Inlägg från: Anonym (Gaffel) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gaffel)

Otrogen? Frun säger nej till sex

Skulle råda dig i att ta tid för reflektion och självinsikt innan du gör något du ångrar. 

Hur är er relation egentligen,  handen på hjärtat?  Att sexlusten dör ut är bara ett symtom på något annat problem.  Det kan vara din fru som är i klimakteriet,  kanske hon behöver ta itu med det?  Kanske är det du själv som orsakar att lusten dör.  Kanske har ni det inte så bra som ni tror?

Jag är själv nästan 50 år gammal och jag har märkt i mina egna långa relationer samt hos mina vänner att när förhållanden krisar av olika skäl så blir det extra stort fokus på sexlusten och sexlivet. Ungefär som att en dildo och lite porr skulle vara universallösningen på allt från hög amortering till övervikt.   Men så funkar det ju inte i verkligheten..  Jag har huvudvärk - ska vi ligga? Fan vad räntan har gått upp - ska vi ligga? Jag känner mig fet - ska vi ligga?  Fan vad det regnar - ska vi ligga? Jag har ingen lust - ska vi ligga?  .... ja du fattar.   

• Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 09:06:18 följande:

Jo jag menar : eftersom vi i princip inte har en sexuellrelation, så är jag verkligen ? otrogen? då hon ju faktiskt sedan länge har avslutat den? Vi lever som några gamla lite halvirriterade vänner eller gamla arbetskompisar,,egentligen har jag inga planer på att ha sex utanför, det är nog mest som jag fantiserar, kanske för att lätta på frustrationen något,,ett sätt att se en öppning,,att jag inte lämnat beror väl på allt det vanliga, bostad, sommarhus, barn ( utflugna) känsla att man sviker,, osv

Om det inte räknas som otrohet har du alltså inga problem att tala om din fru att du tänker träffa andra? 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 19:55:52 följande:

Jag har åtminstånde 2 kvinnor som tydligt varslat om att de vill träffas på grunder än att ta en fika,, jag har dock inte agerat på detta,, mitt problem är ju egentligen att den kvinnan jag lever med är den jag älskat mest av samtliga kvinnor jag träffat,, och jag vill inte egentligen lämna henne,,vi har byggt upp en familj med bostad , sommarhus, bägge är företagare,,våran släkten umgås,, osv osv, ja om jag kliver av så är stora personliga som sätts i spel,, o i andra vågskålen ligger att hon klivit ur sexet i vår relation,, jag bär därför hela tiden vi ses på en känsla av att vara avvisad, vilket jag ju också är, sårande är att hon absolut inte vill kyssas, vilket ger mig dn sorglig känsla att hon känner vämjelse vid tanken på att kyssas med mig,,jag är inte en oattraktiv man, jag har haft många relationer med kvinnor några längre samt mängder av korta,,jag känner ingen rädsla att bli ensam om jag kliver ur relationen, men jag sätter högt att vara pålitlig och att försöka bidra till känsla stt tryghhet och stabilitet i familjen, därför kommer jag bli drabbad av känslor av svek om jag lämnar henne

Men äsch sluta var en dramaqueen.  

Du kan utan problem skilja dig av vilken anledning som helst, du har däremot varken anledning eller  skyldighet att gnugga in det i hennes ansikte att du inte får sex.  Och självklart skiljer du dig med samvetet rent och gör det alltså innan du drar ner byxorna. 

Behöver du en anledning så säg bara att ni vuxit åt varsitt håll , känslorna har svalnat  etc etc... det är inga konstigheter efter ett långt äktenskap. Sånt händer folk hela tiden,  ni har kanske till och med nära vänner omkring er som skilt sig av till synes ingen orsak och det kan handla om sex i deras fall... 

Det du bör vara medveten om är att du i detta läge är allt mer mottaglig för andra kvinnors intresse och innan du vet ordet av så har du kärat ner dig i nån annan och efter ett glas vin har du brallorna nere.. DÅ min vän har du problem du inte ens kan drömma om... så samla ihop dig nu och skilj dig. Helst igår. 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 08:02:10 följande:

Jag har bestämt hur jag ska göra, jag vill ha kvar det jag har nu, med min fru, men jag måste få knulla ibland, jag ska ta och besöka den ena kvinnan som givit inviter o se vad det ger, självklart är det ett svek, men jag ser det som den bästa lösningen,, 

Du har dåligt samvete för att lämna din fru men har inga problem att vara otrogen?  
    Hur tänkte du nu? 
    Hur tänkte du att ditt samvete skulle hålla ihop efter du haft ditt sex?

Och inte att förglömma - sex EN gång löser inte dina problem. 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 12:20:56 följande:

Problemet är att det inte finns någon bra lösning, hur jag än vänder o vrider på allt så blir det inte som jag vill ha det,, jag vill ju egentligen leva med min fru, vara henne trogen o ha en för bägge tillfredställande relation,, hon har släckt ner sexet o det är helvetes frustrerande för mig, jag har försökt med alla metoder jag har tillbuds att få rätsida på detta, tyvärr har allt bara blivit värre med åren, det är ett själgående självförstärkande mönster, typ: hon vill avisar, jag blir frustrerad, o ligger på, hon avisar än mer, tillslut inser jag att jag bara kan distansera mig från henne, eftersom jag alltid känner mig avvisad så bär jag med mig den känslan hela tiden vi ses, o när jag distanserar mig från henne, så minskar hennes lust än mer, osv osv, till detta vi har nu, typ inget sex, hon verkar inte se detta som ett problem annat än att problemet är jag blir? knepig?, jag har tagit upp detta många gg men samtalen blir inte bra,hon känner sig anklagad o går i försvar o jag ja jag är kanske anklagande, jag vet inte, vi varit hos flera teurapefter o försökt rota idet,  men inget hjälper, svaren jag får från henne är de vanliga: trött, huvudvärk, inte i dag tack, måste sova, känns inte som vi är vänner, för mycket problem osv osv,, detta har pågått under 15 år

Men skilj dig.. vad är problemet?  Vad är du så rädd för? 
    Ert äktenskap är ju inte bra om ni inte ens kan ha en dialog kring detta . 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-09 19:52:57 följande:

Hade jag startat denna tråd för 10 år sedan, så skulle råden varit: hjälper du till hemma? Tar du disken, tvätt, städar du? Gör du lika mycket med barnen som din fru? Är du jämlik? Om inte måste du börja där! Jämlika män får mera sex! Nu hör man inte ett dyft om detta, tror problemet till del är könsbundet,, känner själv ett antal män i samma situation,,troligen stor risk jag skulle hamna i sammasituation om jag byter kvinna? Det är som att kvinnan behöver förälskelse o spänning för att vilja ha sexet igång,, vi knullade jädrigt mycket första åren sedan,,, sakta men säkert ner till,,,,sista gg min fru sög min kuk är 10år sedan,, vi hade tagit in på hotel/herrgård, ätit gott o övernattade,,,

Den biten vad gäller hem och hushåll gäller fortfarande.  Ett sexliv dör inte utan orsak . Och oftast är det små delar som skaver som sen samlas på hög och mynnar ut i frustration och sexlivet dalar sakta ut. It takes two to tango du vet..  ingen rök utan eld..  etc... om detta har pågått i så många år kan du väl ändå inte påstå att du är totalt omedveten om vad som en gång gjorde att sexlivet dog ut? Detta kom verkligen inte som en blixt från klar himmel. Har du verkligen noll självinsikt i detta? Nej inte att det är ditt fel - men har du självinsikt nog att fatta det ursprungliga problemet och att ni misslyckats att lösa det?  

Om vi skulle fråga din fru om detta, vad skulle hon svara? 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-10 01:19:55 följande:

Jag har såklart frågat så många gg varför hon inte vill
    ha sex med mig, men helt ärligt så vet jag inte, hon brukar bara säga att hon tappat lusten,,, eller att
    det är problemen som gjort att hon tappat lusten, när vi fortfarande låg ibland, men hon avisade mina närmanden tackade hon oftast nej med att säga : inte idag, jag behöver sova, har huvudvärk etc, nu blir jag inte avisad längre eftersom jag slutat att ta med att försöka förföra, jag har försökt föreslå att hon har tappat känslorna som behövs för att vilja ha sex, osv, jag tvivlar på att hon faktiskt till fullo själv vet varför hon inte vill, och visst vi har grälat om det gamla vanliga, pengar, vem som gör det som behövs för att hålla hemmet rullande osv,  för min del började problemen när hon skruvade ner sexet, för hennes del troligen tidigare,,, hon gillar att jag smeker henne, men tackar nej till sex, jag har dock nästan slutat smeka henne, det känns bara ännu värre att ligga o mysa o smeka en attraktiv kvinna som sedan tackar nej om jag blir upphetsad, så jag brukar avstå från det hela, jag minns en tillfälle när vi var hos familjerådgivaren, o hon sa att hon kan tänka sig att ?mysa? om stämningen är bra, men nej tack att bli penetrerad,,att hon absolut inte vill kyssas är sårande, nästan värre än att hon inte vill ligga,, kyssar är nästan mer intima än samlag, jag tänker hon upplever mig frånstötande, har också föreslagit detta, hon svarar bara att hon inte vill,,,

Jag är fullständigt övertygad om att hon har lust - men inte till dig tyvärr. 
    Nånstans i er vardag med era tjafs och skav i vardagen har det hänt saker som gjorde att hon tappade attraktionen till dig. Kanske är det tråkvardagen och alla måsten som tappade stjärnglansen eller så har det hänt andra större saker mellan er som hon reagerat på och som gjort att hon tappat både lust, attraktion,  tillit eller annat. Kanske är det saker som du inte tycker är så svåra men som hon reagerat kraftigt på . 
    Nånstans finns det en elefant i rummet som inte är sex. 
    Och då funkar det givetvis inte att föreslå sex om sexet är det sista hon vill för att hon av olika skäl har anledning att tappa attraktion och kärlek. 

Klassiska elefanter i rummet är ju barn/graviditet, svärmor, alkohol,  svartsjuka,  socialt umgänge, taskig fördelning i hemmet, för mycket fritid och för lite familj, pengar/snålhet, sjukskrivning/arbetslöshet etc etc 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-10 01:19:55 följande:

Jag har såklart frågat så många gg varför hon inte vill
    ha sex med mig, men helt ärligt så vet jag inte, hon brukar bara säga att hon tappat lusten,,, eller att
    det är problemen som gjort att hon tappat lusten, när vi fortfarande låg ibland, men hon avisade mina närmanden tackade hon oftast nej med att säga : inte idag, jag behöver sova, har huvudvärk etc, nu blir jag inte avisad längre eftersom jag slutat att ta med att försöka förföra, jag har försökt föreslå att hon har tappat känslorna som behövs för att vilja ha sex, osv, jag tvivlar på att hon faktiskt till fullo själv vet varför hon inte vill, och visst vi har grälat om det gamla vanliga, pengar, vem som gör det som behövs för att hålla hemmet rullande osv,  för min del började problemen när hon skruvade ner sexet, för hennes del troligen tidigare,,, hon gillar att jag smeker henne, men tackar nej till sex, jag har dock nästan slutat smeka henne, det känns bara ännu värre att ligga o mysa o smeka en attraktiv kvinna som sedan tackar nej om jag blir upphetsad, så jag brukar avstå från det hela, jag minns en tillfälle när vi var hos familjerådgivaren, o hon sa att hon kan tänka sig att ?mysa? om stämningen är bra, men nej tack att bli penetrerad,,att hon absolut inte vill kyssas är sårande, nästan värre än att hon inte vill ligga,, kyssar är nästan mer intima än samlag, jag tänker hon upplever mig frånstötande, har också föreslagit detta, hon svarar bara att hon inte vill,,,

Tillägg.. det låter som att hon inte varit helt ärlig mot dig under åren om hon inte har kunnat precisera sig och vad som är orsaken till tappad lust. 
    Alternativt så har hon sagt det men du av olika skäl inte tror henne eller inte lyssnat på henne...
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-12 00:03:10 följande:

lotta, du missar min poäng när jag skrev att jag kan ligga med varannan kvinna jag möter,, för att klargöra jag har inga tentakler ute, jag flörtar aldrig med någon kvinna överhuvudtaget, aldrig! Min poäng var: jag har varit tydlig mot min fru hur nedbrytande det är för mig att hon skrotat det sexuella i vår relation, o det skulle ju  vara så lätt för henne att få en mani hemmet som är på bra humör intresserad närvarande, hjälpsam, om hon bara bjöd in mig 1 gg var 14dag, men det är ett förhögt pris för henne, hon väljer herre att ha en man som är lite avvaktande,avstår från att uppvakta håller sig distansera, o då tänker jag: om det skulle vara det omvända, dvs jag har ingen sexlust, så skulle jag ändå bjuda till bara för att jag visste hon så gärna ville,,dvs, det är inte så stor grej för mig, det skall till en rätt oattraktiv kvinna för att jag skulle agera som min fru, men det kanske är vad hon tycker ,,?

Du missar fortfarande poängen att sexet är noll för din fru för att hon tappat känslorna för att ni har andra problem. Du kan inte förhandla om sex då det överhuvudtaget inte är problemet. Sexet har upphört pga orsak.

Jämför med alkohol... klassiker är att bjuda alkohol till nån som pga orsaaker bestämt sig för att sluta dricka , man bjuder, trugar, tjatar, förhandlar osv. "Kom igen , var inte så tråkig det är ju bara en öl"..   ja för dig är det bara en öl men för den som slutat kan det vara skillnaden på att trilla dit i missbruk,  må psykiskt dåligt igen,  må fysiskt dåligt etc... det är alltså inte ölen i sig som är problemet utan vad alkoholen skapar inom personen som dricker den. 

Samma med sex .  Du kan aldrig förhandla och erbjuda mer av det en person inte vill ha.  

Du har väl också saker i ditt liv du avstår av olika skäl och inte ser som förhandlingsbart?  Hur skulle det kännas att bli erbjuden det var 14:e dag ? Saker du vet att du inte ens skulle utföra ens under pistolhot hur gärna den andra än vill. Din fru kanske till och med har såna saker ni redan diskuterar/tjafsar om.? 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (....) skrev 2024-03-12 09:25:29 följande:
    Det där är fint, men om den personen som man vill älska inte vill ha ens kärlek, då? Då hjälper det inte att man själv "inte är rädd".
    Då har du inget val än att gå vidare. Då handlar kanske rädslan om att stanna kvar och att inte våga gå vidare för att man hoppas på att kärleken ska komma om man bara stannar. 
    Men så funkar det ju inte. 
  • Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-12 11:26:15 följande:

Jo självklart är hon missnöjd med saker i vårt liv, o
    jag har distanserat mig från henne, vilket såklart gör saken värre, hela situationen har gått i baklås, o problemet är självförstärkande, när jag distanserar mig så är det lättare för mig att orka med sexbristen, om jag försöker närma mig henne kickar lusten igång vilket ger att jag mår sämre, eftersom då känslan av att bli avvisad stärks, samtidigt så kommer jag längre från henne om jag håller en distans till henne, vilket troligen än mer minskar hennes lust,, om det ska bli rätsida på detta måste troligen bägge verkligen på allvar göra ett seriöst försök, de måste liksom vara en kugghjuls princip,, jag klarar omöjligen att bli den perfekta maken som uppvaktar, är intresserad, lyhörd, samtidigt som det är 100% sex nejtack,, jag har fan inte den mentala styrkan, när jag föreslår att vi bägge måste engagera oss,o hon inser att däri ligger önskan från mig om sex, säger hon bara att han inte har lust,, jsg fattar ju att detta är kört,,, hon tycker inte jag är het längre,, kanske har hon aldrig gjort det, hon tyckte nog mest jag var ett bra ämne till barnafar,,,

Då kanske ni båda ska lägga fokus på att begrunda om detta verkligen är schysst, ärligt och riktigt för er båda att leva så här? Ni lever ju båda två i en lögn och en charad. Hon är ju definitivt inte ärlig mot dig med vad hon egentligen tycker och tänker - DET är ju verkligen något att fundera över och är fan så mycket allvarligare än bristen på sex. 
    Att ni överhuvudtaget inte verkar kunna kommunicera om djupare saker är ju viktigt att fundera över. Jag tror inte heller att hon är lycklig . Tvärtom är hon definitivt lika olycklig och frustrerad över situationen som dig kanske dessutom slåss med skuldkänslor över att hon inte klarar av att vara ärlig mot dig. 
    Ni lever i ett högst osunt förhållande och det är väl det ni borde diskutera i rådgivning.  Ska ni verkligen fortsätta så här ? Det finns ju ingen kärlek i hur ni beter er mot varandra på det djupare planet. En vardaglig syskonkärlek möjligen men den kan inte hålla ihop ett äktenskap. 
    Kanske din fru också går i tankarna om skilsmässa och längtar efter närhet och kärlek precis som du? Det är ju trots allt ett grundläggande behov hos oss alla. Att hon inte vill ha det från dig betyder ju inte att hon är känslokall eller inte har behov.  Självklart vill hon också få allt det . Men inte med dig...

Hursomhelst börjar ju fasaden krackelera och rämna och det behöver ni båda ta ansvar för och ta konsekvenserna av.  Hon kommer inte undan det. Inte du heller. 

• Anonym (Gaffel)
    Anonym (St) skrev 2024-03-12 12:30:09 följande:

Ja jag tar för givet hon skulle blomma ut o få tillbaka sin lust om vi går skilda vägar o hon träffar en ny man,,

Då skulle jag lägga ner alla tankar på sex och istället lägga fokus på att faktiskt börja inse att det inte finns andra alternativ än skilsmässa och att det är den frågan som borde diskuteras.  Att leva i en lögn gör ingen av er lycklig och allt ni har rent praktiskt kan ni få på varsitt håll ganska fort. Det finns inget kvar att klamra sig fast vid. 
    Varför vill du ha någon som så uppenbarligen inte vill ha dig överhuvudtaget?  Vad har hon som ingen annan kan ge? Du krälar i stoftet och det gör allt bara ännu värre. 
Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex