• Tilolo

Otrogen? Frun säger nej till sex

Man har ett ansvar mot alla personer man instiftat partnerskap med, såväl även sexuell kontakt. Om man inte längre är intresserad så bör den andra personen få veta det så att den slipper gå under falska förhoppningar.

Kanske känner hon, liksom dig, att illusionen har krackelerat av vilka ni var från början, men fortsätter att hålla ihop för trygghetens skull för att ingen vågar ta tag i sakfrågan för att det innebär alldeles för mycket smärta och ovisshet. Men i själva verket känner ni redan nu denna smärta och ovisshet som du och kanske hon tror ska lösas genom att ha något vid sidan av tills ni tror att ni bägge har kommit på fötter. 
    Det är inte bara ett svek mot ens partner utan även mot den person man har tillfällig sexuell kontakt med. 

Önskar dig all kraft! 🙂
  • Tilolo
    Anonym (Nej) skrev 2024-03-08 19:28:16 följande:
    Så fint och klokt skrivet
    Tack 😊
  • Tilolo
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 09:35:45 följande:

Jag avstår att berätta om min plan att få ligga utom äktenskapet,,hon lär inte bli förtjust om jag berättar,, hon vill inte ligga med mig, o hon lär inte stå ut med att jag ligger med annan kvinna,,,hon har mig i sin makt,,,

Den enda som har dig i sin makt, är du själv. För att du vägrar lämna ett förhållande som du inte får någonting av.
  • Tilolo
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 12:20:56 följande:

Problemet är att det inte finns någon bra lösning, hur jag än vänder o vrider på allt så blir det inte som jag vill ha det,, jag vill ju egentligen leva med min fru, vara henne trogen o ha en för bägge tillfredställande relation,, hon har släckt ner sexet o det är helvetes frustrerande för mig, jag har försökt med alla metoder jag har tillbuds att få rätsida på detta, tyvärr har allt bara blivit värre med åren, det är ett själgående självförstärkande mönster, typ: hon vill avisar, jag blir frustrerad, o ligger på, hon avisar än mer, tillslut inser jag att jag bara kan distansera mig från henne, eftersom jag alltid känner mig avvisad så bär jag med mig den känslan hela tiden vi ses, o när jag distanserar mig från henne, så minskar hennes lust än mer, osv osv, till detta vi har nu, typ inget sex, hon verkar inte se detta som ett problem annat än att problemet är jag blir? knepig?, jag har tagit upp detta många gg men samtalen blir inte bra,hon känner sig anklagad o går i försvar o jag ja jag är kanske anklagande, jag vet inte, vi varit hos flera teurapefter o försökt rota idet,  men inget hjälper, svaren jag får från henne är de vanliga: trött, huvudvärk, inte i dag tack, måste sova, känns inte som vi är vänner, för mycket problem osv osv,, detta har pågått under 15 år

Okej, tack för klargörande! 🙏🙂

Förstår jag det rätt då att hon först visat vilja till att ha sex för att sen precis innan det varit dags, avvisat dig?

Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex