag har ingen lust - ska vi ligga?  .... ja du fattar.   

Bästa jag läst på länge 😄👍🏻
  • Anonym (M)

Du är konflikträdd, bekväm och osjälvständig verkar det som. Antagligen har du på känn att du inte hittar någon annan som vill ha dig, därför stannar du. Lite offerkofta. 
  • Anonym (St)
    Anonym (M) skrev 2024-03-08 12:49:24 följande:
    Du är konflikträdd, bekväm och osjälvständig verkar det som. Antagligen har du på känn att du inte hittar någon annan som vill ha dig, därför stannar du. Lite offerkofta. 
    Nja, jag är mycket självständig, inte bekväm, men något konflikträdd,,
  • Anonym (St)
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 13:20:20 följande:
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 13:20:20 följande:

Samt tämligen säker jag skulle träffa någon ny kvinna om det är vad som ligger framöver,,, men 
  • Anonym (Ännu en)

Du får väl fråga din fru om hon tycker du är otrogen om du har sex med någon annan. 

För det är väl det som är det viktiga, vad hon tycker, inte vad vi anonyma på nätet tycker.

• Anonym (Nej)
    NyfikenNicke skrev 2024-03-08 09:47:36 följande:
    Hon vill inte för du är hemma hela tiden.. Kvinnor gillar att titta på män som bygger hus och klipper gräset.. Du springer runt och klänger på henne hela tiden. 
    Knappast så
  • Fjäril kär

Om du nu hamnat i den sitsen att detta är ett problem för dig så får du väl vara man nog att stå för den åsikten inför din fru? 

Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex