• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2024-03-09 11:17:52 följande:
    Nu vill ni inte bara ha det lika bra som män, utan ha det bättre än män. Det är det diskussionen handlar om. Varför ska kvinnor ha det bättre än män?
    Varför ska män ha det bättre än kvinnor?
    Varför ska inte båda kön kunna ha det lika bra?
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 08:30:47 följande:
    Du är väl läskunnig antar jag?

Tänk att komma hem till lagad middag, rent hem och en kåt, glad och tacksam man.

Mat, städat hem, glädje och tacksamhet står det med. Ifall du har tappat bort läsglasögonen menar jag.
    Ja, men du skrev kåt också. Med tanke på att om en man skrivit att han ville ha samma när han kommer hem, då hade man reagerat på att förväntar sig att hon är kåt, och det blir ligga. Varför skulle hon vara det, som slavat i hemmet? Allt i livet handlar inte om sex.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Oroa_dig_inte) skrev 2024-03-10 09:57:36 följande:
    Ni verkar vara flera kvinnor här som bara har negativa erfarenheter av män. Bara för att man tidigare gjort dåliga val betyder det inte att man inte kan göra ett bättre val nästa gång. Samtidigt verkar ni som förespråkar ensamhet inte vara särskilt lyckliga i era liv, även om ni påstår det.
    Ja, det är lätt att skylla ifrån sig. Vi vet alla hur det började. I Edens trädgård.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 12:43:27 följande:
    Ja, men du skrev kåt också. Med tanke på att om en man skrivit att han ville ha samma när han kommer hem, då hade man reagerat på att förväntar sig att hon är kåt, och det blir ligga. Varför skulle hon vara det, som slavat i hemmet? Allt i livet handlar inte om sex.
    Det där med kåt glad och tacksam är ju ett skämt. Ingen vettig person förväntar sig det av någon oavsett kön. Sex är väldigt viktigt för mig som kvinna, med betoning på att min partner vill lika mkt som jag. Ömsesidig stark attraktion är något av det bästa som finns, är säker på att dom flesta individer håller med om det. 
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:03:48 följande:
    Det där med kåt glad och tacksam är ju ett skämt. Ingen vettig person förväntar sig det av någon oavsett kön. Sex är väldigt viktigt för mig som kvinna, med betoning på att min partner vill lika mkt som jag. Ömsesidig stark attraktion är något av det bästa som finns, är säker på att dom flesta individer håller med om det. 
    Jag tror det anses vara roligare när en kvinna säger det Solig
  • Anonym (Gud är större)
    Är du helt säker på att ingen kvinna förväntar sig sex när hon träffar män? Vi kan ta ett exempel, om hon går ut på krogen, förväntar hon sig att få uppmärksamhet från män då?
    Och om hon redan träffar en man och de umgås, och hon blir kåt, förväntar hon sig att det kan bli sex då?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Oroa_dig_inte) skrev 2024-03-10 09:57:36 följande:
    Ni verkar vara flera kvinnor här som bara har negativa erfarenheter av män. Bara för att man tidigare gjort dåliga val betyder det inte att man inte kan göra ett bättre val nästa gång. Samtidigt verkar ni som förespråkar ensamhet inte vara särskilt lyckliga i era liv, även om ni påstår det.
    Jag och helt säkert många andra med mig har väldigt goda erfarenheter av män, men tyvärr en hel del dåliga med som ofta kommer när man skaffar barn. Dåliga val - om jag är helt ärlig så tror jag att det kan röra sig om den mkt grova gissningen 4% eller så som är bra män att skaffa barn med. Eftersom spåkulor inte existerar så är det svårt att se i förväg.

Dom korta stunder jag varit singel har jag varit mkt nöjd, helt ärligt. Vad finns att ogilla liksom?
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gud är större) skrev 2024-03-10 13:06:43 följande:
    Är du helt säker på att ingen kvinna förväntar sig sex när hon träffar män? Vi kan ta ett exempel, om hon går ut på krogen, förväntar hon sig att få uppmärksamhet från män då?
    Och om hon redan träffar en man och de umgås, och hon blir kåt, förväntar hon sig att det kan bli sex då?
    ingen aning vad random kvinna förväntar sig. Om man själv vill så gör man sitt bästa för att det ska ske, inte komplicerat.
  • Anonym (Gud är större)
    Jag har en känsla av att många håller med om att det känns mer positivt när kvinnor känner stark attraktion för män, än tvärtom.
  • Anonym (Gud är större)
    Anonym (Hepp) skrev 2024-03-10 13:10:14 följande:
    ingen aning vad random kvinna förväntar sig. Om man själv vill så gör man sitt bästa för att det ska ske, inte komplicerat.
    Men du måste väl ha levt och sett hur folk är och beter sig? Då brukar man ha en aning om hur det ser ut därute.
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?