• Anonym (St)

Otrogen? Frun säger nej till sex

vi är ett par som levt länge tillsammans, sakta men säkert har min fru släckt ner våran sexuella samvåra, Avvisanden av mina närmanden har för mig varit verkligt jobbigt, nu har vi väl då gott dom inget sex alls, vi har legat 1 gg senaste året, jag har försökt få igång henne med de medel jag har till förfogande vilket inte har hjälpt, och nu har jag börjat fundera över att söka sexuell närhet på annat håll, men detta ger mig moraliska dilemman, jag är ganska säker min fru inte skulle gå med på en öppen relation, och skulle hon ? komma? på mig om jag hade sex på annat kommer hon bli verkligt upprörd, men är jag otrogen om jag verkställer detta? Hur kan man vara  sexuellt otrogen mot någon som man inte har någon sexuell relation med? Äger min fru min sexualitet trots att hon tackar nej till den? det är på nivån att hon absolut inte vill kyssas, eller ligga,,,

• Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex
  • Anonym (jehepp)
    Anonym (Ännu en) skrev 2024-03-08 13:31:43 följande:

Du får väl fråga din fru om hon tycker du är otrogen om du har sex med någon annan. 

För det är väl det som är det viktiga, vad hon tycker, inte vad vi anonyma på nätet tycker.

Själv tycker jag inte otrohet egentligen är så stor sak att hänga upp sig på, men är nog polyamorös själv. 

Dock skulle jag säga till frun typ

- sex och kyssar är viktigt för mig och jag vill INTE leva utan.

- Du verkar kunna leva utan? 

_ detta lämnar tre alternativ;

1- Att vi tillsammans löser situationen så du hittar din lust igen
    2- Att vi skiljs åt, eftersom vi vill leva olika slags liv
    3- Att vi separear vårt förhållande från sex helt, = har ett öppet förhållande.

Alternativ 4 = att du får leva som du vill medans jag får lida, tycker jag inte är ett alternativ längre. Jag orkar inte. Välj 1, 2 , eller 3.  
  • Anonym (Jasmine)
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 09:06:18 följande:

Jo jag menar : eftersom vi i princip inte har en sexuellrelation, så är jag verkligen ? otrogen? då hon ju faktiskt sedan länge har avslutat den? Vi lever som några gamla lite halvirriterade vänner eller gamla arbetskompisar,,egentligen har jag inga planer på att ha sex utanför, det är nog mest som jag fantiserar, kanske för att lätta på frustrationen något,,ett sätt att se en öppning,,att jag inte lämnat beror väl på allt det vanliga, bostad, sommarhus, barn ( utflugna) känsla att man sviker,, osv

Jag skulle kunna vara din fru. Vi har det bra på alla övriga plan, men jag är inte särskilt sugen på att ha sex. Med min man iaf. Jag har sexlust, men jag känner som du skriver att vi blivit som ett gammalt syskonpar. Jag saknar attraktion, pirr, ja helt enkelt att känna mig tänd och sugen på sex med honom. Det kostar mer än det ger mig.

Till skillnad från er så är jag inte heller nöjd med situationen. Nu har vi ändå en viss intimitet och lite mer sex än ni. Man får värdera vad som är viktigast. Jag har kommit fram till att mycket annat är så bra och jag har också ett hopp om att vi kan hitta tillbaka till en acceptabel nivå. Vad min man tycker vet jag inte riktigt, vårt stora problem ligger i att kommunicera kring detta och jag har tröttnat på att alltid dra i frågan. Nu är ju jag som sagt inte heller nöjd, men fn löser jag mina behov på egen hand och jag tror egentligen att han lider mer. Men vill inte prata om det eller göra något åt det (eller förmår inte). Så vi får se vad som händer framåt.

Vad jag vill komma till är att när det blivit så där kan det förstås bero på stress, småbarn, klimakterie eller andra medicinska skäl. Men i er ålder tror jag att det oftast beror på att  man helt enkelt tappat attraktion och inte tänder på sin partner längre. Man har haft fokus på familjelivet och tappat bort varandra. Tror även det rent biologiskt är svårt att bibehålla attraktion efter många år. En jobbig sanning som man inte vill ta i och därför undviker man frågan och är istället missnöjd. Sen beror det mycket på vilka krav man har och det är olika från person till person. Min man är mer "nöjd" av naturen än vad jag är.

Sen är ju ens liv är så sammanflätade så det är inte enkelt att dela på sig även om barnen är utflugna.

Jag uppfattar inte hur mycket ni pratat om detta. Jag tror ni behöver göra det. Öppna er, var ärliga och sårbara. Om annat är bra, kan ni kompromissa när det gäller sex? Kan ni ta professionell hjälp? Vet hon själv vad hon vill och behöver? Vill hon leva så här resten av livet?

Kanske kommer ni fram till att ni båda skulle bli lyckligare på varsitt håll. Hur smärtsamt och jobbigt det än är. Man har ju bara ett liv.

• Anonym (Ännu en)
    Anonym (jehepp) skrev 2024-03-08 13:46:55 följande:
    Själv tycker jag inte otrohet egentligen är så stor sak att hänga upp sig på, men är nog polyamorös själv. 

Dock skulle jag säga till frun typ

- sex och kyssar är viktigt för mig och jag vill INTE leva utan.

- Du verkar kunna leva utan? 

_ detta lämnar tre alternativ;

1- Att vi tillsammans löser situationen så du hittar din lust igen
    2- Att vi skiljs åt, eftersom vi vill leva olika slags liv
    3- Att vi separear vårt förhållande från sex helt, = har ett öppet förhållande.

Alternativ 4 = att du får leva som du vill medans jag får lida, tycker jag inte är ett alternativ längre. Jag orkar inte. Välj 1, 2 , eller 3.  
    Säg det då till din fru
  • Anonym (Älskarinnan)

Skaffa en älskarinna. Victoria Milan är hemsida för människor som söker älskare/älskarinnor. Det är en hemsida för de som har partner men vill vara otrogna. 
    Så länge du är försiktig och diskret kommer det gå bra.

• Hjelm
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 09:06:18 följande:

Jo jag menar : eftersom vi i princip inte har en sexuellrelation, så är jag verkligen ? otrogen? då hon ju faktiskt sedan länge har avslutat den? 

Tror du verkligen på det själv?
  • Anonym (Najs_fwb)

Har samma situation som TS och försökt i flera år att prata och få igång frugan. Men hon säger sig inte har något behov av sex el närhet längre. 
    Kan tilläggas att jag är vältränad, ser bra ut, trevlig, tar ansvar hemma etc, vad kan man göra mer??
    Så valet jag har är skilsmässa el att ha en kk, jag valde det senare tillsvidare, bästa sexet på länge?.. Celibat är inget jag mår bra av.
    Lycka till!

• Anonym (....)

Nej egentligen tycker jag inte att du är otrogen. Jag har alltid tyckt att de där kvinnorna är märkliga, som inte vill ha sex med sin man, ibland sedan flera år - men ändå blir chockade över att mannen förr eller senare skaffat det någon annanstans. De borde ha sett det komma, tycker man. 

Sedan är det en annan sak hur det ska fungera i verkligheten. Få kvinnor accepterar att vara älskarinnor i längden, känslor uppstår, kvinnan kan börja tjata om att du ska skilja dig och gifta om dig med henne, kanske skaffa ett barn till också om hon är ung nog för det... Och vill du inte kan hon bli förbannad, hota att berätta för din fru, ställa till det för dig på andra sätt... tänk stalking, konstiga brev och telefonsamtal, hemfridsbrott...

Män och kvinnor är ju olika när det gäller detta, vare sig det handlar om genetik eller uppfostran eller en kombination av båda. Det är lätt för en kvinna som bara träffar en man för sex, att börja känna att hon ses som en slampa, blir utnyttjad, inte duger att visa upp för släkten och kollegorna... oavsett vilket "avtal" ni har från början. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (Najs_fwb) skrev 2024-03-08 16:52:20 följande:

Har samma situation som TS och försökt i flera år att prata och få igång frugan. Men hon säger sig inte har något behov av sex el närhet längre. 
    Kan tilläggas att jag är vältränad, ser bra ut, trevlig, tar ansvar hemma etc, vad kan man göra mer??
    Så valet jag har är skilsmässa el att ha en kk, jag valde det senare tillsvidare, bästa sexet på länge?.. Celibat är inget jag mår bra av.
    Lycka till!

Få igång, en bil?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Najs_fwb) skrev 2024-03-08 16:52:20 följande:

Lycka till!

Oärlighet mot den man påstår sig älska, vilket svek
  • Anonym (Sexglad)
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-08 17:42:23 följande:
    Oärlighet mot den man påstår sig älska, vilket svek
    Vissa av oss är för mångsidiga för att kastas bort på hälleberget.
    Min älskare är moraliskt upprörd över min mans tråkiga approach till sex, när han skulle kunna "få allt".
Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex