• AlbertSchweinstein

Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?

Det har alltid funnits en naturlig balans. Kvinnor har alltid varit de som bestämt när det blir sex, och det har alltid varit kvinnor som väljer. Men kvinnor blir gravida, vilket förr i tiden innebar en stor risk. För 200 år sedan var det inte alls ovanligt att kvinnor dog då de födde. Hög risk resulterar i stor försiktighet. En balans, helt enkelt.

Men idag finns skattefinansierad barnavård. Kvinnor dör i princip aldrig då de föder idag. P-medel finns som gör att kvinnor själva kan välja om de ska bli med barn eller inte.

Vad som har hänt är alltså att kvinnorna har fått bort i princip all risk, samtidigt som de behållit alla fördelar. För det är fortfarande så att det är kvinnor som bestämmer när det blir sex, det är kvinnor som väljer män (väldigt sällan tvärtom) och det är kvinnor som bara behöver vänta på att en man ger dem uppmärksamhet och tar kontakt.

Frågan är då hur vi stoppar det sexuella matriarkatet? Hur får vi en balanserad sexmarknad mellan kvinnor och män igen? Dags att begränsa abort?

• Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?
  • Anonym (A)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:16:29 följande:
    När du skriver så utövar du ett förtryck mot män. Det är ett strukturellt förtryck mot män som grundar sig i attityder och inte i lagen.

Ingen har krävt att kvinnor ska ändra sina preferenser. Ni krävde från början att män ska ändra på sig och bli mindre lösaktiga innan jag avslöjade ert hyckleri när ni inte vill det i praktiken.
    Mindre lösaktiga män, vad menas. Aldrig hört talas om lösaktiga män
  • Anonym (M)
    Anonym (A) skrev 2024-03-10 19:21:06 följande:
    Mindre lösaktiga män, vad menas. Aldrig hört talas om lösaktiga män

Han tror att om populära män ligger med färre kvinnor så vill kvinnorna ligga med honom. Mäns sexliv ska begränsas. 
  • Anonym (?)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:09:59 följande:
    För att ni har orimliga förväntningar på män efter ni har fått barn. Om ni hade samma förväntningar som era mammor så hade ni inte blivit missnöjda.
    Om jag skulle haft samma förväntningar som min mamma skulle jag heltidsarbetat OCH skött merparten av hushållsarbetet. Min man skulle haft mycket mer fritid än mig, vilket skulle gjort mig utbränd. Så varför skulle han ha mer fritid än mig? 

Män vill inte försörja kvinnor idag. De har heller inte råd,  med tanke på hur dyrt allt är. Att ha egna pengar är frihet för kvinnor. 
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:18:39 följande:
    Jasså? Vilket hyckleri? Att kvinnor har rätt till sin egen kropp. precis som män. Att kvinnor har rätt till sina preferenser. Precis som män. Inget kön är berättigad en partner. Så var är hyckleriet? Är det hyckleri att kvinnor inte nöjer sig med skunk? Ska kvinnor tvingas attraheras av sunk för att män tydligen nöjer sig med första bästa fitta? Var är hyckleriet? Vet du vad ordet hyckla betyder?
    Ni sa att män behöver ändra på sig, att män måste sluta ligga med vem som helst och trodde att ni hade vunnit argumentet mot ts innan jag lade mig i.

När jag sen säger att låt oss göra det och styra upp mäns lösaktighet så backar ni och säger att ni aldrig har sagt det. Hyckleriet är gigantiskt.
  • Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:21:05 följande:
    Glöm det. Ni är en ilsken minoritet, vilket folkomröstningen på Irland visade.
    Men flytta till Irland då. Det passar nog dig bättre. 
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:19:29 följande:
    Den kostar mindre än en tvåa eller ett radhus. Haha, du är så dum att du inte fattar att alla generationer inte sitter med miljonlån som din generation gör. Du ser det som självklart att man skuldsätter sig till skyarna.
    Förklara för mig hur min farmor ska kunna köpa en lägenhet när farfar går bort. om husets säljs får hon ca. 1 miljon. Var finns dessa lägenheter att köpa? utan lån, för hon får inte bolån. Snälla du kloka visa. Hitta en lägenhet. Du bevisar hus otroligt inkompetent du är genom att skriva sånt här trams
  • Anonym (hej)
    Anonym (M) skrev 2024-03-10 19:20:15 följande:

Och du förstår fortfarande inte att du inte kan ändra mäns sexvanor med lagstiftning. 

Varför är det bara feminister som kan/får ändra mäns sexvanor med lagstiftning?
  • Anonym (M)
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:21:05 följande:
    Glöm det. Ni är en ilsken minoritet, vilket folkomröstningen på Irland visade.

Minoritet? Du har inte kunnat visa ett enda bevis för att någon med makt i Sverige vill införa juridiska begränsningar för mäns sexliv. 

• Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2024-03-10 19:25:18 följande:
    Förklara för mig hur min farmor ska kunna köpa en lägenhet när farfar går bort. om husets säljs får hon ca. 1 miljon. Var finns dessa lägenheter att köpa? utan lån, för hon får inte bolån. Snälla du kloka visa. Hitta en lägenhet. Du bevisar hus otroligt inkompetent du är genom att skriva sånt här trams
    Ett hus som är värt 1 miljon ligger inte i Göteborg, alltså får hon bo kvar på samma ort som hon bor nu.
  • Gurksoppa
    Anonym (hej) skrev 2024-03-10 19:24:45 följande:
    Ni sa att män behöver ändra på sig, att män måste sluta ligga med vem som helst och trodde att ni hade vunnit argumentet mot ts innan jag lade mig i.

När jag sen säger att låt oss göra det och styra upp mäns lösaktighet så backar ni och säger att ni aldrig har sagt det. Hyckleriet är gigantiskt.
    Behöver dom? De har fri vilja att ändra sig. Så det fungerar i ett demokratiskt jämställt land! Så vill män uppfattas som lösaktiga rövhattar, varsågod. Bete
    er som sådana. Gråt inte över att kvinnor har högre standard än välja skunk sen. Orsak verkan som sagt. fri vilja, fri vilja att leva med konsekvenserna av sina sunkiga val.

så var vill jag ändra någon man? det är mannen själv som väljer om de vill ha en kvinna eller ej. svårt att ta till sig?
Svar på tråden Hur stoppar vi det sexuella matriarkatet?