• Anonym (St)

Otrogen? Frun säger nej till sex

vi är ett par som levt länge tillsammans, sakta men säkert har min fru släckt ner våran sexuella samvåra, Avvisanden av mina närmanden har för mig varit verkligt jobbigt, nu har vi väl då gott dom inget sex alls, vi har legat 1 gg senaste året, jag har försökt få igång henne med de medel jag har till förfogande vilket inte har hjälpt, och nu har jag börjat fundera över att söka sexuell närhet på annat håll, men detta ger mig moraliska dilemman, jag är ganska säker min fru inte skulle gå med på en öppen relation, och skulle hon ? komma? på mig om jag hade sex på annat kommer hon bli verkligt upprörd, men är jag otrogen om jag verkställer detta? Hur kan man vara  sexuellt otrogen mot någon som man inte har någon sexuell relation med? Äger min fru min sexualitet trots att hon tackar nej till den? det är på nivån att hon absolut inte vill kyssas, eller ligga,,,

• Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 19:55:52 följande:

Jag har åtminstånde 2 kvinnor som tydligt varslat om att de vill träffas på grunder än att ta en fika,, jag har dock inte agerat på detta,, mitt problem är ju egentligen att den kvinnan jag lever med är den jag älskat mest av samtliga kvinnor jag träffat,, och jag vill inte egentligen lämna henne,,vi har byggt upp en familj med bostad , sommarhus, bägge är företagare,,våran släkten umgås,, osv osv, ja om jag kliver av så är stora personliga som sätts i spel,, o i andra vågskålen ligger att hon klivit ur sexet i vår relation,, jag bär därför hela tiden vi ses på en känsla av att vara avvisad, vilket jag ju också är, sårande är att hon absolut inte vill kyssas, vilket ger mig dn sorglig känsla att hon känner vämjelse vid tanken på att kyssas med mig,,jag är inte en oattraktiv man, jag har haft många relationer med kvinnor några längre samt mängder av korta,,jag känner ingen rädsla att bli ensam om jag kliver ur relationen, men jag sätter högt att vara pålitlig och att försöka bidra till känsla stt tryghhet och stabilitet i familjen, därför kommer jag bli drabbad av känslor av svek om jag lämnar henne

Men äsch sluta var en dramaqueen.  

Du kan utan problem skilja dig av vilken anledning som helst, du har däremot varken anledning eller  skyldighet att gnugga in det i hennes ansikte att du inte får sex.  Och självklart skiljer du dig med samvetet rent och gör det alltså innan du drar ner byxorna. 

Behöver du en anledning så säg bara att ni vuxit åt varsitt håll , känslorna har svalnat  etc etc... det är inga konstigheter efter ett långt äktenskap. Sånt händer folk hela tiden,  ni har kanske till och med nära vänner omkring er som skilt sig av till synes ingen orsak och det kan handla om sex i deras fall... 

Det du bör vara medveten om är att du i detta läge är allt mer mottaglig för andra kvinnors intresse och innan du vet ordet av så har du kärat ner dig i nån annan och efter ett glas vin har du brallorna nere.. DÅ min vän har du problem du inte ens kan drömma om... så samla ihop dig nu och skilj dig. Helst igår. 
  • Tilolo
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-08 19:28:16 följande:
    Så fint och klokt skrivet
    Tack 😊
  • Anonym (Tänk såhär...)
    Anonym (....) skrev 2024-03-08 19:40:53 följande:
    Vad vet du om det..? Det finns hundratals olika orsaker till att en kvinna inte längre vill ha sex med sin man, som inte har med mannens grad av attraktivitet att göra. T.ex. hormonförändringar i samband med graviditet/förlossning/amning eller klimakterium. Eller att hon kärat ner sig i någon annan (som inte behöver vara någon hon har en relation med i verkligheten). Eller att hon är utarbetad, stressad, trött, har sömnsvårigheter... 
    De män jag känner till som vänstrar har ett sexliv med sina fruar. Män i sexlösa relationer funderar på att vänstra men lyckas inte när de försöker eller köper sex. Genomgående. 

Vänstrande män låg runt ordentligt som ungkarlar, män i sexlösa relationer har knappt någon erfarenhet av sex utanför en relation alls. 

Tydligt 2 olika typer av män med helt olika förutsättningar/spelregler. Sexlösa äktenskaps- killen kan bara få sex i en ny relation. (Ok finns ett sätt, men det är ännu värre, öppna relationen, bli cuck, tolerera att frun ligger runt och få sympatisex av henne.)
  • Anonym (St)

Jag har bestämt hur jag ska göra, jag vill ha kvar det jag har nu, med min fru, men jag måste få knulla ibland, jag ska ta och besöka den ena kvinnan som givit inviter o se vad det ger, självklart är det ett svek, men jag ser det som den bästa lösningen,, 

• Anonym (Ännu en)
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 08:02:10 följande:

Jag har bestämt hur jag ska göra, jag vill ha kvar det jag har nu, med min fru, men jag måste få knulla ibland, jag ska ta och besöka den ena kvinnan som givit inviter o se vad det ger, självklart är det ett svek, men jag ser det som den bästa lösningen,, 

Vad säger din fru när du berättar om din plan?
  • Anonym (....)
    Anonym (Tänk såhär...) skrev 2024-03-09 07:53:59 följande:
    De män jag känner till som vänstrar har ett sexliv med sina fruar. Män i sexlösa relationer funderar på att vänstra men lyckas inte när de försöker eller köper sex. Genomgående. 

Vänstrande män låg runt ordentligt som ungkarlar, män i sexlösa relationer har knappt någon erfarenhet av sex utanför en relation alls. 

Tydligt 2 olika typer av män med helt olika förutsättningar/spelregler. Sexlösa äktenskaps- killen kan bara få sex i en ny relation. (Ok finns ett sätt, men det är ännu värre, öppna relationen, bli cuck, tolerera att frun ligger runt och få sympatisex av henne.)
    Detta är för det första inte sant, och för det andra - hur skulle du kunna veta att detta gäller alla de män som du syftar på? Om de är dina vänner eller arbetskamrater t.ex., så tvivlar jag på att de är så indiskreta att de redogör för sitt mest intima liv för dig. Och OM de gör det, så är det ett stort svek emot deras fruar/kvinnliga partners. Det som händer eller inte händer i den äkta sängen är privat inom paret. Måste man prata om det, så får man göra det anonymt på nätet, eller med någon terapeut som har tystnadsplikt.
  • Anonym (St)

Jag avstår att berätta om min plan att få ligga utom äktenskapet,,hon lär inte bli förtjust om jag berättar,, hon vill inte ligga med mig, o hon lär inte stå ut med att jag ligger med annan kvinna,,,hon har mig i sin makt,,,

• Tilolo
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 09:35:45 följande:

Jag avstår att berätta om min plan att få ligga utom äktenskapet,,hon lär inte bli förtjust om jag berättar,, hon vill inte ligga med mig, o hon lär inte stå ut med att jag ligger med annan kvinna,,,hon har mig i sin makt,,,

Den enda som har dig i sin makt, är du själv. För att du vägrar lämna ett förhållande som du inte får någonting av.
  • Anonym (....)
    Tilolo skrev 2024-03-09 09:43:37 följande:
    Den enda som har dig i sin makt, är du själv. För att du vägrar lämna ett förhållande som du inte får någonting av.
    Fast nu vet vi ju inte om det skulle vara "snällare" mot frun. Många kvinnor som varit gifta länge är curlade, när de blir ensamma klarar de sig inte själva. Varken att tjäna tillräckligt med pengar för sitt uppehälle, att sköta sin ekonomi, eller att sköta praktiska saker i bostaden och livet i allmänhet som måste fixas. De saknar körkort och bil. De vet inte hur man tar reda på saker. De kan inte hantera en dator, eller inte mer än det mest grundläggande. De klarar inte av att vara ensamma...

För vissa blir det bara ett nyttigt uppvaknande när de behöver lära sig detta, men andra kollapsar och hamnar på psyket.
  • Grindleguts
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 09:35:45 följande:

Tycker det är oärligt både mot dig själv och frun. Du skapar skuldkänslor för dig själv och skuldkänslor och agg hos hustrun. Bästa vore att lägga korten på bordet och ta ett uppriktigt snack;

"Detta med inget/mycket lite sex/närhet gör mig bitter och jag står inte ut. Jag vill inte fortsätta känna mig olycklig och vill nå en lösning. Eftersom du (frun) inte vill ha det, tänker jag söka det på annat håll. Vårt förhållande annars är något jag värdesätter och stannar gärna kvar. Hur ställer du dig till detta?"

Sen får du jobba därifrån om det blir öppet förhållande, otrohet eller skilsmässa. Men ta ett uppriktigt snack innan du börjar vänstra.
Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex