• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (lillan)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 11:20:42 följande:
     Så om vi skulle separera, eller han skulle gå bort så har jag ett eget liv fyllt med annat av värde.
    Det är utmärkt!

Många kvinnor har det inte så och det blir allt svårare att hitta en vettig singelman när man kommit upp i pensionsåldern.
  • Gurksoppa
    Anonym (lillan) skrev 2024-03-09 12:38:08 följande:
    Det är utmärkt!

Många kvinnor har det inte så och det blir allt svårare att hitta en vettig singelman när man kommit upp i pensionsåldern.
    därför jag förespråkar att fler kvinnor borde hitta lycka i annat än en man. många män leder bara till besvikelse, det gör inte väninnor, resor, intressen, djur, familj etc
  • Anonym (Gud är större)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 12:40:56 följande:
    därför jag förespråkar att fler kvinnor borde hitta lycka i annat än en man. många män leder bara till besvikelse, det gör inte väninnor, resor, intressen, djur, familj etc
    Kvinnor är bättre än män. Man kan gå tillbaka till Edens trädgård...
  • Anonym (lillan)
    Freddie K skrev 2024-03-09 11:58:30 följande:

Kalla mig förvirrad eller vad ni vill, men är inte det bra att riskerna har försvunnit för kvinnorna? Det är väl bara positivt att de inte dör i barnsäng, eller?

Det är utmärkt, men livet för äldre kvinnor utan en man i sitt liv är ofta rätt torftigt och det blir svårare att hitta en trevlig jämnårig karl för vart år som går..
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 11:47:32 följande:
    Det är feminismen som säger att alla ska leva exakt likadant - att alla pappor ska vara hemma med barnen till exempel.

Faktum är att vi har inte trivsamma liv idag och ett friskt samhälle. Vi har en stor tvångströja på hela samhället som begränsar individers frihet och förstör allting.
    Mja, för min del hade gärna mina barns pappa fått vara hemmapappa. Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:33:32 följande:
    Hyckleriet igen. Det var ni beskrev som ett mansproblem innan jag avslöjade er.
    Jag tycker att det ni som beskriver det som ett mansproblem att jag inte vill sänka mina krav som avslöjar er som smygbögar.
  • Anonym (591)

TS, är detta det enda sättet för dig att få prata med kvinnor utan att de sticker iväg?

Du är hellre avskydd än totalignorerad?

• Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-09 12:56:03 följande:
    Mja, för min del hade gärna mina barns pappa fått vara hemmapappa. Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.
    Kåt? Nu skrev du väl fel? Allt i livet handlar inte om sex.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 07:08:43 följande:
    Kåt? Nu skrev du väl fel? Allt i livet handlar inte om sex.
    Du är väl läskunnig antar jag?

Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.

Mat, städat hem, glädje och tacksamhet står det med. Ifall du har tappat bort läsglasögonen menar jag.
  • Anonym (Oroa_dig_inte)
    Gurksoppa skrev 2024-03-09 12:40:56 följande:
    Ni verkar vara flera kvinnor här som bara har negativa erfarenheter av män. Bara för att man tidigare gjort dåliga val betyder det inte att man inte kan göra ett bättre val nästa gång. Samtidigt verkar ni som förespråkar ensamhet inte vara särskilt lyckliga i era liv, även om ni påstår det.

Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?