Anonym (St) skrev 2024-03-09 12:20:56 följande:
Problemet är att det inte finns någon bra lösning, hur jag än vänder o vrider på allt så blir det inte som jag vill ha det,, jag vill ju egentligen leva med min fru, vara henne trogen o ha en för bägge tillfredställande relation,, hon har släckt ner sexet o det är helvetes frustrerande för mig, jag har försökt med alla metoder jag har tillbuds att få rätsida på detta, tyvärr har allt bara blivit värre med åren, det är ett själgående självförstärkande mönster, typ: hon vill avisar, jag blir frustrerad, o ligger på, hon avisar än mer, tillslut inser jag att jag bara kan distansera mig från henne, eftersom jag alltid känner mig avvisad så bär jag med mig den känslan hela tiden vi ses, o när jag distanserar mig från henne, så minskar hennes lust än mer, osv osv, till detta vi har nu, typ inget sex, hon verkar inte se detta som ett problem annat än att problemet är jag blir? knepig?, jag har tagit upp detta många gg men samtalen blir inte bra,hon känner sig anklagad o går i försvar o jag ja jag är kanske anklagande, jag vet inte, vi varit hos flera teurapefter o försökt rota idet, men inget hjälper, svaren jag får från henne är de vanliga: trött, huvudvärk, inte i dag tack, måste sova, känns inte som vi är vänner, för mycket problem osv osv,, detta har pågått under 15 år
Jag tror inte du är typen som är otrogen. Jag utgår från att du mest reagera naturligt på en onaturlig situation som du inte hittar en bra lösning på.
Att du funderar visar att du har en moralisk kompass och insikt om att du inte är nöjd med dealen?
Men du sitter inte i sjön heller och du har möjlighet att göra övervägda beslut som gynnar både dig, din fru och era relationer runtomkring.
Läser man det du skriver så önskar du en relation med närhet, samhörighet, där sex inte omges av komplicerade spel runtomkring.
Helt ärligt så är det rätt lite du önskar. Jag tycker du ska tänka ännu större!
Det är faktiskt så att från den stund du slutar investera din tid och engagemang i en person som inte investerar i dig så kommer det hända saker i ditt liv som för dig framåt. Du är värd med än så här. Lita på mig i denna sak.
Börja investera i dig själv från och med idag. Sluta fråga frugan. Säg till dig själv. Nu är det jag som går I första hand. Vänta med otroheten ett tag.
Först ska vi göra lite andra justeringar.
Detta ska du göra under två månader. Du kanske behöver säga till din fru att du kommit till en kris i livet. Du inser att du har saker på din lista du inte kommit i mål med. Men du kommer behöva lösa detta ensam. Säg att du behöver tid för att jobba med dig själv. Tänk dig den minen!
Gå till frisören och klipp en uppdatetad frisyr
Inhandla tre uppsättningar kläder som lyfte fram dig med klass
Träna minst en gång i veckan
Ta hand om ditt utseende och kropp
Sov ordentligt
Städa undan allt skräp du har runtomkring dig
Ring dina vänner och boka upp en helg med grabbarna.
Planera ert semestermål du väntat med
Se till att den bil du har är ren snygg. Byt om nödvändig till en modell som visar klass.
Gå till biblioteket låna böcker du vill läsa
Gå på meditation
Listan är så klart bara förslag. Fyll på med fler saker. Vänta inte agera redan idag.
Nästa steg är när du kommit framåt så kommer du se på dig själv med nya ögon. Du kommer se att det du tidigare trodde inte stämmer.
Du är attraktiv. Du har klass. Du levererar.
I den här stunden frågar du dig själv. Har jag rätt människor runtomkring mig?
När du har svaret på den så gör det du behöver göra. Men gör det med stil.
Du har redan flyttat fokus från att försöka få något som du inte får till att ge dig själv det som du strävar efter. Sex kommer aldrig mer vara ett problem. Du kommer vara så jävla nöjd med dig själv att alla runtomkring ser det.
Du klarar detta!