Anonym (St) skrev 2024-03-12 00:03:10 följande:
lotta, du missar min poäng när jag skrev att jag kan ligga med varannan kvinna jag möter,, för att klargöra jag har inga tentakler ute, jag flörtar aldrig med någon kvinna överhuvudtaget, aldrig! Min poäng var: jag har varit tydlig mot min fru hur nedbrytande det är för mig att hon skrotat det sexuella i vår relation, o det skulle ju vara så lätt för henne att få en mani hemmet som är på bra humör intresserad närvarande, hjälpsam, om hon bara bjöd in mig 1 gg var 14dag, men det är ett förhögt pris för henne, hon väljer herre att ha en man som är lite avvaktande,avstår från att uppvakta håller sig distansera, o då tänker jag: om det skulle vara det omvända, dvs jag har ingen sexlust, så skulle jag ändå bjuda till bara för att jag visste hon så gärna ville,,dvs, det är inte så stor grej för mig, det skall till en rätt oattraktiv kvinna för att jag skulle agera som min fru, men det kanske är vad hon tycker ,,?
Du missar fortfarande poängen att sexet är noll för din fru för att hon tappat känslorna för att ni har andra problem. Du kan inte förhandla om sex då det överhuvudtaget inte är problemet. Sexet har upphört pga orsak.
Jämför med alkohol... klassiker är att bjuda alkohol till nån som pga orsaaker bestämt sig för att sluta dricka , man bjuder, trugar, tjatar, förhandlar osv. "Kom igen , var inte så tråkig det är ju bara en öl".. ja för dig är det bara en öl men för den som slutat kan det vara skillnaden på att trilla dit i missbruk, må psykiskt dåligt igen, må fysiskt dåligt etc... det är alltså inte ölen i sig som är problemet utan vad alkoholen skapar inom personen som dricker den.
Samma med sex . Du kan aldrig förhandla och erbjuda mer av det en person inte vill ha.
Du har väl också saker i ditt liv du avstår av olika skäl och inte ser som förhandlingsbart? Hur skulle det kännas att bli erbjuden det var 14:e dag ? Saker du vet att du inte ens skulle utföra ens under pistolhot hur gärna den andra än vill. Din fru kanske till och med har såna saker ni redan diskuterar/tjafsar om.?