• Anonym (St)

Otrogen? Frun säger nej till sex

vi är ett par som levt länge tillsammans, sakta men säkert har min fru släckt ner våran sexuella samvåra, Avvisanden av mina närmanden har för mig varit verkligt jobbigt, nu har vi väl då gott dom inget sex alls, vi har legat 1 gg senaste året, jag har försökt få igång henne med de medel jag har till förfogande vilket inte har hjälpt, och nu har jag börjat fundera över att söka sexuell närhet på annat håll, men detta ger mig moraliska dilemman, jag är ganska säker min fru inte skulle gå med på en öppen relation, och skulle hon ? komma? på mig om jag hade sex på annat kommer hon bli verkligt upprörd, men är jag otrogen om jag verkställer detta? Hur kan man vara  sexuellt otrogen mot någon som man inte har någon sexuell relation med? Äger min fru min sexualitet trots att hon tackar nej till den? det är på nivån att hon absolut inte vill kyssas, eller ligga,,,

• Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (....) skrev 2024-03-10 19:44:14 följande:

Tittar just på en dokumentär om Sisi - Elizabeth, kejsarinna av Österike-Ungern. Hon som var gift med kejsar Franz Joseph. När hon tyckte att hon hade gått igenom tillräckligt många graviditeter, och ville vara fri och resa och läsa och hålla på med konst och musik i stället - så skaffade hon själv en älskarinna åt sin make! En vacker skådespelerska. Så slapp hon tjat om sex!  // Glad

...det är egentligen synd att inte alla fruar kan vara så förstående.

Okej, du menar äta kakan och behålla den? Vilket bekvämt arrangemang om båda parter är nöjda och belåtna. 🙏

Emellertid byggde konstruktionen på a good deal mellan Sisi och Franz Joseph. Statusmässigt, finansiellt och med motsvarande benefits i två riktningar om filmen som speglade deras äktenskap landade rätt. Betingelserna är ej rakt av överförbara på Svensson liv är värt att tänka på. 
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (St) skrev 2024-03-11 15:02:15 följande:

Om jag sätter mig utanför min ? känslobubbla? av att känna mig avvisad pga inget sex, så kan jag tänka: va fan jag har ju knullat flera tusen gg med min fru, hur kan jag vara så känslostyrd så jag funderar på att sätt allt på spel ( våra släkten har flätats samman, vi har fler utflugna barn, släktena firar helgerna tillsammans, vi har sommarhus, bilar, båtar, företag , stor våning, mm) jag borde kunna stå över att känna mig så avisad när jag inte får ligga, o jag borde vara mer stoisk o stark o ha bättre koll på känslorna o inte börja fantisera om otrohetsaffärer eller uppbrott som man inte kan överblicka konsekvenserna av,, o om jag ser detta utifrån min frus perspektiv, om hon inte vill ha sex med mig ( hon verkar absolut vilja leva med mig, tror trygghet är viktigt) så borde hon kunna acceptera att jag knullar med någon annan kvinna, detta från hennes sida : nej till sex, o stor frustration o ilska vid förslag om sex utanför äktenskapet är att vara både ogenerös ologisk o mycket känslostyrd,,kanske borde hon inse det ologiska o acceptera att jag ligger utanför äktenskap,? Samtidigt hur svårt är det att ligga med någon?även om man inte är nyförälskad? Jag skulle kunna knulla med varannan kvinna jag möter på gatan. 

No wonder din kvinna i livet avstår attraktion och sex om du har den inställningen som du här ventilerar. Självklart känner hon med sin kvinnliga intuition av din påkopplade radar ställd mot andra kvinnor i offentliga rummet. Vem vill ligga med sin man som kåtar upp sig och icke selektivt vill ligga med varannan kvinna han möter på gatan?? 

Där har ni er elefant i rummet i ett nötskal. Din hustru har möjligen över tid blivit besviken på dina tentakler ute mot andra möjliga sexpartners. Hon känner sig inte utvald så som hon gjorde i begynnelsen av er parbildning. 

• Anonym (Lotta)

Jag tror att majoriteten av människor drömmer om, söker och finner kärleken och äventyren i ungdomen. 💕  Rädslor av alla de slag håller människorna tillbaka ja. Speciellt när vi blir lite äldre. Kul att läsa om Gretas (70) framåtanda och optimism. 

• Anonym (St)

lotta, du missar min poäng när jag skrev att jag kan ligga med varannan kvinna jag möter,, för att klargöra jag har inga tentakler ute, jag flörtar aldrig med någon kvinna överhuvudtaget, aldrig! Min poäng var: jag har varit tydlig mot min fru hur nedbrytande det är för mig att hon skrotat det sexuella i vår relation, o det skulle ju  vara så lätt för henne att få en mani hemmet som är på bra humör intresserad närvarande, hjälpsam, om hon bara bjöd in mig 1 gg var 14dag, men det är ett förhögt pris för henne, hon väljer herre att ha en man som är lite avvaktande,avstår från att uppvakta håller sig distansera, o då tänker jag: om det skulle vara det omvända, dvs jag har ingen sexlust, så skulle jag ändå bjuda till bara för att jag visste hon så gärna ville,,dvs, det är inte så stor grej för mig, det skall till en rätt oattraktiv kvinna för att jag skulle agera som min fru, men det kanske är vad hon tycker ,,?

• Anonym (C)
    Anonym (St) skrev 2024-03-12 00:03:10 följande:

lotta, du missar min poäng när jag skrev att jag kan ligga med varannan kvinna jag möter,, för att klargöra jag har inga tentakler ute, jag flörtar aldrig med någon kvinna överhuvudtaget, aldrig! Min poäng var: jag har varit tydlig mot min fru hur nedbrytande det är för mig att hon skrotat det sexuella i vår relation, o det skulle ju  vara så lätt för henne att få en mani hemmet som är på bra humör intresserad närvarande, hjälpsam, om hon bara bjöd in mig 1 gg var 14dag, men det är ett förhögt pris för henne, hon väljer herre att ha en man som är lite avvaktande,avstår från att uppvakta håller sig distansera, o då tänker jag: om det skulle vara det omvända, dvs jag har ingen sexlust, så skulle jag ändå bjuda till bara för att jag visste hon så gärna ville,,dvs, det är inte så stor grej för mig, det skall till en rätt oattraktiv kvinna för att jag skulle agera som min fru, men det kanske är vad hon tycker ,,?

Du har i förbigående nämnt att ni har andra problem i ert förhållande. Jag är övertygad om att det är där skon klämmer och tror som sagt att hon inte vill ligga eftersom hon tappat känslorna för dig. I det läget funkar det knappast att ha sex bara för att du vill det.
  • Anonym (Frun)

Jag är en av dom kvinnor som är gift sedan många år men inte legat med min man dom senaste åren. I mitt fall tröttnade jag på att han ville ha sex men i princip noll "närhet" i övrigt. Han visade noll intresse för mig i vardagen vare sig intellektuellt eller fysiskt, men tyckte att så fort lampan släcktes så skulle man vara intresserad av sex med honom. Jag påtalade det här för honom flera ggr, men istället för att förstå så sa han bara att det inte alls stämde. Idag är jag definitivt fortfarande intresserad av sex, men inte med honom.

• Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-12 00:03:10 följande:

Du missar fortfarande poängen att sexet är noll för din fru för att hon tappat känslorna för att ni har andra problem. Du kan inte förhandla om sex då det överhuvudtaget inte är problemet. Sexet har upphört pga orsak.

Jämför med alkohol... klassiker är att bjuda alkohol till nån som pga orsaaker bestämt sig för att sluta dricka , man bjuder, trugar, tjatar, förhandlar osv. "Kom igen , var inte så tråkig det är ju bara en öl"..   ja för dig är det bara en öl men för den som slutat kan det vara skillnaden på att trilla dit i missbruk,  må psykiskt dåligt igen,  må fysiskt dåligt etc... det är alltså inte ölen i sig som är problemet utan vad alkoholen skapar inom personen som dricker den. 

Samma med sex .  Du kan aldrig förhandla och erbjuda mer av det en person inte vill ha.  

Du har väl också saker i ditt liv du avstår av olika skäl och inte ser som förhandlingsbart?  Hur skulle det kännas att bli erbjuden det var 14:e dag ? Saker du vet att du inte ens skulle utföra ens under pistolhot hur gärna den andra än vill. Din fru kanske till och med har såna saker ni redan diskuterar/tjafsar om.? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Gaffel) skrev 2024-03-11 21:59:42 följande:
    Det där är fint, men om den personen som man vill älska inte vill ha ens kärlek, då? Då hjälper det inte att man själv "inte är rädd".
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (....) skrev 2024-03-12 09:25:29 följande:
    Det där är fint, men om den personen som man vill älska inte vill ha ens kärlek, då? Då hjälper det inte att man själv "inte är rädd".
    Då har du inget val än att gå vidare. Då handlar kanske rädslan om att stanna kvar och att inte våga gå vidare för att man hoppas på att kärleken ska komma om man bara stannar. 
    Men så funkar det ju inte. 
Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex