Inlägg från: Anonym (St) |Visa alla inlägg
  • Anonym (St)

Otrogen? Frun säger nej till sex

vi är ett par som levt länge tillsammans, sakta men säkert har min fru släckt ner våran sexuella samvåra, Avvisanden av mina närmanden har för mig varit verkligt jobbigt, nu har vi väl då gott dom inget sex alls, vi har legat 1 gg senaste året, jag har försökt få igång henne med de medel jag har till förfogande vilket inte har hjälpt, och nu har jag börjat fundera över att söka sexuell närhet på annat håll, men detta ger mig moraliska dilemman, jag är ganska säker min fru inte skulle gå med på en öppen relation, och skulle hon ? komma? på mig om jag hade sex på annat kommer hon bli verkligt upprörd, men är jag otrogen om jag verkställer detta? Hur kan man vara  sexuellt otrogen mot någon som man inte har någon sexuell relation med? Äger min fru min sexualitet trots att hon tackar nej till den? det är på nivån att hon absolut inte vill kyssas, eller ligga,,,

• Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex
  • Anonym (St)

Jo jag menar : eftersom vi i princip inte har en sexuellrelation, så är jag verkligen ? otrogen? då hon ju faktiskt sedan länge har avslutat den? Vi lever som några gamla lite halvirriterade vänner eller gamla arbetskompisar,,egentligen har jag inga planer på att ha sex utanför, det är nog mest som jag fantiserar, kanske för att lätta på frustrationen något,,ett sätt att se en öppning,,att jag inte lämnat beror väl på allt det vanliga, bostad, sommarhus, barn ( utflugna) känsla att man sviker,, osv

• Anonym (St)

Du har delvis rätt, det är uppenbart hon vill ha mig som sin ? handyman? när jag målar hemma, bygger på något eller monterar något åt henne, så märker jag att hon gillar mig mer,, men inte så mycket så hon skulle kunna tänka sig kyssas eller knulla med mig,, de få gg vi haft sex senaste åren. Har det alltid varit under natten när jag vaknat till o smekt hennes kropp mycket lång tid,, o då har hon gått igång,, men om jag skulle försöka förföra henne i vaket tillstånd är svaret 100% nej tack,

• Anonym (St)
    Anonym (M) skrev 2024-03-08 12:49:24 följande:
    Du är konflikträdd, bekväm och osjälvständig verkar det som. Antagligen har du på känn att du inte hittar någon annan som vill ha dig, därför stannar du. Lite offerkofta. 
    Nja, jag är mycket självständig, inte bekväm, men något konflikträdd,,
  • Anonym (St)
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 13:20:20 följande:
    Anonym (St) skrev 2024-03-08 13:20:20 följande:

Samt tämligen säker jag skulle träffa någon ny kvinna om det är vad som ligger framöver,,, men 
  • Anonym (St)

Jag har åtminstånde 2 kvinnor som tydligt varslat om att de vill träffas på grunder än att ta en fika,, jag har dock inte agerat på detta,, mitt problem är ju egentligen att den kvinnan jag lever med är den jag älskat mest av samtliga kvinnor jag träffat,, och jag vill inte egentligen lämna henne,,vi har byggt upp en familj med bostad , sommarhus, bägge är företagare,,våran släkten umgås,, osv osv, ja om jag kliver av så är stora personliga som sätts i spel,, o i andra vågskålen ligger att hon klivit ur sexet i vår relation,, jag bär därför hela tiden vi ses på en känsla av att vara avvisad, vilket jag ju också är, sårande är att hon absolut inte vill kyssas, vilket ger mig dn sorglig känsla att hon känner vämjelse vid tanken på att kyssas med mig,,jag är inte en oattraktiv man, jag har haft många relationer med kvinnor några längre samt mängder av korta,,jag känner ingen rädsla att bli ensam om jag kliver ur relationen, men jag sätter högt att vara pålitlig och att försöka bidra till känsla stt tryghhet och stabilitet i familjen, därför kommer jag bli drabbad av känslor av svek om jag lämnar henne

• Anonym (St)

Jag har bestämt hur jag ska göra, jag vill ha kvar det jag har nu, med min fru, men jag måste få knulla ibland, jag ska ta och besöka den ena kvinnan som givit inviter o se vad det ger, självklart är det ett svek, men jag ser det som den bästa lösningen,, 

• Anonym (St)

Jag avstår att berätta om min plan att få ligga utom äktenskapet,,hon lär inte bli förtjust om jag berättar,, hon vill inte ligga med mig, o hon lär inte stå ut med att jag ligger med annan kvinna,,,hon har mig i sin makt,,,

• Anonym (St)

Problemet är att det inte finns någon bra lösning, hur jag än vänder o vrider på allt så blir det inte som jag vill ha det,, jag vill ju egentligen leva med min fru, vara henne trogen o ha en för bägge tillfredställande relation,, hon har släckt ner sexet o det är helvetes frustrerande för mig, jag har försökt med alla metoder jag har tillbuds att få rätsida på detta, tyvärr har allt bara blivit värre med åren, det är ett själgående självförstärkande mönster, typ: hon vill avisar, jag blir frustrerad, o ligger på, hon avisar än mer, tillslut inser jag att jag bara kan distansera mig från henne, eftersom jag alltid känner mig avvisad så bär jag med mig den känslan hela tiden vi ses, o när jag distanserar mig från henne, så minskar hennes lust än mer, osv osv, till detta vi har nu, typ inget sex, hon verkar inte se detta som ett problem annat än att problemet är jag blir? knepig?, jag har tagit upp detta många gg men samtalen blir inte bra,hon känner sig anklagad o går i försvar o jag ja jag är kanske anklagande, jag vet inte, vi varit hos flera teurapefter o försökt rota idet,  men inget hjälper, svaren jag får från henne är de vanliga: trött, huvudvärk, inte i dag tack, måste sova, känns inte som vi är vänner, för mycket problem osv osv,, detta har pågått under 15 år

• Anonym (St)

Hade jag startat denna tråd för 10 år sedan, så skulle råden varit: hjälper du till hemma? Tar du disken, tvätt, städar du? Gör du lika mycket med barnen som din fru? Är du jämlik? Om inte måste du börja där! Jämlika män får mera sex! Nu hör man inte ett dyft om detta, tror problemet till del är könsbundet,, känner själv ett antal män i samma situation,,troligen stor risk jag skulle hamna i sammasituation om jag byter kvinna? Det är som att kvinnan behöver förälskelse o spänning för att vilja ha sexet igång,, vi knullade jädrigt mycket första åren sedan,,, sakta men säkert ner till,,,,sista gg min fru sög min kuk är 10år sedan,, vi hade tagit in på hotel/herrgård, ätit gott o övernattade,,,

• Anonym (St)

Jag menar att hon har 100% makt över vår sexuella situation, vill hon ligga så får hon ligga, vill hon inte så händer inget, nu vill jag också påpeka att jag har inte varit otrogen detta är ett teoretiskt resonemang, att jag skulle gråta ut hos en älskare kommer aldrig att ske,,rätt vad det är sitter du i samma sits min vän,, då kommer du inte vara lika tvärsäker det ksn jag lova dig,,,

• Anonym (St)

Jag har såklart frågat så många gg varför hon inte vill
    ha sex med mig, men helt ärligt så vet jag inte, hon brukar bara säga att hon tappat lusten,,, eller att
    det är problemen som gjort att hon tappat lusten, när vi fortfarande låg ibland, men hon avisade mina närmanden tackade hon oftast nej med att säga : inte idag, jag behöver sova, har huvudvärk etc, nu blir jag inte avisad längre eftersom jag slutat att ta med att försöka förföra, jag har försökt föreslå att hon har tappat känslorna som behövs för att vilja ha sex, osv, jag tvivlar på att hon faktiskt till fullo själv vet varför hon inte vill, och visst vi har grälat om det gamla vanliga, pengar, vem som gör det som behövs för att hålla hemmet rullande osv,  för min del började problemen när hon skruvade ner sexet, för hennes del troligen tidigare,,, hon gillar att jag smeker henne, men tackar nej till sex, jag har dock nästan slutat smeka henne, det känns bara ännu värre att ligga o mysa o smeka en attraktiv kvinna som sedan tackar nej om jag blir upphetsad, så jag brukar avstå från det hela, jag minns en tillfälle när vi var hos familjerådgivaren, o hon sa att hon kan tänka sig att ?mysa? om stämningen är bra, men nej tack att bli penetrerad,,att hon absolut inte vill kyssas är sårande, nästan värre än att hon inte vill ligga,, kyssar är nästan mer intima än samlag, jag tänker hon upplever mig frånstötande, har också föreslagit detta, hon svarar bara att hon inte vill,,,

• Anonym (St)

Om jag sätter mig utanför min ? känslobubbla? av att känna mig avvisad pga inget sex, så kan jag tänka: va fan jag har ju knullat flera tusen gg med min fru, hur kan jag vara så känslostyrd så jag funderar på att sätt allt på spel ( våra släkten har flätats samman, vi har fler utflugna barn, släktena firar helgerna tillsammans, vi har sommarhus, bilar, båtar, företag , stor våning, mm) jag borde kunna stå över att känna mig så avisad när jag inte får ligga, o jag borde vara mer stoisk o stark o ha bättre koll på känslorna o inte börja fantisera om otrohetsaffärer eller uppbrott som man inte kan överblicka konsekvenserna av,, o om jag ser detta utifrån min frus perspektiv, om hon inte vill ha sex med mig ( hon verkar absolut vilja leva med mig, tror trygghet är viktigt) så borde hon kunna acceptera att jag knullar med någon annan kvinna, detta från hennes sida : nej till sex, o stor frustration o ilska vid förslag om sex utanför äktenskapet är att vara både ogenerös ologisk o mycket känslostyrd,,kanske borde hon inse det ologiska o acceptera att jag ligger utanför äktenskap,? Samtidigt hur svårt är det att ligga med någon?även om man inte är nyförälskad? Jag skulle kunna knulla med varannan kvinna jag möter på gatan,,,?

• Anonym (St)

lotta, du missar min poäng när jag skrev att jag kan ligga med varannan kvinna jag möter,, för att klargöra jag har inga tentakler ute, jag flörtar aldrig med någon kvinna överhuvudtaget, aldrig! Min poäng var: jag har varit tydlig mot min fru hur nedbrytande det är för mig att hon skrotat det sexuella i vår relation, o det skulle ju  vara så lätt för henne att få en mani hemmet som är på bra humör intresserad närvarande, hjälpsam, om hon bara bjöd in mig 1 gg var 14dag, men det är ett förhögt pris för henne, hon väljer herre att ha en man som är lite avvaktande,avstår från att uppvakta håller sig distansera, o då tänker jag: om det skulle vara det omvända, dvs jag har ingen sexlust, så skulle jag ändå bjuda till bara för att jag visste hon så gärna ville,,dvs, det är inte så stor grej för mig, det skall till en rätt oattraktiv kvinna för att jag skulle agera som min fru, men det kanske är vad hon tycker ,,?

• Anonym (St)

Jo självklart är hon missnöjd med saker i vårt liv, o
    jag har distanserat mig från henne, vilket såklart gör saken värre, hela situationen har gått i baklås, o problemet är självförstärkande, när jag distanserar mig så är det lättare för mig att orka med sexbristen, om jag försöker närma mig henne kickar lusten igång vilket ger att jag mår sämre, eftersom då känslan av att bli avvisad stärks, samtidigt så kommer jag längre från henne om jag håller en distans till henne, vilket troligen än mer minskar hennes lust,, om det ska bli rätsida på detta måste troligen bägge verkligen på allvar göra ett seriöst försök, de måste liksom vara en kugghjuls princip,, jag klarar omöjligen att bli den perfekta maken som uppvaktar, är intresserad, lyhörd, samtidigt som det är 100% sex nejtack,, jag har fan inte den mentala styrkan, när jag föreslår att vi bägge måste engagera oss,o hon inser att däri ligger önskan från mig om sex, säger hon bara att han inte har lust,, jsg fattar ju att detta är kört,,, hon tycker inte jag är het längre,, kanske har hon aldrig gjort det, hon tyckte nog mest jag var ett bra ämne till barnafar,,,

• Anonym (St)

Ja jag tar för givet hon skulle blomma ut o få tillbaka sin lust om vi går skilda vägar o hon träffar en ny man,,

• Anonym (St)

Vi var båda attraktiva o hade många möjligheter till relationer under åren innan vi blev ett par, jag var inte så selektiv och hade ett stort antal korta sexuella relationer, min fru var mycket vacker ( är fortfarande) och hade män som visade intresse men hon var inte intresserade av att ? ligga runt? han har ett litet gammaldags syn på detta, men det var definitivt jag som var den som var drivande i att vi skulle bli ett par, nu när åren gått kan jag tänka att hon mest såg mig som ett bra ämne till att bli far åt hennes barn,, jag har börjat att sova i ett av de utflugna barnens rum, det är en ganska sorglig typ av lösning,, ja va fan jag får helt enkelt inte rätsida på detta?.

• Anonym (St)

ja du har såklart rätt,, jag kommer aldrig kunna ändra hennes lust till mig,, det enda jag kan ändra på är mig själv och vad jag gör,,

Svar på tråden Otrogen? Frun säger nej till sex