Anonym (St) skrev 2024-03-08 19:55:52 följande:
Jag har åtminstånde 2 kvinnor som tydligt varslat om att de vill träffas på grunder än att ta en fika,, jag har dock inte agerat på detta,, mitt problem är ju egentligen att den kvinnan jag lever med är den jag älskat mest av samtliga kvinnor jag träffat,, och jag vill inte egentligen lämna henne,,vi har byggt upp en familj med bostad , sommarhus, bägge är företagare,,våran släkten umgås,, osv osv, ja om jag kliver av så är stora personliga som sätts i spel,, o i andra vågskålen ligger att hon klivit ur sexet i vår relation,, jag bär därför hela tiden vi ses på en känsla av att vara avvisad, vilket jag ju också är, sårande är att hon absolut inte vill kyssas, vilket ger mig dn sorglig känsla att hon känner vämjelse vid tanken på att kyssas med mig,,jag är inte en oattraktiv man, jag har haft många relationer med kvinnor några längre samt mängder av korta,,jag känner ingen rädsla att bli ensam om jag kliver ur relationen, men jag sätter högt att vara pålitlig och att försöka bidra till känsla stt tryghhet och stabilitet i familjen, därför kommer jag bli drabbad av känslor av svek om jag lämnar henne
Men äsch sluta var en dramaqueen.
Du kan utan problem skilja dig av vilken anledning som helst, du har däremot varken anledning eller skyldighet att gnugga in det i hennes ansikte att du inte får sex. Och självklart skiljer du dig med samvetet rent och gör det alltså innan du drar ner byxorna.
Behöver du en anledning så säg bara att ni vuxit åt varsitt håll , känslorna har svalnat etc etc... det är inga konstigheter efter ett långt äktenskap. Sånt händer folk hela tiden, ni har kanske till och med nära vänner omkring er som skilt sig av till synes ingen orsak och det kan handla om sex i deras fall...
Det du bör vara medveten om är att du i detta läge är allt mer mottaglig för andra kvinnors intresse och innan du vet ordet av så har du kärat ner dig i nån annan och efter ett glas vin har du brallorna nere.. DÅ min vän har du problem du inte ens kan drömma om... så samla ihop dig nu och skilj dig. Helst igår.