• Anonym (St)

Otrogen? Frun säger nej till sex

vi är ett par som levt länge tillsammans, sakta men säkert har min fru släckt ner våran sexuella samvåra, Avvisanden av mina närmanden har för mig varit verkligt jobbigt, nu har vi väl då gott dom inget sex alls, vi har legat 1 gg senaste året, jag har försökt få igång henne med de medel jag har till förfogande vilket inte har hjälpt, och nu har jag börjat fundera över att söka sexuell närhet på annat håll, men detta ger mig moraliska dilemman, jag är ganska säker min fru inte skulle gå med på en öppen relation, och skulle hon ? komma? på mig om jag hade sex på annat kommer hon bli verkligt upprörd, men är jag otrogen om jag verkställer detta? Hur kan man vara  sexuellt otrogen mot någon som man inte har någon sexuell relation med? Äger min fru min sexualitet trots att hon tackar nej till den? det är på nivån att hon absolut inte vill kyssas, eller ligga,,,

• Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex
  • Anonym (....)
    Anonym (Gaffel) skrev 2024-03-12 09:36:04 följande:
    Då har du inget val än att gå vidare. Då handlar kanske rädslan om att stanna kvar och att inte våga gå vidare för att man hoppas på att kärleken ska komma om man bara stannar. 
    Men så funkar det ju inte. 
    Nej. Jag har aldrig varit tillsammans med den man jag älskar. Gråter
  • Anonym (St)

Jo självklart är hon missnöjd med saker i vårt liv, o
    jag har distanserat mig från henne, vilket såklart gör saken värre, hela situationen har gått i baklås, o problemet är självförstärkande, när jag distanserar mig så är det lättare för mig att orka med sexbristen, om jag försöker närma mig henne kickar lusten igång vilket ger att jag mår sämre, eftersom då känslan av att bli avvisad stärks, samtidigt så kommer jag längre från henne om jag håller en distans till henne, vilket troligen än mer minskar hennes lust,, om det ska bli rätsida på detta måste troligen bägge verkligen på allvar göra ett seriöst försök, de måste liksom vara en kugghjuls princip,, jag klarar omöjligen att bli den perfekta maken som uppvaktar, är intresserad, lyhörd, samtidigt som det är 100% sex nejtack,, jag har fan inte den mentala styrkan, när jag föreslår att vi bägge måste engagera oss,o hon inser att däri ligger önskan från mig om sex, säger hon bara att han inte har lust,, jsg fattar ju att detta är kört,,, hon tycker inte jag är het längre,, kanske har hon aldrig gjort det, hon tyckte nog mest jag var ett bra ämne till barnafar,,,

• Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-12 11:26:15 följande:

Jo självklart är hon missnöjd med saker i vårt liv, o
    jag har distanserat mig från henne, vilket såklart gör saken värre, hela situationen har gått i baklås, o problemet är självförstärkande, när jag distanserar mig så är det lättare för mig att orka med sexbristen, om jag försöker närma mig henne kickar lusten igång vilket ger att jag mår sämre, eftersom då känslan av att bli avvisad stärks, samtidigt så kommer jag längre från henne om jag håller en distans till henne, vilket troligen än mer minskar hennes lust,, om det ska bli rätsida på detta måste troligen bägge verkligen på allvar göra ett seriöst försök, de måste liksom vara en kugghjuls princip,, jag klarar omöjligen att bli den perfekta maken som uppvaktar, är intresserad, lyhörd, samtidigt som det är 100% sex nejtack,, jag har fan inte den mentala styrkan, när jag föreslår att vi bägge måste engagera oss,o hon inser att däri ligger önskan från mig om sex, säger hon bara att han inte har lust,, jsg fattar ju att detta är kört,,, hon tycker inte jag är het längre,, kanske har hon aldrig gjort det, hon tyckte nog mest jag var ett bra ämne till barnafar,,,

Då kanske ni båda ska lägga fokus på att begrunda om detta verkligen är schysst, ärligt och riktigt för er båda att leva så här? Ni lever ju båda två i en lögn och en charad. Hon är ju definitivt inte ärlig mot dig med vad hon egentligen tycker och tänker - DET är ju verkligen något att fundera över och är fan så mycket allvarligare än bristen på sex. 
    Att ni överhuvudtaget inte verkar kunna kommunicera om djupare saker är ju viktigt att fundera över. Jag tror inte heller att hon är lycklig . Tvärtom är hon definitivt lika olycklig och frustrerad över situationen som dig kanske dessutom slåss med skuldkänslor över att hon inte klarar av att vara ärlig mot dig. 
    Ni lever i ett högst osunt förhållande och det är väl det ni borde diskutera i rådgivning.  Ska ni verkligen fortsätta så här ? Det finns ju ingen kärlek i hur ni beter er mot varandra på det djupare planet. En vardaglig syskonkärlek möjligen men den kan inte hålla ihop ett äktenskap. 
    Kanske din fru också går i tankarna om skilsmässa och längtar efter närhet och kärlek precis som du? Det är ju trots allt ett grundläggande behov hos oss alla. Att hon inte vill ha det från dig betyder ju inte att hon är känslokall eller inte har behov.  Självklart vill hon också få allt det . Men inte med dig...

Hursomhelst börjar ju fasaden krackelera och rämna och det behöver ni båda ta ansvar för och ta konsekvenserna av.  Hon kommer inte undan det. Inte du heller. 

• Anonym (St)

Ja jag tar för givet hon skulle blomma ut o få tillbaka sin lust om vi går skilda vägar o hon träffar en ny man,,

• Anonym (On point)

Man kan aldrig ta någonting förgivet, speciellt när det gäller relationer. 

• Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-12 12:30:09 följande:

Ja jag tar för givet hon skulle blomma ut o få tillbaka sin lust om vi går skilda vägar o hon träffar en ny man,,

Då skulle jag lägga ner alla tankar på sex och istället lägga fokus på att faktiskt börja inse att det inte finns andra alternativ än skilsmässa och att det är den frågan som borde diskuteras.  Att leva i en lögn gör ingen av er lycklig och allt ni har rent praktiskt kan ni få på varsitt håll ganska fort. Det finns inget kvar att klamra sig fast vid. 
    Varför vill du ha någon som så uppenbarligen inte vill ha dig överhuvudtaget?  Vad har hon som ingen annan kan ge? Du krälar i stoftet och det gör allt bara ännu värre. 
  • Anonym (realism)
    Anonym (St) skrev 2024-03-07 11:42:55 följande:
    Otrogen? Frun säger nej till sex

vi är ett par som levt länge tillsammans, sakta men säkert har min fru släckt ner våran sexuella samvåra, Avvisanden av mina närmanden har för mig varit verkligt jobbigt, nu har vi väl då gott dom inget sex alls, vi har legat 1 gg senaste året, jag har försökt få igång henne med de medel jag har till förfogande vilket inte har hjälpt, och nu har jag börjat fundera över att söka sexuell närhet på annat håll, men detta ger mig moraliska dilemman, jag är ganska säker min fru inte skulle gå med på en öppen relation, och skulle hon ? komma? på mig om jag hade sex på annat kommer hon bli verkligt upprörd, men är jag otrogen om jag verkställer detta? Hur kan man vara  sexuellt otrogen mot någon som man inte har någon sexuell relation med? Äger min fru min sexualitet trots att hon tackar nej till den? det är på nivån att hon absolut inte vill kyssas, eller ligga,,,

Men gösses vilka konstiga frågor du ställer.

Otrohet har inte ett dugg med hur bra relationen mår att göra, otrohet =  lögner. Går du bakom ryggen på din partner, ljuger, smusslar och manipulerar så ÄR du otrogen. Den enda gången du kan hävda att det inte är otrohet är om du gör det med din partners vetskap och tillåtelse. Sen om det är berättigat eller ej är en helt annan fråga.

Att hon kan komma på dig är väl oxå ganska självklart? Hur kan det ens vara en fråga? Det säger väl sig självt att den risken ALLTID finns?

Varför börja du prata om ägarskap öht? Gör du likadant när du och någon annan inte är överens om något? Om du vill äta pizza till lunch och kollegan vill äta sushi, börjar du babbla om ägarskap över matlust då? Fattar du inte själv hur barnsligt det är att öht börja babbla om ägarskap när andra inte vill samma saker som du vill?

Jag fattar att din situation är jobbig, jag fattar att det känns orättvist att din fru inte vill ligga med dig men försök skilja på fantasier och verklighet. Ska du vara otrogen så är det bra om du förstå vad du ger dig in i på riktigt och inte med hjälp av en massa självlögner och rationaliseringar som inte kommer vara värda ett piss om/när det kommer fram.
  • Anonym (On point)

Tror nog att TS är införståddmed vad otrohet innebär. Därför har han inte varit otrogen. Han lever inte i en fantasivärld utan tår med båda fötterna på jorden.

Han vet att han riskerar sitt äktenskap men vill inte leva som en munk. 

Vad är alternativen?

Ta ut skilsmässa, och skylla på hustruns ovilja till sex

Prata med hustrun och säga att om de inte har sex så är äktenskapet dött och en skilsmässa  ör oundviklig

Söka sex på annat håll och hoppas att hustrun inte har något emot detta.

Eftersom han inte vill skada hustrun befinner han sig i ett dilemma. Vad och hur han än gör så blir det resultatet.  
  • Anonym (C)
    Anonym (On point) skrev 2024-03-12 23:26:59 följande:

Tror nog att TS är införståddmed vad otrohet innebär. Därför har han inte varit otrogen. Han lever inte i en fantasivärld utan tår med båda fötterna på jorden.

Han vet att han riskerar sitt äktenskap men vill inte leva som en munk. 

Vad är alternativen?

Ta ut skilsmässa, och skylla på hustruns ovilja till sex

Prata med hustrun och säga att om de inte har sex så är äktenskapet dött och en skilsmässa  ör oundviklig

Söka sex på annat håll och hoppas att hustrun inte har något emot detta.

Eftersom han inte vill skada hustrun befinner han sig i ett dilemma. Vad och hur han än gör så blir det resultatet.  
    Eftersom det framgår att detta par har fler problem än bara sexlivet och kämpat med dem väldigt länge utan att lyckas lösa dem förstår jag inte varför skilsmässa inte skulle vara ett alternativ. Ts har dessutom skrivit att deras barn är stora, vilket borde vara en underlättande faktor.
  • Core

Två enkla val. Det är värt det, trots bristen på intimitet. Eller så är det inte värt det, du lämnar. 

Jag förstår din frustration, men bara en sopa tar den feges väg, har svårt för ryggradslösa människor. 

Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex