• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • GGN

Nu är jag visserligen övertygad om att du har svans, men om någon läsare gick på nedanstående inlägg från TS:
    Om abort begränsas och kvinnorna utsätter sig själva för fler risker så kommer ju män generellt att få ligga MINDRE än idag, det inser ni va?
    Jag har nog nobbat min man 2-3 gånger de 10+ år vi levt tillsammans, och då på grund av hälsoskäl. Hade det inte funnits preventivmedel hade jag nobbat nästan varje gång eftersom jag är väldigt fertil. Hade det funnits preventivmedel men inte abort hade jag nog nobbat hälften av gångerna eftersom jag redan blivit gravid en gång trots preventivmedel och absolut inte vill ha barn. 

AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:47:49 följande:
    Nej, jag vill rucka på den sexuella maktbalansen genom att begränsa abort och föra tillbaka riskerna till kvinnor, de risker som från början gjort att de blir kräsnare än män.
  • Gurksoppa
    AlbertSchweinstein skrev 2024-03-05 17:18:47 följande:
    Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

Så jävla vidrig kvinnosyn. Tror du på riktigt att kvinnor skulle börja attraheras av fula, feta, arbetslösa misogyna incels om abort skulle regleras? det skulle leda till ÄNNU MINDRE SEX. men dessa trådar är bevis på vissa analfabeters brist på fungerande hjärnceller.

män kan också säga nej till sex, det är inte bara en kvinnlig frihet eller rättighet. Och det är INTE kvinnors fel att män inte utnyttjar sin rätt att säga nej. Usch för skunkiga åsikter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 09:43:12 följande:
    Jadå, du tror det? Ja. vissa partier vill faktiskt skriva in kvinnans rätt till sin egen kropp i grundlagen. Så det verkar inte som att fol skiter i kvinnofrågor. Du vet väl att nästan alla män har antingen  mammor, farmor, mormor , systrar osv i sina liv. Kvinnor de älskar och bryr sig om, 
    Det är för att ingen bryr sig om abortfrågan i Sverige.

Ja, alla har en farmor eller en mormor som slår hål myten om att feminismen har gjort det bättre för kvinnor.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-07 16:36:28 följande:
    Varför skulle jag inte vilja det?

Män halkar efter på det område vi diskuterar. De har svårare att träffa en partner än motsvarande kvinnor och ingen bryr sig. Varför ska vi bry oss om allt som är orättvist för kvinnor när ingen bryr sig om det som är orättvist för män?
    Nej. varför skulle någon bry sig? Du har inte rättighet till en kvinna. du har inte rättighet till en relation. det är din egen angelägenhet, ingen annans ansvar. staten fördelar inte kvinnor, inte heller män, staten reglerar inte kvinnor, inte heller män. Varför tror du att du har en medfödd rättighet till en annan människa? vidrig åsikt. Du har rätt ATT ha en relation, inte rättighet att kräva. utbilda dig. dessa svar bevisar bara otroligt låg kunskapsnivå, kvinnoförakt, skunk och sunk
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 09:45:32 följande:

Det är du som ör bortskämd dom tror att du ska få en kvinna bara för att du är en msn. 

Nej, du är det för att du ser kvinnor som mer värda än män och tycker att män ska göra sig förtjänta av kvinnor.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 10:24:17 följande:
    Det är för att ingen bryr sig om abortfrågan i Sverige.

Ja, alla har en farmor eller en mormor som slår hål myten om att feminismen har gjort det bättre för kvinnor.
    Jasså? både min mormor och farmor säger att de önskar de vore unga i denna nutid. För att livet är bättre för kvinnor. så vad exakt anser din mormor/farmor är sämre för kvinnor? Pajas 😂
  • Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:31:40 följande:
    Alla män skulle också kunna hålla ihop som ni gör och vägra ta ansvar hemma eller vägra ha en feministisk politik. Men det gör vi inte för män har blivit lurade att tro att feminismen skulle göra oss till individer som inte bara tänker på oss själva.

Behövs ingen förening så länge ni inte jobbar mot det.

Då kan ju alla män hålla ihop och vägra ligga runt. Vad hindrar er?

Du måste inse att dina åsikter delas bara av en mkt liten klick män. Dina önskningar om att män ska få tillbaka makten över kvinnan kommer inte att infrias. 

Och dina försök att ändra på det på nätet kommer inte att lyckas. 

• Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 09:54:19 följande:

För det andra, ni vågar/vill/orkar inte. Nu sitter och gnäller på internet, det är så långt ni orkar engagera er. Och ni tror att kvinnor skulle springa till er om Snygg-Bengt inte får tillräckligt med ligg? Tillåt mig skratta. 

Kvinnor är inte rädda för er, ni kommer inte att förändra något. På sin höjd tycker vi synd om er. 

Förklara då varför det inte fanns ett sexuellt matriarkat förut. Hur var det möjligt att kvinnor sprang till män förut när du menar att det inte kan hända?
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-09 10:26:59 följande:

Då kan ju alla män hålla ihop och vägra ligga runt. Vad hindrar er?

Du måste inse att dina åsikter delas bara av en mkt liten klick män. Dina önskningar om att män ska få tillbaka makten över kvinnan kommer inte att infrias. 

Och dina försök att ändra på det på nätet kommer inte att lyckas. 

Man kan inte "komma överens" om att ändra allas beteenden. Det krävs lagstiftning, så varför argumenterar du mot det? För att du gillar att män far illa antagligen.

Nej, du underskattar hur stort detta är. Det är inte bara en mkt liten klick som är drabbade.
  • Anonym (.....)

Du skrev tidigare att kvinnor historiskt sett fått allt gratis. Citat från dig: "Nej, det är inte tack vare timmar av engagemang av hundratusentals kvinnor. Ni fick det gratis uppifrån av politikerna."

Jag svarar: "Du tror på allvar att förändringarna som skett för kvinnor de senaste 150 åren har kommit gratis från styrande politiker?"

Du svarar:

Anonym (hej) skrev 2024-03-09 07:23:59 följande:
    Du har inte kämpat ett dugg för dem och för att du ska kunna bete dig bortskämt.
    Du är inte bara korkad och outbildad - du kan inte heller argumentera! Du skiftar fokus konstant för du vet att dina löjliga argument både är felaktiga och dumma.

Vem fasen är det som beter sig bortskämt om inte DU som tror att kvinnor ska kasta sig framför dig när du bara sitter och gnäller. Prova att öppna käften lite mer så kanske stekta sparvar början flyga in i munnen på dig också!
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?